Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Ideea de succes: florăria virtuală

Marius Dosinescu a găsit reţeta succesului în afaceri care, pentru el, s-a tradus într-o îmbinare a IT-ului cu florile. 
 aboneaza-te
Flori_de_lux.jpg

Are antreprenoriatul în sânge şi spune că a crezut dintotdeauna în potenţialul de dezvoltare pe care îl are comerţul electronic. Aşa a pornit Marius Dosinescu, în 2003, „experimentul” care s-a numit FlorideLux.ro, un site despre care spune că este prima florărie online din România. „Vorbind despre flori, este important de reţinut că marja de profitabilitate este mult mai bună decât în cazul vânzării de echipamente IT, iar varietatea de produse este foarte mare, astfel încât nu eşti restricţionat decât de propria minte în ceea ce priveşte produsele pe care le poţi realiza”, povesteşte tânărul de 33 de ani. Un alt motiv care l-a determinat să pornească o afacere cu flori a fost legat şi de comportamentul de consum al românilor pentru care toate evenimentele importante din viaţă sunt însoţite de flori. Investiţia iniţială în acest business a fost de 30.000 de euro, iar, ca pentru orice antreprenor, pe lângă bani s-a adăugat şi timpul dedicat creării unei structuri stabile a afacerii.

Cu toate că începutul a fost greu, creşterea apetitului românilor pentru cumpărăturile online şi conştientizarea faptului că aceste tranzacţii sunt sigure, i-au adus lui Marius Dosinescu treptat, dar sigur, o creştere a business-ului. Cele mai mai mari vânzări se înregistrează în perioada Crăciunului – aproape jumătate din cifra de afaceri – de aceea spune că Moş Crăciun este darnic cu ei. Creşteri se mai înregistrează şi de Paşte, de Ziua Îndrăgostiţilor sau în perioada 1-8 martie, însă nu la fel de mari ca în timpul Sărbătorilor de Iarnă. Pe timp de vară, în perioada nunţilor, vânzările lunare variază de la 12.000 de euro la 30.000 de euro, în funcţie de solicitările clienţilor.

Cel mai scump buchet vândut anul trecut a fost în valoare de o mie de euro, sumă care a inclus şi livrarea până la Cluj, acolo de unde era făcută comanda. Nu se sfieşte însă să recunoască faptul că mai există şi pariuri pierdute. De pildă, anul acesta, de Ziua Îndrăgostiţilor, a mizat pe un aranjament floral în formă de inimă care a costat aproximativ 7.000-8.000 de euro şi care nu a fost vândut. „Nu consider acest lucru un eşec, ci doar un pas înainte către produse inedite pentru momentele deosebite din viaţa românilor cărora ne adresăm”, recunoaşte el. De altfel, afacerea în sine are o doză de riscuri din moment ce florile sunt perisabile, fapt pe care îl recunoaşte şi antreprenorul. „Este un business cu un grad de pierdere de cel puţin 20%, însă prin tehnici de vânzări şi marketing, noi am reuşit să ne reducem pierderile la 5%. Suntem mândri să spunem că în acest moment operăm într-un spaţiu de 500 metri pătraţi de atelier, depozit, depozit frigorific, birouri şi spaţiu de relaţii clienţi în sectorul 6, în incinta Faberom (fosta Apaca)”, mai spune el.

Anul trecut a întregistrat o cifră de afaceri de 500.000 de euro şi speră ca, până în 2016, să se poată mândri că a trecut pragul milionului de euro. Spune glumind că, în cazul în care ar avea aceşti bani, ar pleca în Bahamas, dar, redevenind serios mărturiseşte că tot spre business ar redirecţiona această sumă: „am investi în dezvoltarea reţelei naţionale într-un ritm alert şi am realiza o investiţie puternică în marketing şi publicitate. Vizăm cifre de afaceri impresionante, însă suntem conştienţi că, fără o investiţie susţinută în dezvoltare şi marketing, nu vom reuşi să ajungem în acel punct”, mai spune Marius Dosinescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii