Cautare




, Staff

Industrie |
|

În 2017, românii au consumat 90,6 litri de bere per capita, unul dintre cele mai ridicate niveluri din Europa

Anul trecut, piața de bere locală a ajuns la o valoare de 6,7 miliarde de lei, anul acesta fiind estimată să ajungă la 6,8 miliarde de lei, arată datele furnizate de Euromonitor. Vânzările de bere sunt în creștere, depășind 7 miliarde de lei în 2019, în timp ce în 2021 vor crește cu aproape 9% față de anul acesta, până la 7,4 miliarde de lei.

Prețul mediu al berii a crescut cu 4% în 2016, pe fondul popularității din ce în ce mai mari a mărcilor premium, și, având în vedere faptul că majorarea veniturilor este principalul motor al strategiei de creștere economică a României, este de așteptat ca această tendință să se păstreze, susțin specialiștii Euromonitor. Aproximativ 92% din volumul vânzărilor de bere a fost realizat, în 2016, în comerțul off-trade (retail), însă berea este accesibilă ca preț și în unitățile HoReCa.

Berea fără alcool aproape că nici nu se vede în vânzările de pe piața locală și pare „contraintuitivă” pentru români, spun specialiștii Euromonitor. Pe de altă parte, berea cu diferite arome a înregistrat o creștere a volumului vândut cu 10% în 2016, deși mărimea categoriei este mică. Pe măsură ce consumatorii devin familiarizați cu acest tip de bere, analiștii Euromonitor așteaptă o creștere în următoarea perioadă.

În 2017, topul celor mai vândute branduri de bere a fost dominat de Timișoreana, cu o cotă de piață de 16,5%, Bucegi (10,4%), Ciucaș (8,6%), Ursus (6,8%), Bergenbier (6,4%), Ciuc (5,9%), Golden Brau (5,5%), Neumarkt (4,7%), Burger (3,6%) și Albacher (3,2%).

Din punct de vedere al companiilor, topul celor mai mari jucători de pe piața locală este dominat de grupul japonez Asahi Group, cu o cotă de piață de 35,8%, fiind urmat de Heineken, cu 32,7%. Astfel, cei doi producători de bere dețin aproape 70% din piața locală de bere.

Asahi Group a cumpărat, în 2016, activele SABMiller din Europa Centrală și de Est, producătorul brandurilor Timișoreana, Ursus și Ciucaș.

De altfel, România înregistrează unul dintre cele mai ridicate niveluri de consum de bere din Europa. Dacă cehii au consumat, în 2017, 144,5 de litri de bere per capita, germanii, 109,5 litri, iar polonezii, 105 litri, românii au consumat 90,6 litri per capita, arată datele Euromonitor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii