Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Ofensiva lui Augustin Oancea, fondatorul celui mai puternic furnizor privat de energie electrică

Augustin Oancea, unul dintre cei mai puternici și discreți antreprenori români, a transformat Tinmar în cel mai mare furnizor privat de energie din România.
Augustin Oancea forbes_3m

Compania furnizează servicii integrate – energie electrică, produse petroliere și gaze naturale – destinate consumatorilor industriali și casnici. În 2009, a devenit prima companie românească înregistrată pe Bursa Europeană de Energie (EEX), făcând trading pe 23 de piețe internaționale. Augustin Oancea vorbește în premieră despre strategia care i-a permis să  gestioneze cu succes criza energetică din 2017 și despre planurile de dezvoltare din România și din afara țării.

Care a fost cea mai importantă decizie de business de până acum?

De-a lungul celor 19 ani de activitate a Tinmar Energy au existat mai multe decizii importante. În 2017, Europa a fost lovită de o criză energetică. România nu a fost protejată în timpul crizei și în acel an ne-am confruntat cu constrângeri și probleme în ceea ce privește finanțarea externă și noile reglementări. Energia electrică era tranzacționată la prețuri mult mai mari decât de obicei în orele de vârf. Una dintre cele mai importante decizii a fost să ne concentrăm asupra businessului din țară și să  suspendăm activitățile subsidiarelor unde furnizam către consumatorii finali energie electrică. Am luat decizia de a stabiliza businessul punând accent pe profitabilitate și siguranță în detrimentul cotei de piață.  O altă decizie crucială a fost să construiesc o echipă de profesioniști, de oameni cu know-how și expertiză în domeniile în care activăm prin cele trei divizii de business. Ei dovedesc zi de zi că pot conduce businessul Tinmar împreună cu mine și le mulțumesc pentru asta.  Succesul nostru se bazează pe valorile în care credem și cu care acționăm.

Cum arată în acest moment și cum va arăta pe viitor structura clienților?

Odată cu intrarea pe piața de retail , ne-am aliniat strategia la două tipuri de nevoi. Prioritatea noastră este să ne asigurăm ca relaționarea flexibilă de care au nevoie clienții industriali este perfect aliniată cu abordarea prietenoasă, lipsită de griji, pe care piața de retail o cere.

Planificăm să lansăm o campanie de comunicare în această toamnă, menită să aducă în atenția consumatorilor casnici beneficiile de care se pot bucura odată cu alegerea unui nou furnizor de energie electrică și gaze naturale.  Tinmar Energy este un integrator modern de utilități și aceasta a fost baza viziunii noastre începând din 2017, de când am intrat în acest segment de piață.

Piața electricității din România a fost liberalizată în 2017 pentru consumatorii casnici, de aceea este important să informăm consumatorul final despre potențialul de a face „switch”.  La începutul anului 2019 ANRE a introdus și o nouă categorie: furnizorii de ultimă instanță opționali. Noi suntem desemnați cu rol de FUI opțional (furnizori de ultimă instanță opționali) de către ANRE încă din luna martie a acestui an, când am intrat pe piața reglementată prin intermediul acestei noi categorii.  Titulatura de FUI opțional (furnizor de ultimă instanță)  ne oferă posibilitatea de a achiziționa și de a livra către consumatorul rezidențial energie electrică la prețuri reglementate. Prin urmare, indiferent de piața pe care funcționăm – consumatori casnici sau corporate, piață reglementată sau liberă, putem oferi clienților noștri cele mai bune prețuri și servicii. Consumatorii trebuie să afle despre ce opțiuni au  în ceea ce privește furnizorii de utilități, motiv pentru care ne-am concentrat pe informarea corectă a consumatorilor , organizând și participând la evenimente de profil. Focusul nostru este conștientizarea consumatorului. Am dorit să se știe cât de ușor poți să schimbi furnizorul de utilități și că aceasta nu presupune modificarea instalației electrice și/sau de gaze naturale, se face gratuit, fără întreruperi în ceea ce privește furnizarea energiei electrice sau a gazelor naturale. În sensul acesta, am lansat în luna septembrie o campanie de interes public, cu acoperire națională, intitulată  „o9atitudine” în parteneriat cu INFOCONS si ANRE, scopul campaniei fiind de a informa corect consumatorii, în peste 25.000 de locații, despre dreptul pe care îl dețin în privința alegerii/schimbării unui furnizor de utilități. „Un consumator informat este mai protejat!” este mesajul cheie  al campaniei și sperăm să-i determine pe consumatori să ia atitudine.

Dețineți în portofoliu  șase parcuri fotovoltaice, dar și planuri de extindere a capacității de producție a acestora. Cum vedeți mixul energetic acum și pe viitor?

Cele șase parcuri fotovoltaice deținute de Tinmar Energy au o putere totală instalată de 50MW.  Energia regenerabilă a fost o componentă importantă a strategiei noastre de dezvoltare. Dorim să continuăm investițiile susținute în acest sector și intenționăm să ne dublăm capacitatea de producție, până la finalul lui 2020, ajungând astfel la 100 de MW.

Cred că viitorul este verde și curat, iar energia regenerabilă o înlocuiește treptat pe cea convențională, din dorința oamenilor de a progresa și de a proteja planeta, iar Tinmar Energy dorește să aibă un cuvânt important de spus în acest sens. În activitatea noastră, ne preocupă în permanență  stabilirea unui echilibru între creșterea economică, protecția mediului și găsirea de resurse alternative.

În ceea ce privește dezvoltarea diviziei de business Tinmar Oil, de-a lungul celor 19 ani de activitate ne-am rafinat modul de operare, majorând gradul de complexitate al operațiunilor curente, fiind un jucător activ pe platforme internaționale de hedging pentru produse petroliere. Ne-am susținut ritmul de creștere constant și începând cu anul 2018 ne-am diferențiat nu doar ca trader de produse petroliere dar și ca importator, având în plan să deschidem două depozite de carburanți la nivel național, printre care cel din Ploiești și Constanța. Prin divizia Tinmar Oil le promitem clienților noștri un partener flexibil, competent și prompt pentru afacerea lor. Le asigurăm livrare rapidă de produse de calitate și prețuri competitive. Clienții noștri beneficiază de un grad înalt de flexibilitate în gestionarea operațiunilor financiar-comerciale.

Ce înseamnă pentru Tinmar prezența pe platformele internaționale de tranzacționare?

Operăm internațional în 23 de țări din Uniunea Europeană, deținem subsidiare în cinci țări din CEE, cu activități complexe de trading și furnizare de energie electrică și gaze naturale. Tinmar a fost prima companie românească listată  în 2009 la European Energy Exchange (EEX) și este prezentă pe Intercontinental Exchange (ICE). Considerăm importantă prezența pe aceste platforme de hedging, precum EEX, ICE, TFS, 42FS – deoarece aceasta ne protejează împotriva volatilității prețului produselor pe care le tranzacționăm: energie, gaz, produse petroliere. Totodată, aceste platforme oferă posibilitatea tranzacționării în majoritatea țărilor europene unde noi operăm, într-o manieră mai rapidă și sigură decât tranzacționarea directă de pe piețele interne(OPCOM). Datorită lichidității sporite, pot asigura încheierea unor multitudini de tipuri de tranzacții cu produse energetice. Din aceste motive, vom continua să fim prezenți pe aceste platforme internaționale considerându‑le foarte eficiente.

Care sunt cele mai importante provocări pe care le-ați înfruntat în acest an?

Anul 2019 reprezintă pentru Tinmar Energy un an de consolidare din toate punctele de vedere, iar întreaga strategie a grupului constă în atingerea unui volum de 1 milion de clienți rezidențiali, recuperarea cotei de piață, post crizei energetice din 2017 și a portofoliului de clienți din segmentul B2B, continuarea expansiunii pe piața gazelor naturale, unde în acest moment livrăm o cantitate echivalenta în Mwh similară celei din piața de energie electrică.

În acest an,  sectorul energetic a fost afectat de modificări legislative destul de importante. Cu toate acestea pot spune că am reușit să gestionăm cu succes aceste schimbări și să implementăm în timp util procesele necesare pentru a putea fi un furnizor de încredere și transparent. Orice provocare poate fi gestionată prin adaptabilitate la climatul de business existent, ceea ce necesită însă mai multă predictibilitate pentru a putea creiona o strategie de dezvoltare pe termen lung și pentru a putea susține investițiile în acest sens. Companiile trebuie să muncească din greu și să fie profesioniste, iar respectul se va dezvolta treptat. Acțiunile trebuie să vorbească de la sine. Din punctul meu de vedere, pentru a avea succes ca antreprenor, trebuie mai întâi să ai viziune. Apoi, trebuie să fii motivat, ambițios și inovator. Regula de aur pe care am urmat-o de-a lungul vieții este conform unei zicale românești: Nu urma niciodată calea bătatorită de alții, dacă vrei să ai succes.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii