Cautare




, Contributor

|
|

Inovarea cu plus și minus

Inovarea nu este străină pentru avocatură. Desigur, coordonatele sunt altele, pentru că vorbim de inovare de proces împletită cu tradiție.
iulian popescu_2638

Tradiție. Acesta este cuvântul de ordine în avocatură. Și atunci, la întrebarea dacă pot aduce avocații inovarea în domeniul lor profesional, răspunsul lui Iulian Popescu, Partener, Mușat și Asociații, a venit imediat: „Toți suntem concentrați pe tranziția de la tradiția clasică, fără elemente de inovare, la creșterea inovării. Inovarea apare când avem cercetare și dezvoltare, acesta este primul punct cheie al inovării.”

Avocatul consideră că cercetarea și dezvoltarea nu sunt plăcute, reprezintă un proces lung, costisitor și anevoios, și nu este potrivit business-urilor medii, ci firmelor mari, cu potențial sau în zona startup-urilor. „În avocatură, startup-urile sunt inovatoare, dar își găsesc greu aplicarea inovării, firmele medii câteodată nu-și permit să insiste în inovare, iar firmele mari sunt reticente la implementare. Altfel spus, inovarea se centrează mai mult pe elementele ei constitutive (cercetare și dezvoltare), pe factorul uman și pe diseminarea informației, decât pe un produs finit, palpabil. Mai greu să punem punctul pe «i» aici. Însă, sunt oameni care alocă timp cercetării juridice, deci trebuie să facem distincția între inovare de produs și inovare de proces”.

Așadar, în avocatură este important întâi să „cauți” înainte de a aduce o inovație. Pentru că, așa cum a explicat Iulian Popescu, asta duce, în cele din urmă, la inovație în acest domeniu: „Avocații pot să inoveze tocmai cu ajutorul tehnologiei; strângem informații despre cazurile pe care le dezbatem și pe care le rezolvăm și vedem cum putem să le facem mai bine, mai eficient (din punct de vedere economic) și cu riscul cel mai mic pentru client. Testăm și învățăm. Investim în tehnologie, o adoptăm cu grijă și cu atenție pentru că noi lucrăm cu datele clienților”.

În ceea ce privește avansul uimitor al tehnologiei și problema utilizării datelor personale de către marile companii, avocatul trage un semnal de alarmă: ”Toți procesatorii de date trebuie să înțeleagă că persoana privată poate alege să fie «uitată». Am auzit de elementul acesta în presă, dar nu știm exact cum putem să fim uitați. Acesta este un drept care, în noile regulamente europene, ne este dat și trebuie să fim conștienți de el.”

Așadar, Iulian Popescu consideră că reglementarea joacă un rol esențial aici, chiar dacă în acest moment ea este mai înceată decât viteza cu care se dezvoltă noile tehnologii: ”Există un nou regulament intrat în piață, nu este direct aplicat în clipa asta, dar va fi din 2018. Dar toți cei care utilizează date trebuie să fie conștienți că trebuie să le protejeze; să-și protejeze clienții. Datele acestea nu pot fi folosite cum vor ei, în scopuri de marketing, nu pot fi transferate unde vor ei. Iar sancțiunile sunt severe, adică până la 4% din cifra de afaceri globală a companiei”.

De ce să avem grijă? ”Pentru că, la un moment dat, cu toată evoluția aceasta, vom cădea pradă inteligenței artificiale. Există tehnologie cuantică acum, ritmul de creștere al interacțiunilor între computere, acest «internet of things» este extrem de mare și sunt oameni de știință care au făcut prognoze. Unii sunt avangardiști, spun că până în 2045 va exista acest moment de «singularity», în care tehnologia va ajunge la nivelul de procesare al tuturor creierelor umane la un loc. Există alții mai sceptici, dar este clar că în acea direcție ne îndreptăm”, a punctat Popescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii