Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Forbes TOP 500 Miliardari 2019 – Ion Ţiriac: Prima iubire

Ion Ţiriac pare că își concentrează tot mai mult atenţia pe prima sa iubire, tenisul.
 aboneaza-te
Foto Porsche 918 Spyder_Tiriac Collection (11)

                                                                                                 LOCUL 3

 

Soarta a sute de mii de români depinde de acțiunile celor mai puternici oameni de afaceri din țară, iar poziția unora dintre ei, precum cea a lui Ion Țiriac, a fost stabilă în ultimii ani, însă alți oameni de afaceri au fost mult mai dinamici și au avut o ascensiune fulminantă. În Forbes 500 ediția 2018, omul de afaceri Ion Țiriac a avut o avere estimată la 5,6 miliarde de lei, fiind al patrulea an consecutiv în care ocupa prima poziție în clasamentul miliardarilor din România. Cu toate acestea, în 2019 fostul tenismen ocupă doar trepta a treia a podiumului celor mai bogați oameni de afaceri din România, fiind depășit de Daniel Dines, fondatorul UiPath, și de către frații Pavăl, fondatorii Dedeman.

În ultimii ani, averea lui Ion Țiriac și-a continuat creșterea, însă insuficient pentru a rămâne cel mai bogat om de afaceri din țară. Dacă în 2016 averea omului de afaceri era estimată la 5,4 miliarde de lei, acum fostul tenismen are o avere totală de 5,8 miliarde de lei. În acest context, pare că Ion Țiriac își concentrează energia pe prima sa dragoste, tenisul, devenind în acest an președintele Federației Române de Tenis.

Pe lângă tenis, pe harta de interes a omului de afaceri a intrat și golful. Astfel, după turneul de tenis de la Madrid, Ion Țiriac organizează și un turneu de golf în capitala Spaniei, prima ediție a acestuia desfășurându-se în acest an. Turneul de golf se desfășoară la Club de Campo din Madrid și va fi organizat de către aceeași firmă care se ocupă de organizarea competiției Madrid Tennis Open, controlată de Ion Țiriac și administrată de Gerard Tsobanian. Turneul de golf de la Madrid face parte din circuitul Europe Tour, iar premiile totale depășesc 1,5 milioane de euro.

În plus, Ion Țiriac pare că se pregătește de criză, mai ales în contextul în care, în urmă cu un an, anunța că își va restructura holdingul, aducându-l la conducere pe managerul lui de criză, Petru Văduva. Acesta este cel care reușise să restructureze holdingul Țiriac chiar la începutul crizei, într-un moment în care omul de afaceri avea aproape în totalitate expuneri în sectoare ciclice de activitate (auto și imobiliare în special), care s-au prăbușit. Practic, primul mandat al lui Văduva s-a suprapus peste cea mai neagră perioadă a economiei românești (ianuarie 2009 – iunie 2011). Văduva a luat decizii dure, dar care au salvat pe termen lung holdingul celui mai bogat român. A tăiat dramatic prețul mașinilor și a căutat soluții pentru reducerea stocului uriaș cu care l-a prins criza pe Ion Țiriac în curtea dealerilor săi. A stopat și vânzările de apartamente din cadrul proiectelor rezidențiale pe care Țiriac Holdings le dezvolta, precum Residenz sau Stejarii, dar a continuat construcția lor. Tot în perioada primului mandat al lui Văduva, Ion Țiriac a transformat câteva oportunități de piață în cash-ul atât de necesar pe vreme de criză și a ieșit din importul de mașini Ford sau Mercedes-Benz. Acum, Văduva preia un holding într-o stare mult mai bună decât în 2009, mai ales după ce, sub conducerea lui Dragoş Dinu, a fost restructurată şi consolidată divizia auto a Grupului Ţiriac, în timp ce în zona imobiliară au fost dezvoltate și anunțate noi proiecte.

Între timp, Țiriac și-a vândut și participația pe care o deținea în cadrul Metro Cash & Carry România, precum și pe cea din cadrul UniCredit Țiriac Bank (devenită UniCredit România), devenind „cel mai lichid“ dintre români. În domeniul financiar însă, Țiriac continuă să dețină o companie de leasing și aproape jumătate din asiguratorul Allianz – Țiriac, un joint venture cu gigantul german, care a înregistrat anul trecut prime brute subscrise de peste 1,3 miliarde de lei, în creştere cu peste 8% faţă de 2017, în timp ce profitul operaţional a fost de 135 milioane de lei, mai mare cu 4% față de anul anterior, potrivit datelor anunțate de companie și ASF. Pe lângă creşterea afacerilor şi a profitului, Allianz a înregistrat şi un avans al numărului de clienţi în 2018, creşterea venind de pe segmentele de asigurări de sănătate, viaţă, locuinţe, dar şi RCA. Pe segmentul RCA, primele brute subscrise au crescut cu circa 5% anul trecut.

În ceea ce privește piața imobiliară, Ion Țiriac va construi, prin intermediul Țiriac Holdings, un proiect major în zona Expoziției din Capitală. Pe terenul de aproape 70.000 mp din B-dul Expoziţiei, Ţiriac Holdings are în plan un proiect mixt, format din blocuri de locuinţe, birouri, spaţii comerciale şi servicii, printre care şi un hotel, dar şi showroomuri, acesta fiind cel mai important proiect imobiliar din portofoliul lui Ion Țiriac.

Dincolo de acestea, una dintre perlele lui Ion Țiriac rămâne galeria Ţiriac Collection, prima colecţie de maşini privată deschisă publicului din România. Colecţia cuprinde peste 150 de exponate de epocă, fabricate începând cu anul 1899, dar şi maşini de ultimă generaţie. Practic, în fiecare an sunt cel puțin una-două conferințe de presă prin care sunt aduse noi exponate, așa cum a fost cazul recent al unor modele Porsche, printre care și cel pe care l-a primit Simona Halep în calitatea sa de lider mondial al clasamentului de tenis feminin.

„Nu am vândut până acum nicio maşină, dar tot ce cumpăr şi este serie limitată se poate vinde la minimum dublul preţului. Acest Porsche (918 Spyder – n.red.) a costat puţin peste 900.000 de euro, iar acum costă în jur de 2,5-3 milioane de euro. Nu am intenţia de a vinde nimic din colecţie, le voi păstra se se bucure de ele în special copiii. Vin aproape 1.000 de copii

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii