Este un lucru binecunoscut că segmentul de spații logistice și industriale este strâns legat de dezvoltarea infrastructurii de transport, în special de autostrăzi, iar în România construcția de șosele de mare viteză avansează cu viteza melcului. Cel mai bun – sau mai rău – exemplu este autostrada Brașov-București, din care a fost finalizat doar un tronson, București-Ploiești.
În ultima vreme, utilitatea acestei autostrăzi este contestată din ce în ce mai vehement, argumentele aduse de oponenții autostrăzii fiind însă de multe ori de-a dreptul hilare. Unul dintre acestea, de pildă, este că zgomotul făcut de autoturismele care ar circula pe tronsonul Comarnic-Brașov ar deranja turiștii aflați în vacanță în stațiunile de pe Valea Prahovei, ca și cum traficul din prezent de pe DN1 ar fi unul silențios. Revenind la lucruri serioase, trebuie spus că lipsa autostrăzii care să lege Bucureștiul de Brașov, oraș situat pe locul 6 în ediția din acest an a topului „Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri” și reședința județului omonim, în care se află cele mai multe parcuri industriale din țară, împiedică un flux eficient de transport între centrul țării și portul Constanța.
Acesta este genul de motiv pentru care, în primul trimestru al acestui an, nu a fost finalizat nici măcar un metru pătrat de spațiu industrial. În ciuda acestor aspecte, stocul va crește în perioada următoare cu 247.000 de metri pătrați, dintre care 115.000 de metri pătrați în București, potrivit unui raport realizat de compania de consultanță imobiliară JLL. Printre proiectele anunțate se numără reconversia mallului Armonia din Arad în centru logistic, demararea construcției la centrul LOG.IQ București (ambele proiecte în portofoliul austriecilor de la Immofinanz), precum și exinderea cu 75.000 de metri pătrați a P3 Bucharest, fostul Europolis Logistic Park, vândut de CA Immo către P3 la începutul acestui an.