Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Opinii |
|

Generația adevărului

Spre finalul anului trecut, într-un un studiu al companiei de consultanță McKinsey găseam pentru prima dată un nou termen care să descrie cea mai nouă generație, cea a tinerilor născuți și crescuți în era internetului.
Ionut Bonoiu

Studiul avea la bază un sondaj care dezvăluia patru comportamente de bază ale generației Z, toate ancorate într-un singur element: căutarea adevărului. Generația Z apreciază exprimarea identității și evită să pună etichete, se mobilizează pentru cauze variate și crede în eficacitatea dialogului pentru a rezolva conflictele și pentru a îmbunătăți lumea, afirma studiul, care constata că tinerii din generația Z iau decizii și se referă la instituții într-un mod foarte analitic și pragmatic.

Această căutare a adevărului, atât la nivel personal, dar și colectiv era, practic, o schimbare importantă față de mileniali, supranumiți generația „me”, a celor care se concentrează pe sine, a căutătorilor de experiențe, mai idealiști, mai confruntaționali, dar în același timp mai puțin dispuși să accepte puncte de vedere diverse.

Lecția studiului era adresată în principal companiilor, care trebuie să regândească modul în care oferă valoare, modul în care balansează producția de masă și personalizarea și mai ales trebuie să fie sigure că fac ceea ce spun atunci când vine vorba despre storytellingul pe care îl fac departamentele lor de marketing și au o adevărată etică a muncii.

Rezultatele sunt însă relevante chiar și pe meleagurile noastre, unde ponderea generației Z nu este atât de mare precum în țări precum Brazilia, în care a fost realizat sondajul de mai sus. Am avut ocazia să discut în ultima perioadă cu manageri și antreprenori care mi-au confirmat că sunt deosebit de încântați de calitățile tinerilor de „20 și ceva de ani”. Spre deosebire de cei de „30 și ceva de ani”, tinerii sunt mult mai atenți și mai motivați atunci când ceva le captează interesul și sunt dispuși, dacă cred într-o cauză, să facă sacrificii pe care generația milenialilor nici nu și le imagina.

Într-o notă mai relaxată, având în vedere că tot este miezul verii, pentru a înțelege mai bine performanțele la care pot ajunge tinerii în ziua de astăzi, este de ajuns să vă gândiți că tinerii fotbaliști de la naționala U21 (sub 21 de ani) a României au ajuns în semifinalele Campionatului European, o performanță pe care nicio altă echipă n-a realizat-o vreodată, nici măcar cea supranumită „generația de aur”. Dacă nici aceasta nu v-a convins, atunci vă recomand să urmăriți discursurile motivaționale ale portarului și căpitanului echipei, Ionuț Radu, din pauza diferitelor meciuri. Vacanță plăcută în continuare!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii