Cautare




, Staff

Industrie |
|

Irina Semaca (General Manager Hilton Garden Inn): „Cel mai dificil este să găsești ocupanți pentru posturile de ospătar, camerist și recepționer”

Cazarea la un hotel nu mai înseamnă doar o înnoptare propriu-zisă, ci s-a transformat într-o experiență în sine.
030 MP Irina Semaca_Hilton

De la an la an, România devine o destinație tot mai atractivă în vizorul turiștilor străini. Motivul? Prețuri mici, oferte de cazare și de masă avantajoase și variate. Turismul românesc a luat amploare rapid în ultimii ani, ca urmare a dezvoltării unui număr tot mai mare de unități de cazare. Capitala reprezintă o destinație la îndemână nu doar pentru turiștii străini, ci și pentru români. Pe acest lucru au mizat și lituanienii de la grupul Apex Alliance care au deschis în septembrie 2017 Hilton Garden Inn, situat chiar în Centrul Vechi al Bucureștiului. La conducerea hotelului se află în prezent Irina Semaca (foto), manager cu o experiență de aproape 14 ani în industria ospitalității care a preluat funcția, la mai puțin de un an de la deschidere, de la fostul manager Maria Drăgulin.

Irina Semaca activează în domeniul hotelier din anul 2005, când a preluat conducerea K+K Hotel Elisabeta și își amintește că în acel interval de timp, apetitul pentru călătorii era departe de nivelul din prezent. Avantajul proximității față de Centrul Vechi al Bucureștiului a devenit un factor esențial, care atrage tot mai mulți turiști la Hilton Garden Inn. Astfel, gradul de ocupare a crescut treptat în ultimele luni și a ajuns în prezent la 90%.

Pe lângă turismul de vacanță, segmentul corporate se află pe un trend ascendent, dat fiind faptul că aproximativ 70% din clienți sunt din acest segment: „Sunt din ce în ce mai multe cereri, este o tendință de creștere. Dispunem de două săli de conferințe pentru care avem solicitări de teambuilding-uri, training-uri sau petreceri private”, detaliază Irina Semaca.

În ceea ce privește divizia de leisure, oaspeții care calcă pragul hotelului provin în mare parte din Israel, Marea Britanie, Germania, Franța, Statele Unite ale Americii. Totodată, sunt și românii care și-a format în timp obiceiul de a călători nu doar în străinătate, ci și de a vizita Bucureștiul și împrejurimile: „Sunt mulți oameni de afaceri care călătoresc săptămânal, dar vin și multe grupuri care stau o noapte sau două în București și apoi merg la Sibiu sau Brașov”, explică directorul general.

Reprezentanții hotelului se așteaptă la o creștere a gradului de ocupare în lunile mai, iunie, dar și septembrie, în preajma prestigiosului eveniment muzical românesc – Festivalul George Enescu, ce atrage anual mii de turiști din toată lumea.

Interesul turiștilor pentru Capitală a crescut de la an la an, fenomen ce a încurajat deschiderea constantă de restaurante și cafenele în zonă: „Când am venit eu în București, în Centrul Vechi nu era mai nimic, nu aveai ce să recomanzi, restaurantele erau în număr limitat, comparativ cu situația de acum”, rememorează managerul.

În afară de experiența sa din trecut de la K+K Hotel Elisabeta, Irina Semaca a avut oportunitatea de a activa și în cadrul unor unități hoteliere din afara granițelor țării, în Praga și în Londra, de unde s-a întors cu know-how-ul necesar pentru zona de business și nu numai. Managerul este de părere că românii încă trăiesc cu mentalitatea că a fi camerist sau ospătar este un lucru care îți periclitează imaginea. „Îmi doresc foarte mult să se simtă toată lumea apreciată și respectată. În industria aceasta oamenii contează”.

Printre provocările expuse de managerul de la Hilton Garden Inn se numără criza de personal, enunțată de tot mai mulți angajatori de la nivel regional și nu numai. „Cel mai dificil este să găsești ocupanți pentru posturile de ospătar, camerist și recepționer”, precizează managerul hotelului. Ce factori au generat această situație? Transformările la nivel demografic precum scăderea natalității și amplificarea fenomenului migraționist sunt principalele cauze care accentuează o lipsă acută a forței de muncă la nivel local, ce afectează numeroase industrii, printre care și cea hotelieră, unde ofertele salariale nu s-au majorat, ceea ce determină fluctuații tot mai mari de personal. Astfel, posibilitățile ca un salariat să rămână în continuare pe același post devin din ce în ce mai scăzute. „Mulți vor salarii mari și nu vin, iar cei care vin stau puțin și apoi pleacă spunând că e prea greu”, explică managerul Hilton Garden Inn.

Mai mult decât atât, modul în care sistemul de învățământ superior pregătește absolvenții pentru a pătrunde în câmpul muncii nu coincide cu cerințele angajatorilor. Irina Semaca este de părere că integrarea studenților și a absolvenților din universități pe piața muncii este esențială. „Am păstrat legătura cu câțiva profesori pentru că ne dorim să invităm studenții să vadă cum funcționează industria ospitalității”. Hotelul, clasificat la 4 stele, are în prezent un număr de 75 de angajați.

Referitor la ce va urma în acest an, Irina Semaca se arată încrezătoare: „Așteptăm o creștere între 15-20% față de anul 2018, având în vedere că în anul precedent nu a funcționat la capacitate maximă”.

Compania lituaniană care deține Hilton Garden Inn plănuiește să deschidă în București alte trei unități Hilton Garden Inn la Aeroportul Henri Conadă, Courtyard by Marriott (zona Floreasca) și Moxy by Marriott în Centrul Vechi. În 2020, va fi inaugurat și cel de-al patrulea hotel, Autograph by Marriott care va fi situat tot în Centrul Vechi al capitalei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii