Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Dragne&AsociațiiVoice |
|

Ignorați concurența și construiți o relație de încredere cu clientul!

Un bun avocat trebuie să înțeleagă afacerea clientului, pentru a oferi soluții valoroase.
BV Dragne & Asociatii

Stelian Garofil, Managing Partner-Dragne & Asociații

Care credeți că ar fi cea mai mare provocare pentru o firmă de avocatură?

Capacitatea de a te adapta este mereu o provocare: să te adaptezi rapid și eficient la nevoile mereu în schimbare ale clienților; să poți fi printre primii în măsură să asigure servicii de calitate în domeniile de noutate.

Evoluția rapidă a tehnologiei și apariția unor sectoare de activitate pe care acum câțiva ani nu le-am fi putut imagina au impus schimbări importante în mediul afacerilor, inclusiv al conceptelor pe care se fundamentau acestea.

Într-un mediu mereu în mișcare, viteza cu care clienții se adaptează la aceste evoluții poate determina succesul sau eșecul unei afaceri. Ca avocat, trebuie să înveți să te miști în același ritm cu clientul tău, nu în contratimp.

Este esențial ca avocații să fie mereu conectați la noutățile legislative și la mișcările din economie. Scopul este să poți să extragi ceea ce este relevant și să poți adăuga valoare și stabilitate afacerii clientului. Vestea bună este că avocații au nenumărate opțiuni de schimbare și dezvoltare. Vestea proastă este că, dacă se focusează prea mult pe ideea de „business” și fac din asta un scop în sine, avocații pot ajunge să piardă din vedere aspectele cu adevărat importante ale meseriei și să nu exceleze în proiectele clienților.

Ce credeți că ar trebui să facă avocații ca să aducă “plus valoare” proiectelor clienților?

Cred că, în primul rând, avocații ar trebui să se concentreze să contruiasca un parteneriat strâns și durabil cu cei care le sunt clienți. Doar dacă îți cunoști îndeajuns de bine clientela și activitatea acesteia poți să vezi dincolo de problema juridică și să oferi, într-adevăr, sfaturi și soluții valoroase.

Este important ca și departamentul juridic al clientului să se adapteze și să vadă în avocații externi adevărați colaboratori, ca pe o componentă „organică” a firmei.

Principalii noștri clienți apreciază faptul că întotdeauna “ne zbatem” să găsim soluții pentru orice problemă juridică și nu “ne dăm batuți” chiar și atunci când situația este dificilă. Este ușor să îi spui unui client că are o problemă complexă sau sensibilă, este greu însă să îi arăți că ești stăpân pe situație și că poți să te descurci cu orice problemă. Noi nu vedem proiectul ca pe o simplă speță pe care o rezolvăm sau nu.

În final, aș spune, că un element important este ca avocații să ignore concurența și construiască o relație de încredere cu clientul. Nu consider că trebuie să îți adaptezi serviciile după cele ale concurenților și nici că trebuie să încerci să faci ceea ce fac alții.

Care este cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în carieră?

Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este că „pentru a ieși din mulțime” trebuie să fii unic, nu doar să oferi servicii de calitate. Trebuie să oferi ceva special, atunci când “stai în primele rânduri” ale societăților de avocați dintr-o piață.

Diferența o poate face dedicarea, o idee genială, căutarea unei idei geniale, experiența pe care o ai în spate, faptul că nu renunți oricât de complicat este sau cât de mare este efortul.

Avocatura se schimbă constant și simplul fapt că te-ai afirmat pe o piață nu este suficient ca să progresezi. Aparent, toți avocații vând aceleași servicii. În realitate, fiind bazată pe o relație de la „om la om”, pe încredere, avocatura înseamnă mai mult decât a „livra servicii”. Este ca atunci când îți alegi un medic dintre mii de specialiști, pentru că îți imprimă încredere sau pentru că ești relaxat în prezența lui și poți face față mai ușor tratamentului.

Care sunt calitățile pe care le urmăriți la candidații pentru posturile de avocați în cadrul societății dumneavoastră?

Primele lucruri la care ne uităm sunt voința și ambiția. Căutăm acel entuziasm al candidatului de a se dedica profesiei și a deveni un avocat excelent, încercăm să vedem dacă are „avocatura în suflet”.

Apoi, ne concentrăm asupra cunoștințelor teoretice și experienței profesionale. De-a lungul timpului, am constatat că nu întotdeauna un candidat cu bune cunoștințe juridice este și un bun avocat.

Un alt element important îl reprezintă aptitudinea acestuia de a lucra în echipă, de a își ajuta colegii. Aplicând aceste criterii am reușit să închegăm o echipă de avocați omogenă și, în același timp, flexibilă, capabilă să gestioneze orice fel de situații.

Este tehnologizarea o amenințare pentru avocați?

Depinde din ce unghi privim avocatul.

Dacă îl privim ca pe o sursă de informații care să ne spună ce prevăd dispozițiile legale într-o anumită materie, ce acte ne sunt necesare pentru o anumite petiție/proiect etc., atunci va putea fi imaginată înlocuirea acestuia cu un robot/aplicație de date.

Dacă îl privim ca pe un specialist chemat nu doar să expună legea, ci să o și interpreteze, să fie inventiv, să o coroboreze cu alte dispoziții legale și să creeze mecanisme juridice, la acest moment al evoluției științifice, nu cred că va putea fi înlocuit de o “inteligență artificială”. Cred că vom putea înlocui avocatul cu un robot doar atunci când și judecătorul va fi și el un robot.

Acest lucru nu înseamnă, însă, că documentele juridice și operațiunile standardizate nu vor reprezenta un plus. Utilizând diverse aplicații, avocații chiar pot învăța mai mult și pot evolua, iar munca lor se poate simplifica, cel puțin cât privește operațiunile cu un grad mare de standardizare.

Cum apreciați evoluția societății dumneavoastră în acest an și care este viziunea societății dumneavoastră pentru viitor?

Și în anul 2018 Dragne & Asociații a continuat să se dezvolte, evoluția fiind reflectată atât de numărul clienților nou atrași, cât și de proiectele încredințate de clienți.

Avem unul din cele mai mari departamente de Litigii și Arbitraj, care gestionează aproximativ 400 de dosare în fiecare lună. La acestea se adaugă numeroase alte proiectele non-litigioase (consultanță day by day, achiziții și tranzacții, opinii legale etc.) gestionate de departamentul de consultanță. Și în anul care a trecut am gestionat pentru mai mulți clienți “pachete” complexe de probleme juridice din diverse domenii (litigii fiscale, GDPR, insolvențe, executări silite, infracțiuni economice etc.) ceea ce ne-a reconfirmat că miza noastră este să stabilim relații de colaborare stabile și de încredere.

Viziunea noastră este să fim văzuți în continuare ca un lider în servicii juridice atât de clienți cât și de ceilalți avocați din piață. Ne bucură să avem o carte de vizită bună și să constatăm că reputația noastră este cunoscută și de cei pentru care încă nu am lucrat.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii