Cautare




, Contributor

|
|

Visa Inc și Visa Europe redevin o singură entitate

În contextul extinderii globalizării, al creşterii concurenţei şi modificărilor cadrului de reglementare, Visa Inc și Visa Europe vor redeveni o singură entitate.
Fiona Wilkinson_Visa Europe_portrait 2

Anul 2004 avea să consemneze separarea celor două companii de tehnologii de plată care, până la acel moment, funcționau împreună. Astfel, Visa Europe a devenit independentă de Visa Inc. Deși s-au separat, ambele companii au acționat în parteneriat pentru a facilita plățile Visa la nivel global, în peste 200 de țări.

PARTENERIATUL VISA EUROPE – EMAG LANSEAZĂ O NOUĂ PROMOȚIE LA PLĂȚILE CU CARDUL ONLINE

În prezent, Visa Europe, parte importantă a ecosistemului de plăţi din Europa, este deţinută şi operată de băncile membre şi alţi furnizori de servicii de plăţi din 37 de ţări din Europa. Acest lucru se va schimba, însă, întrucât cele două companii înrudite au anunțat în luna noiembrie, după mai bine de un deceniu de la separare, acordul final prin care Visa Inc preia Visa Europe. Tranzacția, evaluată la 21,2 miliarde de euro, depinde de aprobările din partea autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în trimestrul al treilea al anului fiscal Visa Inc, respectiv aprilie – iunie 2016.

„Momentul oportun pentru a redeveni o companie globală a venit chiar acum, când se pune atât de mult accentul pe comerțul electronic și plățile făcute prin intermediul telefonului. Când ești pus față în față cu niște giganți precum Samsung și Apple, principalii jucători în sistemul de plăți cu telefonul, trebuie să te gândești că aceștia își doresc, în același timp, să lucreze cu un singur jucător global, puternic. Tocmai de aceea dorim să creăm o singură entitate și să ne unim forțele”, explică Fiona Wilkinson, vicepreședinte și Chief Communications Officer la Visa Europe. La momentul actual,  în Europa există 522 de milioane de carduri Visa, ceea ce înseamnă mai mult de un card pentru fiecare persoană adultă. Tot mai mulți oameni aleg să plătească cu cardul, cheltuielile la POS înregistrând o creștere de 7,7 % în 2015, ajungând, astfel, la 1.580 de miliarde euro.

Situația nu diferă nici în România, cheltuielile totale pe cardurile Visa majorându-se, de asemenea, în anul fiscal 2015 cu 13%, la aproximativ 24 de miliarde de euro, în contextul în care valoarea plăților realizate direct la comercianți a crescut cu 20%, de două ori mai rapid decât retragerile de numerar de pe carduri Visa.

După mai bine de 20 de ani de la emiterea primului card Visa în România, atitudinea românilor față de plasticul din portofel pare să se fi schimbat radical, odată cu dezvoltarea comerţului electronic, a plăţilor prin intermediul telefonului mobil sau cu răspândirea tehnologiei contactless. „Dacă în anii ’90 cardurile erau folosite preponderent pentru retrageri de numerar, acum sunt utilizate tot mai frecvent pentru plăţi în magazine”, explică Cătălin Crețu, director regional pentru România, Croaţia, Malta şi Slovenia al Visa Europe.

CUM INFLUENȚEAZĂ TEHNOLOGIA VIITORUL PLĂȚILOR

Dezvoltarea tehnologiei contactless pare să fie principala țintă a companiei Visa Inc în ceea ce privește planurile pentru Europa, dar și pentru România, în contextul în care valoarea plăților contactless cu carduri Visa a crescut de 50 de ori în anul 2015 pe plan local. „Principalul nostru scop este să continuăm răspândirea cardurilor contactless, atât în Europa, cât și în România, o țară care a demonstrat că are o educație financiară foarte bună, criteriu prin care se diferențiază față de restul țărilor europene”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii