Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Forbes Small Business: O cofetărie raw-vegan are afaceri de peste 45.000 de euro

Ingredient de bază în dulciurile tradiționale, zahărul este exclus din bucătăria raw-vegan. Lipsa lui reprezintă, însă, succesul unei afaceri „altfel“.
Anca Alungulesei

RawCoco s-a născut din pura pasiune a unei tinere de 37 de ani care, în timp, a ajuns să își dedice tot timpul acestei „meserii”. „Eu nu vând o prăjitură, eu vând o experiență”, spune Anca Alungulesei, fondatoarea RawCoco. Ideea, apărută în noiembrie 2013, a fost pusă pe picioare în martie anul următor, când, cu o investiție totală de 50.000 de euro, Anca Alungulesei, împreună cu soțul și sora sa, au pus bazele unei afaceri de familie sănătoase. La propriu.

Deși a lucrat în multe domenii, de la învățământ la conducerea unei multinaționale, spiritul antreprenorial amestecat cu pasiunea pentru wellness au determinat-o să riște și să se aventureze pe o piață nișată – raw-vegan – pe o ramură și mai exclusivistă și anume dulciurile raw-vegan. „Am fost mereu pasionată de sănătate, frumusețe, stare de bine. A fost mereu una dintre preocupările mele extra-job, un hobby”, mărturisește antreprenoarea.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Așa a apărut RawCoco, prima cofetărie-ceainărie raw-vegan din România. Ce au special acest tip de dulciuri? În primul rând, nu conțin zahăr și nu au nevoie de procesare termică. Pentru mulți oameni, ideea de dulce e asociată instantaneu cu ideea de zahăr. Dulciurile raw-vegane, însă, nu au nevoie de preparare la foc, nu conțin zahăr, nu conțin făină, nici lapte, ouă, E-uri, conservanți sau potențatori de arome. Paradoxal, se prepară destul de simplu, prin blenduirea semințelor, nucilor, fructelor și mirodeniilor. După ce compoziția este gata, „se dă la rece”, adică se pune într-un congelator, care ajută la „închegarea” conținutului, acesta luând rolul cuptorului. Deși pare aproape imposibil, cofetăria raw-vegană acoperă toată gama de produse de cofetărie, de la torturi, prăjituri, ciocolată, până la bomboane, cozonac, brioșe, etc., spune fondatoarea Raw Coco.  Pe lângă dulciuri, Anca Alungulesei exploatează și un domeniu conex, ce se îmbină perfect cu dulciurile raw-vegane – producerea de sucuri și smoothie-uri 100% naturale, din fructe și legume crude. Astfel, ea a dezvoltat de mai bine de un an un program de detoxifiere bazat pe sucuri naturale, presate la rece, sub marca Detox Happy Body. Acesta presupune o dietă de câteva zile, exclusiv pe bază de sucuri, care conferă, însă, toți nutrienții necesari organismului în acea perioadă.

Deși piața de deschidere este una foarte restrânsă, RawCoco a depășit așteptările și s-a autosusținut după primele șase luni de activitate. „Punem mare preț pe calitate, iar cea mai bună publicitate, spune Anca Alungulesei, au fost recomandările”, publicul său țintă fiind unul informat, cu resurse financiare peste medie și doritor de o schimbare a stilului de viață. Acum, cofetăria-ceainărie primește în jur de 20 de clienți pe zi, însă a dezvoltat foarte mult și partea de livrări online. După spusele fondatoarei, valoarea bonului mediu RawCoco este de 100 de lei. Din categoria dulciuri, cel mai bine vândut produs este tortul casei, cu vanilie și ulei esențial de trandafir, care reprezintă „amprenta” afacerii.

Deoarece și-ar dori ca acest concept de alimentație sănătoasă să se răspândească, să ajungă la toți potențialii interesați, fondatorii și-au propus extinderea RawCoco prin francize. Pentru Anca, francizarea ar însemna mai mult decât business, spune ea, ar reprezenta o modalitate de a-și pune în aplicare spiritul pedagogic, prin răspândirea informațiilor și practicilor raw vegane. „Pentru noi nu e atât o popularizare de branding, cât a-i ajuta pe cei din alte orașe, pentru că am primit foarte multe solicitări”, explică antreprenoarea. Deocamdată, însă, se află în perioada de tatonare, pentru că au anumite criterii de selecție a posibililor francizați. „Dacă fac asta din considerente pur economice, nu e ceea ce ne dorim, fiindcă noi am plecat de la alt principiu. Deci trebuie să rezonez cu ei pe principiul calității”, mai explică ea.

Cofetăria-ceainărie RawCoco a avut afaceri de peste 46.000 de euro, în 2014, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Cât despre estimările pe 2015, antreprenoarea este mai degrabă rezervată: „Nu prea poți să faci estimări, fiindcă vorbim de o nișă, de un comportament al consumatorului care trebuie educat”. Totuși, menționează că majoritatea clienților care trec pragul RawCoco au devenit clienți fideli, ceea ce poate fi un semnal pozitiv pentru veniturile din acest an.

Profitând de latura sa pedagogică și pasiunea pentru wellness, Anca Alungulesei a dezvoltat și câteva proiecte de training privind alimentația sănătoasă, pentru diverse categorii de public, de la ateliere pentru copii la workshop-uri corporate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii