Proprietarul Praktiker România a ajuns pe meleagurile românești din pură întâmplare, din cauza birocrației, și a ajuns să pună pe picioare unele dintre cele mai profitabile afaceri locale. Între timp, Ömer Süsli și-a dorit să devină român cu acte și s-a stabilit definitiv aici. Și-a creat un nume cunoscut în mediul de business, remarcându-se prin atitudinea mereu pozitivă și curajul de a paria pe instinct. „Ca să întâlnești succesul în business, întotdeauna trebuie să fii cu un pas înaintea altora din domeniu”, își descrie el atitudinea în afaceri.
ȘEFUL PRAKTIKER ROMÂNIA: „NU SE POATE SĂ MĂNÂNCI FĂRĂ SĂ MUNCEȘTI”
De profesie economist, antreprenorul are mai multe businessuri în România, Romtextil reprezentând unul dintre cele mai profitabile din portofoliul său. În 1993, Ömer Süsli a pornit de la zero prima afacere locală, Romtextil, producător de fire, fibre, polistiren și altele, care a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de 15 milioane de euro și profit de peste 1 milion de euro. Dacă până în 2008 compania făcea livrări doar pentru piața locală, acum o mare parte din vânzări merge către piețele externe din UE, ceea ce a adus o creștere considerabilă a veniturilor.
SUB CONDUCEREA LUI OMER SUSLI, PRAKTIKER CONTINUĂ SĂ CREASCĂ
La începutul lui 2014, antreprenorul a făcut să renască Praktiker România, un jucător de top pe piața de bricolaj, care, la momentul preluării, înregistra pierderi de 16 milioane de euro. La scurt timp după ce a cumpărat divizia românească de la AG Praktiker, compania a ieșit pe profit. În cifre, primul semestru al anului trecut i-a adus companiei un plus de 3 milioane de euro. „Praktiker a fost pentru mine o provocare. Au fost, la început, 12 doritori de a-l cumpăra, atât de la nivel național, cât și internațional”, menționează el despre ultima sa investiție. Planurile sale nu se opresc aici, el intenționând extinderea rețelei de bricolaj, până la 45 de magazine în 2016. De asemenea, terenurile închiriate pe care se află o parte din magazine sunt una dintre țintele proprietarului, care vrea să le achiziționeze. „Noi am început să facem oferte de preluare a magazinelor ca să devenim proprietari, acesta fiind obiectivul nostru pe viitor: să le deţinem pe toate”, a declarat pentru „Forbes România“ omul de afaceri. Până atunci, el se mândrește cu rezultatele firmei. „În fiecare zi, compania are creștere. Astăzi am ajuns la 42.000 de articole în magazin”. Principalul obiectiv, încă de la preluarea Praktiker România, este de a readuce brandul în poziția de lider pe piața de bricolaj, unde a fost până în anul 2008.
GHIDUL INVESTIȚIILOR: OMER SUSLI
Ömer Süsli nu crede în existența unei crize, lucru pe care nu s-a sfiit să îl afirme răspicat. Tocmai de aceea, antreprenorul este un susținător al investițiilor locale, chiar și ale celor mici, deoarece aduc locuri de muncă și conduc la creșterea economiei. „Trebuie să fim mai flexibili. Oamenii din România au nevoie de investitori. Oricât de mic ar fi investitorul, poate avea un anumit număr de angajați”, mai explică el.
AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ
În acest context, Ömer Süsli susține că cea mai mare problemă a industriei românești este, totuși, mâna de lucru insuficientă. „În România, deja se simte lipsa oamenilor. La ora actuală, avem în grup un deficit de peste 1.000 de persoane și, în Praktiker, peste 400 de posturi libere”, spune omul de afaceri. Investițiile și adaptarea la vremurile actuale sunt principalele obiective ale turcului devenit român, care a ajuns să cunoască țara mai bine decât mulți antreprenori autohtoni.