FacebookTwitterLinkedIn

Ioana Iacobescu, Marketing Executive Manager, Dr. Oetker

Forbes: Care au fost cele mai mari schimbări (provocări) în strategia Dvs. de marketing în perioada de pandemie (anul 2020 – prezent)?

Ioana Iacobescu: A fost un an complex și, dacă ar fi să aleg cea mai mare provocare a perioadei pe care o traversăm începând cu martie 2020, ar fi lipsa predictibilității. A devenit greu să planifici. Facem acest lucru, cu prudență, iar unul din obiectivele noastre rămâne relevanța.

Este adevărat că a fost multă informație legată de modul în care vom traversa această perioadă dificilă, despre faptul că ne vom adapta și ușor, ușor, vom învăța să trăim în „noul normal”. Însă fiecare dintre noi are propriul mod de a gestiona lucrurile, atât din punct de vedere al etapelor pe care le parcurge, cât si din punct de vedere al timpului alocat fiecărei etape.

Ce am apreciat în aceasta perioadă a fost capacitatea noastră, a tuturor, de a vedea „partea plină a paharului”. Ori de câte ori eram confruntați cu provocările aduse de pandemie, încercam să vedem și oportunitățile.

Asta am făcut și noi, am încercat să identificăm oportunitățile și să ne păstrăm un ton și o abordare optimiste. Am avut grijă ca mesajele noastre să fie potrivite contextului și ne-am dorit să rămânem relevanți pentru consumatorii noștri în toate acțiunile pe care le-am întreprins.

Am avut timp să ne gândim și să demarăm mai multe proiecte legate de sustenabilitate, am avut prima campanie de brand și am rămas alături de consumatorii noștri în toată această perioadă.

A fost poate un pic mai ușor pentru noi, deoarece activând în sectorul alimentar, ne-am aflat în situația fericită de a vedea că anumite categorii de produse ale noastre au crescut și altele chiar  s-au dezvoltat peste așteptări, astfel încât, per ansamblu, anul 2020 a fost un an bun.

Forbes: Care sunt cele mai importante modificări pe care le-ați constatat în comportamentul consumatorilor din sectorul în care activați?

Ioana Iacobescu: Perioada de pandemie a însemnat pentru noi toți mult mai mult timp petrecut acasă, iar consumatorii noștri au redescoperit plăcerea de a găti în propria bucătărie. Au fost modificări în ceea ce privește consumul în gospodărie pe aproape toate segmentele din domeniul alimentar, care a crescut în această perioadă. Una din modificările resimțite de noi la nivel de business a fost reîntoarcerea la obiceiul de a prepara prăjituri și dulciuri în casă.

În ce privește comportamentul de cumpărare al produselor noastre, în primele luni ale perioadei de pandemie frecvența de cumpărare a fost mai scăzută, însă a fost compensată de creșterea coșului de cumpărături. Un alt aspect important, care merită menționat și care cu siguranță a fost amplificat de context, este creșterea achizițiilor din mediul online.

Forbes: Ce rol a jucat digitalul (online) în planurile de marketing ale brandurilor Dvs. în perioada de pandemie?

Ioana Iacobescu: Online-ul este pentru noi un canal de comunicare important, care înregistrează creșteri spectaculoase de la un an la altul și care este mereu în atenția noastră. Pentru că lucrurile sunt foarte dinamice aici, ne-am ajustat frecvent strategia de comunicare și modul de implementare al campaniilor noastre.

Acum, încercăm să extindem modul în care privim online-ul, analizându-l atât din perspectiva unui canal de comunicare, cât și de vânzare.

Forbes: Cum definiți succesul în marketing, în anul pandemic 2020? (Un exemplu local sau internațional ar fi foarte bun.)

Ioana Iacobescu: Așa cum spuneam la una din întrebările anterioare, în anul 2020 am încercat să ne păstrăm un ton optimist, o abordare optimistă. Totuși, am avut grijă ca mesajele noastre să fie potrivite contextului de criză în care ne aflam și relevante pentru consumatorii noștri, astfel că, la începutul pandemiei, am amânat lansarea de produse noi și ne-am adaptat strategia de comunicare.

După campania de brand din luna mai 2020 – o campanie care ne-a apropiat mai mult de publicul nostru – ne-am bucurat să constatăm că marca Dr. Oetker a crescut în preferințele consumatorilor.

Forbes: Care credeți că este menirea (rolul) omului de marketing în vremea pandemiei?

Ioana Iacobescu: Nevoile consumatorilor au fost mereu baza de pornire a dezvoltării noastre. Consider că aici nimic nu s-a schimbat. Și acum nevoile consumatorilor trebuie să rămână în centrul deciziilor și strategiilor noastre de dezvoltare și inovare.

Ca și până acum, trebuie să rămânem empatici, alături de consumatori, încercând tot timpul să transmitem mesaje potrivite. Vrem să creăm gustul de acasă cu ajutorul produselor noastre și suntem „Bucuroși să adunăm familia în jurul mesei”.