FacebookTwitterLinkedIn

Performanță de business în 2015:

Diversificare. În aceste vremuri nu tocmai comode, este foarte important ca antreprenorii și managementul să privescă foarte atent sintagma „reinventare”.

Investiții și retehnologizare. Tentația lui „las’ că mai merge un an!“ este mare. Dinamica pieței este mult mai mare față de anii trecuți și a ține pasul cu vremurile din punctul de vedere al investițiilor în retehnologizare poate face diferența în multe domenii. Chiar dacă este vorba de a mai schimba un pic mobilierul din restaurant sau a cumpăra o mașina nouă, care face ca produsul final să arate mai bine, toate acestea trebuie să fie undeva în lista de priorități.

Resurse umane. Ultimii ani de incertitudini și stres au făcut ca atmosfera din multe companii să se schimbe negativ. Este nevoie și aici de un refresh. Oamenii trebuie să-și (re)găsească cumva plăcerea de veni la serviciu. În ultimii ani, au dispărut aproape cu desăvârșire team-building-urile, ieșirile în weekend sau chiar petrecerile organizate de companii. Explicația sună mereu la fel: „Păi, de distracție ne arde nouă!” (Zâmbește.) So, keep it…fun!

Finanțe personale:

Richard Branson spune că „Time is the new money”!

Sfaturi pentru a fi mai bogat:

M-aș opri la antreprenorii români și le-aș spune că încă se mai pot face bani în România. Focusul trebuie să rămână aici. Chiar dacă fiecare dintre noi are câte un „big fish” în minte, care poate fi eventual vândut oriunde în lume, este mult mai ușor de a face primul pas aici. România este o incredibilă platformă de a testa orice business sau model de business.

Citiți răspunsurile celorlalți oameni de afaceri români