Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Generaţia conectată

gerogios_argentopoulos_3149
Mai toți specialiștii din domeniul marketingului știu că a apărut un nou tip de consumator. Acesta poartă numele de „consumatorul conectat” și aparține așa-numitei generaţii C.

Georgios Argentopoulos, CEO al companiei Băneasa Development, caracterizează acest tip de consumator ca fiind mereu conectat la online. În prezent, circa 84% dintre cumpărători se documentează online înainte de a vizita un magazin. Un acronim pentru această acţiune este ROSO (Research Online, Shop Offline).

Consumatorii îşi împărtăşesc online experienţele pe care le-au avut cu un brand. Astfel, nu imaginea pe care brandul încearcă s-o creeze publicului este relevantă; adevărata imaginea a brandului este cea reflectată în discuţiile din public. Acesta este un motiv pentru care Georgios Argentoupolous consideră că e nevoie să existe o comunicare cu publicul în perioada de ,,pre-shopping”, când potenţialii cumpărători încă se află în stadiul de ,,research online”.

Cu toate acestea, grecul afirmă că internetul este cel care influenţează alegerea unui brand şi decizia de achiziţionare. La nivel local, 61% dintre români află mai multe detalii despre produse şi servicii din reclamele pe care le văd online, 54% dintre internauţii români consideră că felul în care un brand comunică are un impact major asupra opiniei lor cu privire la brandul respectiv, iar 83% susţin că internetul este cel care îi ajută să-şi conducă stilul de viaţă. La nivel global, 87% dintre consumatori discută cu prietenii sau urmăresc recenzii online pentru noi recomandări.

Statisticile prezentate de Georgios Argentopoulos arată că un consumator online achiziţionează produse dintr-o gamă variată: de la haine şi cărţi, până la alimente şi mobiler. Așadar, în online se poate cumpăra orice, de oriunde. Nevoile noului consumator reprezintă oportunități pentru afaceri. „Trendul reprezintă o nevoie, care devine, ulterior, un trend”, spune Georgios Argentopoulos. Este important de observat că toţi consumatorii au unele nevoi, care devin „mega-trenduri”. Unul dintre aceste „mega-trenduri” constă în nevoia de autodepăşire (betterment), motiv pentru care noi produse şi servicii au fost şi sunt lansate în continuare. Un exemplu îl reprezintă așa numitele cutii de abstinență, care sunt prevăzute cu lacăte ce pot fi deschise doar după un anumit timp. În recipientele respective utilizatorii pot introduce alimente sau produse ce le distrag atenţia.

Un alt exemplu din cadrul nevoii de autodepăşire este oferit de compania aeriană Air Baltic (Lituania). Aceasta îşi premiază clienţii fideli care, prin mişcare, ard numărul de calorii echivalent cu numărul de kilometri parcurşi în timpul zborului. Totodată, pentru ca noii consumatori să se simtă în centrul atenţiei (the youniverse), Argentopoulos amintește şi o specificație a telefoanelor produse de Apple începând cu modelul iPhone5, ce permite pornirea telefonului prin scanarea amprentei.

Un alt ,,mega-trend” este „human brands“. Argentopoulos explică de ce personalitatea şi scopul unui consumator înseamnă profit. Nevoia consumatorului de adevăr este uneori un inconvenient. Un exemplu este compania aeriană Samoa Air, unde un bilet costă în funcţie de greutatea unui călător: cu cât este mai mare greutatea pasagerului, cu atât este mai scump biletul! Argentopoulos consideră că multe produse de succes îşi au rădăcinile în nevoile fundamentale. „Trebuie să gândeşti simplu pentru a fi înţeles şi pentru ca nevoile tale să fie transpuse în afaceri”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii