Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Un antreprenor grec a pariat pe divertisment și rulează afaceri de peste 1,5 milioane de lei

Criza economică a oferit, pentru cei care au știut să vadă acest lucru, și o serie de oportunități. Una dintre acestea: industria divertismentului.
Alexandros Poulakis, Divertiland

Cu trei ani în urmă, un grup de investitori greci a decis să aloce peste 25 de milioane de euro într-un parc de distracții în vestul Capitalei. Rezultatul? Aproape 400.000 de vizitatori au venit în cei trei ani de existență ai parcului, iar Alexandros Poulakis, CEO Divertiland și Playland, și unul dintre investitori, numără recordurile pe care le-a înregistrat, până acum, investiția sa: „toboganele Divertiland au înregistrat peste 12 milioane de utilizări, în vreme ce peste zece milioane de valuri au fost generate la piscina cu valuri, prima și cea mai mare din România, spre bucuria vizitatorilor”.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Alexandros Poulakis mărturisește că, prima dată când a venit în România, a văzut că există un potențial ridicat pentru businessuri noi pe segmentul de divertisment, iar „odată cu încetinirea creșterii economice la nivel mondial, comportamentul consumatorilor a suferit o serie de modificări, PIB-ul a scăzut, iar oamenii au început să își schimbe obiceiurile de petrecere a timpului liber, astfel încât au renunțat la vacanțe mai lungi sau călătorii în străinătate și s-au reorientat către city breaks sau destinații de vacanță apropiate de casă. Astfel, oportunitatea lansării Divertiland a coincis cu noua mentalitate a turistului care își petrece vacanța sau se relaxează în oraș”.

La început, prioritatea sa a fost introducerea unor opțiuni de transport pentru cei care vor să ajungă la Divertiland. Așa au fost înființate o linie RATB specială, dar și o gară (iar aproape o treime dintre clienți aleg să vină aici cu trenul) și prin mijloace proprii (căci Divertiland are o capacitate de transport proprie de peste 100 de clienți pe oră), astfel că există mai multe modalități de transport pentru a ajunge în parcul de distracții.

Siguranța rămâne însă principala grijă a investitorilor, la fel și calitatea apei. Divertiland este singurul proiect din regiune cu piscine albe, care certifică astfel calitatea apei utilizate. „Din totalul investiției de până în prezent, ce depășește 25 de milioane de euro, peste 15% a fost alocat sistemelor de tratare și recirculare ale apei”, spune Alexandros Poulakis. De altfel, potrivit calculelor companiei, în cei trei ani de funcționare s-au recirculat peste trei milioane de metri cubi de apă. „De-a lungul celor trei sezoane de operare, Divertiland a lansat produse și servicii unice pe piața din România, precum cursurile de surfing, abonamentele de sezon sau pachetele de acces după ora 17:00 sau cele adresate seniorilor”, spune Adonis Lourezos, manager al Divertiland. Traficul la Divertiland a fost unul destul de ridicat – în timpul săptămânii, circa 2.500-3.000 de vizitatori, iar în weekend, aproximativ 4.000 de persoane. „O altă realizare importantă și un indicator pe care îl urmărim de la sezon la sezon este rata de revizitare pe durata unei veri. În acest sens, constatăm că, în sezonul 2015, aceasta se apropie de o medie de șapte vizite pentru fiecare client, fapt susținut și de programele noastre de fidelizare sau de abonamentele de sezon”, mai explică antreprenorul grec.

„Atât 2014, cât și 2015, au adus noi investiții pentru Divertiland, iar amortizarea acestora va dura între 10-15 ani de la finalizarea tuturor investițiilor, similar mediei industriei la nivel mondial”, a mai explicat Alexandros Poulakis. Magic World Developments, firma care operează Divertiland și Playland, a înregistrat în 2014, potrivit datelor existente la Ministerul de Finanțe, afaceri de 1,7 milioane de lei și pierderi de 15,8 milioane de lei, fiindcă investiția nu a fost recuperată. Investitorul grec spune că din totalul veniturilor 60 % provine din vânzarea biletelor de intrare, 30% din sectorul de Food&Beverages și 10% din petrecerile private. Echipa Divertiland are în jur de 150 de angajați în timpul sezonului.

Aceasta nu este însă singura investiție a antreprenorului grec, căci, pe timpul iernii deschide Playland, un parc de distracții indoor pentru copii (care include prima pârtie acoperită de schi și alte atracții tematice amplasate în interior, precum patinoar, pârtie de tubbing, carusel,  zona de biciclete și karting cu pedale), care în 2015, este în al doilea an de funcționare. Playland este situat în partea de nord a Capitalei, iar investiția se ridică la un million de euro. „Anul precedent, Playland a atins targetul stabilit la începutul sezonului, 60.000 de vizitatori, iar anul acesta își propune să îl depășească”, mai spune grecul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii