Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Gheorghe Marinel (BRD): „Creditarea a reintrat pe o curbă ascendentă, stimulată de revenirea încrederii şi de perspectivele favorabile ale economiei”

Marketingul bancar s-a revigorat o dată cu reintrarea creditării pe o curbă ascendentă și revenirea încrederii în perspectivele favorabile ale economiei românești. Gheorghe Marinel, director în BRD, vorbește despre viitorul marketingului bancar.
BRD_Gheorghe Marinel

Gheorghe Marinel, director general adjunct, coordonator al activităților de marketing, BRD – Groupe Société Générale

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Gheorghe Marinel: 2017 este un an caracterizat de o creştere economică solidă, susţinută în mare parte de creşterea veniturilor populaţiei, ceea ce a generat creşterea consumului.

Evident că, în acest context, marketingul băncilor s-a concentrat în această direcţie şi cred că este evident atunci când ascultăm radioul sau privim la TV. Astfel, creditarea a reintrat pe o curbă ascendentă, stimulată de revenirea încrederii şi de perspectivele favorabile ale economiei, aspect diferenţiator faţă de perioada precedentă.

INTERVIUL CU ANDREEA MARINCESCU (HOCHLAND)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Gheorghe Marinel: În sectorul bancar, concluziile legate de perioada crizei s-au concretizat pe două paliere: o reevaluare a normelor privind riscul, pe de o parte şi, pe de altă parte, o schimbare aproape totală a concepţiei despre relaţia cu clienţii. Astfel, criteriile/condiţiile de creditare au devenit mult mai restrictive atât din punct de vedere reglementar, cât şi din cel al politicilor interne de gestiune a riscului.

Astăzi, mai mult decât produse şi servicii de calitate, clienţii îşi doresc o relaţie cât mai personală cu banca lor, bazată pe transparenţă şi proactivitate.

Cred că este devreme să discutăm despre o posibilă nouă criză, dar băncile sunt mult mai pregătite astăzi: există teste de stres periodice, indicatori de lichiditate, de risc, monitorizaţi atât de organismele de reglementare şi supraveghere interne, cât şi de cele ale pieţei.

Totuşi, cred că o bună înţelegere a trecutului rezolvă o bună parte dintre necunoscutele viitorului.

 ADRIAN NICOLAESCU (MEGA IMAGE)

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Gheorghe Marinel: Totul contează, însă, de câţiva ani, tendinţele cele mai puternice sunt determinate de doi factori: generaţiile tinere şi dezvoltarea tehnologiei. Acestea au adus o modernizare foarte rapidă a domeniului bancar, în mod tradiţional ceva mai conservator.

Există o provocare generaţională care, prin ea însăşi, aduce o provocare tehnologică la nivelul businessului. Millenialii se recunosc tot mai mult în acele companii care reflectă mediul în care ei au crescut. Se aşteaptă să găsească produse, sau, atunci când se angajează într-o companie,  instrumente de lucru care încorporează tehnologiile digitale de ultimă oră. Este o provocare pentru multe businessuri, care, pentru a-şi putea conserva piaţa, trebuie să treacă, cel puţin parţial, printr-un re-engineering.

 CITEȘTE: MIHAI BÂRSAN (URSUS)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant?

Gheorghe Marinel: Marketingul este un domeniu care se bazează din ce în ce mai mult pe „business intelligence” şi ca atare este clar că astăzi nu poţi face marketing fără să studiezi comportamentele consumatorilor, resorturile discrete ale mentalităţilor, să ştii să interpretezi schimbările din societate etc.

Astăzi, nu mai e suficient să ai un produs bun ca să vinzi, ci trebuie să ţii cont de nevoile clienţilor, hobby-uri, înclinaţii, trenduri și altele. Şi asta se poate face doar cu multă informaţie, ce poate veni din domenii foarte diferite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii