Cautare




, Contributor

Auto |
|

Ford EcoSport, înapoi la simplitate

Ford EcoSport în 100 de semne: interior auster, un comportament bun pe drumuri mai mult sau mai puțin umblate și un raport bun calitate-preț.
Ford-EcoSport2015_59

Segmentul J. Segmentul JS. Sport Utility Vehicle (SUV). Crossover Utility Vehicle (CUV). Premium. Non-premium. Graficele din prezentarea lui Valerio Breciaglia, managing director Ford România, se desfășoară, unul după altul, pe ecranul din fața noastră, în seara de dinaintea testului cu modelul Ford EcoSport.

VEZI GALERIE FOTO  – FORD ECOSPORT 

Segmentul J grupează SUV-urile, CUV-urile și „pickup-urile” americane, creionând un segment de autovehicule care a devenit, în primăvara acestui an, unul dintre cele mai populare la nivel global, cu o cotă de piață de 21,5%, potrivit presei internaționale. În segment, lider detașat, cu aproape un sfert din piață, este grupul Renault, care „atacă” această nișă de piață cu mai multe modele: Renault Captur, Nissan Qashqai, Nissan Juke, dar și Dacia Duster. Alte modele prezente în segment sunt din grupurile Volkswagen (Tiguan, Audi Q3 și Q5, Skoda Yeti), Hyundai-Kia (Kia Sportage, Hyundai ix35), General Motors (Opel Mokka, Chevrolet Trax, Buick Encore), Ford (Kuga, Ecosport), FCA (Jeep) și alții. Parafrazând o cunoscută zicală, toate aceste modele sunt „mai multe Mării cu aceleași pălării”, de fapt cu una singură, și anume segmentul grupat sub litera J.egmentul J. Segmentul JS. Sport Utility Vehicle (SUV). Crossover Utility Vehicle (CUV). Premium. Non-premium. Graficele din prezentarea lui Valerio Breciaglia, managing director Ford România, se desfășoară, unul după altul, pe ecranul din fața noastră, în seara de dinaintea testului cu modelul Ford EcoSport.

Parcă pentru a complica și mai mult lucrurile, Valerio Breciaglia aduce în discuție segmentul „sub JS”, acela în care Ford Ecosport, un „smart utility vehicle”, concurează, și în România, cu modele compacte de la producători precum Renault (Dacia Duster, Renault Captur, Renault Kadjar, Nissan Juke), Opel (Mokka), Suzuki (Vitara, SX4), Peugeot (2008), Mazda (CX-3). Nișa este una de viitor, dacă luăm în considerare creșterea din România a segmentului, de 27% în primele nouă luni din 2015 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Pentru Ecosport, lupta nu va fi ușoară: Dacia Duster are în segment, potrivit datelor centralizate de Ford România, o cotă de piață de 64,88%, fiind urmată, la mare distanță, de Renault Captur (11,32%) și Opel Mokka (6,44%). Grupul-țintă de clienți este format din așa-numiții mileniali, persoane cu vârsta cuprinsă între 17 și 24 de ani, care vor, în proporție de 60%, să schimbe mașina în perioada 2015-2016, iar un sfert dintre ei vor un SUV.

Cu toate aceste cifre în minte, am pornit, a doua zi, în test drive. Să fi fost drumurile pitorești din Piemont, cu viile lor împrăștiate pe dealuri și castelele cocoțate pe stânci? Sau, mai degrabă, interiorul mașinii, care mi-a amintit, prin austeritatea sa, de vremurile de dinaintea exploziei tehnologice din a doua jumătate a deceniului trecut?

Nu știu încă răspunsul la întrebările de mai sus, însă am găsit un nume pentru Ford EcoSport: Nostalgia Car. Iar nostalgia nu este neapărat un lucru rău: nu sunt un fan al supratehnologizării automobilelor, cel puțin nu în interiorul lor. Îmi place să simt că sunt într-o mașină, nu într-un avion.

Unde mai pui că raportul calitate-preț este optim în cazul EcoSport: 13.950 de euro pentru varianta de echipare Trend 1.5 Ti-VCT cu 110 cai-putere (după anumite reduceri: sprijin din partea Ford – 1.650 euro-, programul Ford First Car – 750 de euro – și programul Rabla – 1.500 euro), care include jenți de 16 țoli din oțel, faruri de ceață, lumini LED de zi, geamuri electrice, airbag-uri frontale, laterale și în zona genunchilor (nouă în total, cele mai multe din segment, potrivit reprezentanților companiei), volan îmbrăcat în piele. Pentru 1.250 de euro în plus, este disponibilă varianta Titanium (jenți din aliaj, EATC – Electronic Automatic Temperature Control –, tapițerie interioară parțial din piele, elemente cromate la exterior, sistem keyless pentru deschidere și pornire). O altă variantă de motorizare este EcoBoost de 1 litru cu 125 de cai-putere, iar din ianuarie 2016 va fi disponibilă varianta cu 140 de cai-putere. De asemenea, tot în ianuarie, nostalgia va fi diminuată prin introducerea unui sistem de navigație modern și a modelului EcoSport S-line.

De altfel, din perspectiva diversității ofertei, modelul EcoSport stă foarte bine: mai sunt disponibile variante cu transmisie automată și cu motorizare diesel. „Această mașină, un model smart-urban, reprezintă un punct de start pentru strategia Ford, care se bazează pe trei piloni: SUV, performanță și lux”, spune Valerio Brenciaglia. „Mașina este manevrabilă, compactă, iar utilizarea ei depășește cadrul urban.” Aveam să mă conving de adevărul spuselor lui Valerio Breciaglia în timpul testelor pe șoselele din regiunea italiană Piemont. În timp ce conduceam, mi-am amintit de o discuție pe care am avut-o recent cu Luca Paparella, sales manager East Countries Bridgestone Europe, South Region, care îmi spunea că străzile din România nu sunt nici mai bune și nici mai proaste decât în alte țări, printre care și Italia. Într-adevăr, porțiunile de șosea accidentată din Piemont – pe care am reușit să le parcurg fără probleme la volanul Ford EcoSport – au confirmat spusele managerului italian.

Lăsând nostalgia la o parte, concluzia întâlnirii din Italia cu EcoSport este că, pentru un prim pas, așa cum este caracterizat modelul de către oficialii companiei, Ford are o abordare corectă: înapoi la simplitate pentru a construi pe baze solide.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii