
Am avut mereu un dar pentru recunoscut hipsteri sau ceea ce consideram eu că ar trebui să fie niște adevărați hipsteri. De cele mai multe ori însă, experiența mi-a dovedit că adevărații trendsetteri nu sunt cei la care te-ai aștepta – respectiv cei care își tratează fiecare apariție ca pe un spectacol pus în scenă în cel mai mic detaliu în fața lumii întregi – ci tocmai cei care stau relaxat pe margine, analizând cu priviri îngăduitoare străduința celor dintâi. Adevărații hipsteri nu vorbesc mult despre ei, nu-și fac obsesiv selfie-uri, nu încearcă să fie „altfel” cu orice preț, iar aspectul adesea original nu este decât rezultatul încercărilor (reușite) de a-și declina stilul în acord perfect cu personalitatea.
Un hipster știe că el este personajul principal al lumii lui – o învățătură pe care n-ar strica s-o preluăm și noi, toți cei not cool, dar extraordinar de preocupați de ce cred alții despre noi – și motivul pentru care face lucruri cool și ajung să lanseze trenduri este tocmai pentru că încearcă să se cunoască și să se șlefuiască mai bine pe sine. În esență, a fi cool este bonus-ul unei munci de auto-cunoaștere care sfârșește transformându-te inevitabil într-un personaj unic și inspirațional.
„Un trendsetter e altfel fiindcă așa îi iese, nu pentru că se străduiește”, îmi confirmă Cristina Pop și Liliana Misăilă, cele două vânătoare de cool de la agenția de coolhunting Antz, singura entitate de profil din România. De ani de zile, meseria lor este să urmărească oamenii mai „altfel”, să-i descoasă, să-i înțeleagă și să alinieze obiceiurile lor individuale sub forma unui posibil trend general. Cam ca un meteorolog care analizează hărți de prognoză: când foarte multe fronturi atmosferice prezintă semne de ploaie, se pregătește clar o furtună care amenință să schimbe vremea… și vremurile.
Mărturisesc: ceea ce mi-aș dori să învăț în 2015 de la trendsetteri – sau ceea ce publicul larg numește „hipsteri” – este tocmai lejeritatea lor asumată, acel „Nu-mi pasă” relaxat și faptul că, tocmai pentru că toți cei din jurul lor se agită din răsputeri să fie cool, ei au încetat de multă vreme să-și mai piardă timpul cu convenții și cu activități neinteresante, care nu-i pasionează defel. Dincolo de a fi cool, hipsterii se dovedesc deosebit de eficienți și de riguroși cu timpul lor, dar și reconfortant de drastici în alegerea celor cu care sunt dispuși să-l împartă. Poate tocmai asta îi face atât de cool în ochii noștri, ai nehotărâților care se împart mereu între „Trebuie…”, „Poate ar da bine să...” și „Ce va spune lumea despre…”?
Pentru că 2015 vine cu trenduri noi și palpitante, am extras ceea ce ni s-a părut mai relevant, realizabil și inspirațional pentru cei care știu prea bine că un adevărat businessman sau un antreprenor în devenire trebuie să-și organizeze toate aspectele care țin de lifestyle la fel de riguros ca pe o afacere. Sfaturile noastre nu te vor transforma într-un hipster și nu-ți vor trezi veleități de trendsetter, dar ar putea să te facă să privești viața altfel și să descoperi lucruri pe care altminteri nu le-ai fi încercat. Iar acesta e cel mai cool lucru dintre toate.