Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Ce înseamnă „The Good Life“, conform lui Dr. Oz?

Diana Cosmin
Conferința ținută de Dr.Oz la București la finele lunii mai a fost un prilej de a revizui drastic modul în care privim viața, pentru a ne-o face mai bună. Pentru că ForbesLife și Dr.Mehmet Oz împărtășesc sintagma „the good life“, am selectat șapte principii de „viață bună“ pe care merită să le dăm mai departe.

1. Găsește ceva ce poți susține

„Puteți să vă țineți respirația sub apă, pentru totdeauna?“, a glumit Dr.Oz la un moment dat. „Cam așa e și cu abținutul de la mâncare, pentru totdeauna. Biologia bate voința“. De câte ori nu ne-am înhămat la zile întregi de nemâncare sau nu am încercat să ne convingem că o mâncare așa-zis dietetică, cu gust de carton umed, ar putea printr-un miracol să ne modifice obiceiurile culinare pentru totdeauna?

Soluția nu e abstinența utopică, ci un principiu mult mai sănătos: alegerea unor alimente care să fie sănătoase, dar care să ne și placă. Mâncăm mai bine cultivându-vă plăceri culinare mai sănătoase, nu strângând din dinți în fața castronului cu iaurt dietetic.

2. Fugi de la „mediu“ la „optim“

„Teoretic, presiunea arterială 13 este considerată medie, în consecință normală și perfect în regulă“, explică dr.Oz, „dar scopul tău nu ar trebui să fie media, fiindcă «the average person» face atac de cord în zilele noastre“. Scopul tău ar trebui să fie „optimul“, raportat la vârsta, sănătatea și aspirațiile proprii. Monitorizează-ți tensiunea și ține circumferința taliei la jumătate din valoarea înălțimii. Când dimensiunile tale exced această formulă, e cazul să te îngrijorezi și să iei măsuri.

3. Găsește-ți cuvântul de ordine

Întreabă trei prieteni apropiați și sinceri ce le place cel mai mult la tine și pune în perspectivă răspunsul lor. Poate fi emoția, pasiunea, entuziasmul, veselia, dar oricare ar fi valoarea ta primară, fă-o simbolul tău și raportează-te la ea zilnic. „Caută să fii acea persoană, în fiecare zi“, explică Oz. Poate fi cea mai scurtă cale către a fi sincer cu tine însuți și de a trăi în concordanță cu valorile sufletului tău.

4. Dacă îți poți schimba corpul, poți schimba orice

Schimbă ceea ce se află sub controlul tău, iar restul va veni de la sine. Și ce poate fi mai direct influențabil de către propria persoană decât corpul în care trăim și pe care adesea îl pedepsim pentru neîmplinirile și nemulțumirile noastre, neglijându-l sau hrănindu-l cu mâncarea nepotrivită? De câte ori avem impresia că viața noastră este un mare haos, sănătatea corpului nostru este punctul de plecare pentru orice „curățenie generală“.

5. Renunță la îndulcitori

Statistic, oamenii care trec pe îndulcitori nu reușesc să piardă din greutate, fiindcă atunci când consumă o substanță de câteva ori mai dulce decât zahărul… își amintesc de zahăr. Și, amintindu-și de el, se duc să-l caute, în cantități chiar mai mari decât de obicei, având în vedere că papilele gustative sunt deja copleșite de tăria îndulcitorului.

6. Nu confunda setea cu foamea

De multe ori, oamenii confundă starea de poftă față de un anumit aliment cu foamea efectivă și se păcălesc că trebuie să mănânce când, de fapt, corpul este doar deshidratat. Când ai dubii, bea o jumătate de litru de apă. Corpul va fi hidratat, iar tu îți vei lămuri dilema dintre foame sau sete.

7. Cultivă obiceiuri mici, cu efecte mari

Dormi șapte-opt ore pe noapte, pentru a permite activarea hormonului de creștere și regenerarea funcțiilor organismului. Alege o temperatură mai scăzută în dormitor, pentru că e întotdeauna mai sănătoasă pentru corp. Alege-ți o oră fixă de trezire în fiecare dimineață, pentru a-ți crea un ciclu de somn previzibil. Fă-ți mâncărurile puțin mai iuți, pentru a face metabolismul mai rapid și a crește sațietatea.

Alege antrenamentul fizic pe intervale de intensitate ridicată, astfel încât să poți avea efecte rapide și sustenabile chiar și la șapte minute pe zi (cât exersează Dr.Oz). Și, ori de câte ori simți nevoia unei schimbări în bine dar nu poți s-o duci până la capăt în practică, adu-ți aminte de principiul lui: „Nu ne schimbăm pe baza a ceea ce știm că e bine pentru noi, ne schimbăm pe baza sentimentelor și a emoțiilor noastre“. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii