Cautare




, Contributor

Forbes.com

Opinii |
|

Încă mai putem salva Constituţia SUA

Steve Forbes
Vești bune pentru cei care cred în litera legii: urmează un proces care ar putea avea un efect pozitiv foarte puternic pentru Constituție  și pentru ideea că președinții nu pot schimba legi - sau să le decreteze - după bunul plac.

Formulările sunt explicite: dacă un stat american nu își stabilește singur o bursă a asigurărilor și Federal Reserve trebuie să facă acest lucru în locul lui, atunci cumpărătorii din acel stat nu mai pot primi subvenții pentru achiziționarea asigurării medicale. Casa Albă era convinsă că legea va fi atât de populară încât niciun stat nu va rata oportunitatea de a-și stabili o bursă a asigurărilor. Ce să vezi, 34 de state au ratat-o. 

Aflați ce alte articole mai cuprinde ediția specială “Dincolo de Primul Milion”.

Nu este o surpriză că guvernul federal ignoră legea și plătește subvenții și în acele state. Dar este un proces, Halbrig vs. Sebelius, care atacă această încălcare arogantă a legii. Momentan este la Curtea de Apel, dar sigur își va croi drum către Curtea Supremă, care va avea atunci o unică oportunitate să ne salveze constituția de la a deveni o literă moartă.

Lectură crucială pentru executivi. Cum reușește o companie să își mențină poziția de lider într-o lume mai competitivă ca niciodată în care produsele foarte bune atrag imitatori mai ieftini – sau, mai rău, versiuni mai bune – mai rapid decât oricând altcândva? Primul element critic este să ai strategia potrivită. Dacă nu știi în ce direcție te îndrepți, orice drum, așa cum spune proverbul, te va duce acolo. Așa cum fondatorul și CEO-ul FedEx, Fred Smith, i-a spus publisherului Forbes, Rich Karlgaard, pentru noua sa carte, „The Soft Edge”: „Poți avea cele mai bune operațiuni. Poți fi cel mai bun expert în orice faci. Dar dacă ai o strategie greșită, nimic nu mai contează. Gândește-te la Digital Equipment. Gândește-te la Wang. Gândește-te la Lockheed în afacerea cu avioane comerciale. Au fost bifurcări în drumul lor, unde au ales strategia greșită. Fără o strategie viabilă, ești pe cale să falimentezi.”

Un alt element de bază este, desigur, execuția – ceea ce Rich Karlgaard numește „the hard edge”. Această arie include viteza, controlul costului, eficiența capitalului și o bună manageriere a lanțului de furnizori și a logisticii. Karlgaard îl citează pe șeful Apple, Tim Cook, care l-a urmat la conducere pe legendarul Steve Jobs, după moartea acestuia în 2011, ca pe un executiv hard edge suprem. „Execuția hard edge este despre managerierea care urmărește exact numerele. [Acești executivi] sunt buni la a face trenurile să meargă la timp. Se concentrează pe profit. Limbajul lor constă în timp, bani și numere. Fiecare companie din lume are nevoie de asemenea angajați, aceste tipologii de Tim Cook. Companiile care eșuează în a executa precis pe partea hard egde a business-ului în final vor eșua.”

Au fost scrise nenumărate volume și articole despre strategie și execuție. Karlgaard, pe de altă parte, țintește muchia adesea ignorată a triunghiului succesului pe termen lung, așa numita „the soft edge”. Și aici are o contribuție cricială și minunat scrisă. Indiferent dacă ești manager sau investitor, sau ambele, trebuie să pui această carte pe lista ta de citit.

„Soft edge”, spune Rich Karlgaard, este ceea ce diferențiază cu adevărat marile companii de restul companiilor, ceea ce le face să inoveze continuu mai bine decât competitorii actuali sau viitori și, de asemenea, să treacă mai bine peste problemele inevitabile care sunt parte din lumea reală a afacerilor. 

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii