Cautare




, Staff

Industrie |
|

GALERIE FOTO: Pegas- un cal înaripat și ambițios

Cine este calul înaripat care pedalează în industria românească de mai bine de 46 de ani? Despre aminitiri, nostalgie, dar și despre inovație și suflu nou.

Totul a început cu un cadru de bicicletă construit în Uzina Mecanică Tohan, din orașul Zărnești, județul Brașov, când a ieșit pe piață primul model pentru adulți. Trei ani mai târziu, primele biciclete Pegas dedicate copiilor sub 10 ani, dar, totodată, și primele biciclete de cameră aveau să iasă de pe porțile fabricii.

În anii ’80, seria Pegas se diversifică, adăugând în portofoliul său biciclete cu mai multe viteze, precum modelul Pegas 1027 Campion, cu cinci viteze. Pegas, al cărui nume era inspirat din mitologia greacă, se încadra perfect în peisajul urban românesc al vremurilor comuniste, când zgomotul infernal al mașinilor și al claxoanelor aproape că nici nu exista. La începutul anilor ’90, în contextul schimbării de regim politic pe care România o traversa, celebrul brand dispare, cu atât mai mult cu cât piața începea să fie invadată de bicicletele de import.

Pe două roți înainte

2012 reprezintă anul reînvierii calului înaripat de odinioară, iar de acest lucru s-au ocupat antreprenorii Andrei Botescu și Alexandru Manda. Din dorința de  a-și achiziționa chiar el o bicicletă marca Pegas, care nu se mai comercializa, Andrei Botescu a decis să-și deschidă propria afacere-„Atelierele Pegas”, prin care să readucă pe străzi bicicleta care devenise deja un accesoriu urban consacrat al anilor ’70-’80. Investiția inițială s-a ridicat la 70.000 euro. În 2015, Network One Distribution, companie deținută integral de Iulian Stanciu, a devenit acţionar majoritar al companiei Atelierele Pegas, prin preluarea a 51,67% din acțiunile producătorului de biciclete.

Dacă în primul an de la relansare, Pegas nu a reușit să vândă decât 500 de biciclete, acum a ajuns să vândă peste 25.000 de unități pe an, înregistrând, în 2017, o cifră de afaceri de peste 8 milioane de lei. Pe lângă creșterea numărului de modele și mărirea sectorului de distribuție, Pegas a dezvoltat primul sistem de smart bike sharing fără parcări din România – Ape Rider, pe care l-a implementat în luna mai a acestui an, punând la dispoziția celor interesați 2000 de biciclete.

La șase ani de la momentul în care a fost readus la viață, producătorul de biciclete a lansat în această vară sistemul de franciză, cu o investiție care valorează între 5.000 și 25.000 de euro, în funcție de dotările dorite în magazin, începând cu mobilierul standard și până la partea de entertainment. „Specificitatea magazinelor noastre este că ne concentrăm pe vânzările directe, față în față. Numai atunci clientul poate alege echipamentul perfect adaptat nevoilor sale”, explica în urmă cu câteva luni Andrei Botescu, fondatorul Atelierelor Pegas. Ca strategie, compania are în vedere creșterea numărului de magazine din țară, precum și extinderea rețelei de distribuție internă și internațională și modernizarea constantă a gamei de produse, Constanța fiind printre primele orașe vizate de dezvoltarea serviciului de smart bike sharing, loc în care a fost deja inaugurat cel de-al șaptelea magazin al companiei.

Cu toate acestea, vânzarea prin internet reprezintă o modalitate prin care compania își suplimentează veniturile, motiv pentru care, în vara acestui an, brandul se extinde pe piața europeană prin listarea pe cinci marketplace-uri ale platformei Amazon, din Spania, Franța, Germania, Italia şi Marea Britanie. „Am făcut teste în primele 6 luni și cererea pe Amazon la anumite produse depășeste chiar și de câteva zeci de ori puterea de absorbție a pieței din România”, spune Andrei Botescu. Pe lângă partenerii locali din Italia, Luxemburg, Germania, Marea Britanie, Suedia și Polonia, Amazon oferă acces la întreaga piață europeană, iar implementarea unui proiect va fi urmat de extinderea în SUA.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii