Cautare




, Contributor

Bani și Investiţii |
|

Ieftin, nu bun

Pentru omul de afaceri Sorin Minea, sintagma ieftin și bun rămâne doar o figură de marketing.
sorin minea DSC_4175

A fondat împreună cu un afacerist elvețian la începutul anilor ’90 business-ul Angst și este unul dintre cei cinci producători locali care au obținut atestare europeană pentru producerea salamului de Sibiu. Președintele Romalimenta, Sorin Minea, a făcut o expunere a situației agriculturii și industriei alimentare în cadrul CEE Forum.

După ce industria alimentară a avut un avânt nemaipomenit după ‘90 în România, crede Sorin Minea, „agricultura a avut un moment trist în care a scăzut formidabil”. În prezent, agricultura începe să-și revină cu ajutorul fondurilor europene, însă a intrat în joc și retailul, care a devenit mai puternic.

Cu toate acestea, între ceilalți actori importanți pe piața alimentară, industria este prinsă între doi giganți – agicultorii mari și rețelele de retail, care sunt mult mai puternice în negocieri, consideră președintele federației. Despre așa-numita lege a supermarketurilor, președintele Romalimenta nu are o părere foarte bună, cu toate că intențiile nu au fost rele la început. „S-a dorit un lucru bun și o lege pentru supermarketuri e o lege proastă, o lege prin care să li se scadă puțin puterea, o lege prin care să fie treziți și să-și dea seama că negocierile se fac cu oameni”.

O altă critică din partea lui Minea vine la adresa consumatorilor români care nu înțeleg necesitatea diferenței de preț dintre un produs bun și altul mai slab calitativ, spre deosebire de consumatorii din alte țări. „Nu există mai ieftin și mai bun”, crede Minea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii