Cautare




, Contributor

Modă |
|

În afara șabloanelor

Industria luxului pare să fi trecut de șocurile crizei și caută noi oportunități de dezvoltare. Pentru a face următorul pas către viitor, trebuie să se uite mai întâi spre trecut.
Andrea_Santoni_si_maestrul_artizan_1.jpg

Se spune că frumusețea se află în ochii privitorului. O expresie pe care concept store-ul Casa Frumoasă din Capitală o exemplifică din plin. Deschis într-o casă veche boierească de pe bulevardul Lascăr Catargiu, Casa Frumoasă poate fi definit ca un Luxury Living Concept unic în România și printre puținele de acest gen din Europa. În esență, magazinul reunește  o colecție de branduri de top la nivel internațional – Scabal, Brioni, Santoni, Loro Piana, Salvatore Ferragamo, Elie Saab, Jacob Cohen, Alberta Ferretti, Blumarine, Diane von Fürstenberg sau Missoni – destinată acelor connaisseuri pentru care un costum sau o pereche de pantofi made-to-measure nu sunt simple obiecte vestimentare, ci piese ridicate la rang de artă.

O demonstrează meșterul artizan al Santoni, brand fondat în 1975 de Andrea Santoni, care își folosește priceperea pentru a ne demonstra cum prinde viață o pereche de pantofi unicat. Astăzi, Santoni este un nume de referință în manufactura italiană de încălţăminte artizanală de lux.

Renumiții pantofi sunt lucrați manual, iar procedeul de producție poate să dureze până la 40 de ore, cu 200 de operațiuni. Se trece la următoarea etapă numai dacă maestrul pantofar consideră că pasul anterior a fost realizat perfect fără presiunea timpului, iar rezultatul final este de fiecare un “object d’art”. ,,Cel mai dificil lucru de realizat? Totul!”, spune Andrea Santoni, prezent pentru prima dată în țara noastră, chiar dacă pantofii săi se vând în Casa Frumoasă de cinci ani.

Creațiile sale sunt personalizate și îmbină opt stiluri diferite, bazate pe trei calapoade lucrate manual, cu talpa alcatuită din trei straturi. Se foloseşte cea mai fină piele, precum vițel sau aligator, chiar și pentru branț (bucată de piele, de carton sau de plută care se aplică în interiorul încălțămintei, peste talpa propriu-zisă – n.r.), iar colorarea pantofilor se face manual. Astfel, fiecare pereche poarta o culoare unică, o caracteristică inconfundabilă Santoni.

Și cum o pereche de pantofi rafinată este scoasă în evidență un costum elegant, trebuie să vorbim și despre unul dintre cele mai repezentative branduri din moda de lux: Scabal.

La finalul anilor ’30, moment în care Otto Hertz a început să-și vândă țesăturile, nimeni nu ar fi bănuit că, aproape 80 de ani mai târziu, firma avea să devină unul dintre cele mai prestigioase branduri din lume, prezent în 65 de țări. Azi, țesăturile și costumele fabricate de Scabal îmbracă o elită restrânsă pentru care îmbrăcămintea pe comandă a devenit un mijloc de a ieși din tiparul impus de brandurile de masă. Printre aceștia se numără politicieni, oameni de afaceri și unii dintre cei mai apreciați artiști de la Hollywood.

,,Lumea modei de lux se află într-un nou ciclu”, spune Gregor Thissen, CEO-ul brandului belgian, aflat la a doua vizită în România. Venise în țara noastră şi în urmă cu șase ani, la momentul lansării oficiale a brandului în Casa Frumoasă (de curând, concept store-ul a aniversat 16 ani de existență) și al numirii sale în fruntea companiei, în locul tatălui său (care preluase frâiele afacerii în 1970).

Acest nou ciclu se traduce prin întoarcerea consumatorului de lux la îmbrăcămintea făcută pe comandă, tendință caracteristică pentru perioada anilor ’60 – ’70. Printre cei pentru care moda tailor-made a devenit o declaraţie de stil se numără și un grup select de persoane din România care preferă să aștepte și până la șase săptămâni pentru unul dintre costumele Scabal, totul pentru ca rezultatul final să le reflecte întocmai personalitatea. ,,O dezvoltare naturală”, spune Omar Abitar, Sales Manager în cadrul Casa Frumoasă, unicul distribuitor al belgienilor în România. Naturală este și decizia brandului belgian de a se extinde pe piața asiatică, unul dintre cei mai mari consumatori de lux ai lumii. Până la finalul anului, Scabal va deschide un magazin în Beijing, 14  alte boutique-uri fiind planificate în perioada următoare. Acestea li se adaugă celor deja existente – un magazin flagship în Londra, deschis în urmă cu un deceniu, și unul recent inaugurat la Bruxelles. Nu se dorește o extindere agresivă, dar se păstrează tendința cu care brandul a pornit la drum. De altfel, Scabal nu a fost niciodată doar un brand belgian, numele acestuia fiind o abreviere pentru ,,Société Commerciale Anglo, Belgo, Allemande et Luxembourgeoise”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii