Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Divan, un business cu aromă orientală

Vârsta nu ar trebui să fie direct proporțională cu creșterea unui business, iar Andrei Iușut este exemplul perfect în acest sens.
Andrei Iusut

Andrei Iușut (34 de ani) spune despre el că nu a reprezentat niciodată profilul angajatului model și că se simte mai confortabil în postura de antreprenor. „Mi-a plăcut să am o oarecare libertate”, spune el mărturisind că, în timpul liceului, dar și în facultate, a lucrat alături de tatăl său ajutându-l să importe anvelope din China și din Rusia și să le vândă pe piața românească. În ultimul an de facultate, a deschis o agenție de turism, AA Travel, „singurul business care poate fi făcut fără să ai un capital foarte mare, doar câteva calculatoare și un spațiu, fiind un serviciu de intermediere”. Mai târziu, a înființat, împreună cu soția sa, primul Divan, un restaurant cu specific turcesc, în Centrul Vechi, în 2009, mai mult din pasiune decât din dorința de a face bani. Poate a contat aici și faptul că străbunicul său era turc, trăia în Edirne, și chiar dacă nu l-a cunoscut vreodată a rămas cu nostalgia acestei origini. Investiția inițială de câteva sute de mii de euro a fost una destul de mare, spune el, din cauza faptului că nu avea foarte multă experiență în domeniu și în negocierea cu toți furnizorii. Și-a dat seama astfel că, în acest domeniu, know-how-ul este cel mai important. Însă i-a plăcut atât de mult acest domeniu încât a continuat să se perfecționeze.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

În urmă cu trei ani, a decis să mai deschidă și un restaurant cu specific grecesc, de data aceasta, Meze, situat tot în Centrul Vechi. „Este un restaurant aparte. La început a fost dezavantajat pentru că nu era în nebunia centrului, dar acum se pare că locul mai retras este privit ca un avantaj”, mai spune Andrei Iușut. A alocat pentru acest proiect circa 200.000 de euro, însă antreprenorul punctează că, în acest domeniu, trebuie mereu investit. Un an mai târziu a deschis restaurantul Divan din Calea Floreasca, iar, în 2014, a decis să mizeze pe un spațiu mic, situat într-o zonă cu trafic mare și a inaugurat primul Divan Express în Piața Romană. Pariul său pare a fi unul reușit căci, după un an de funcționare, Divan Express a avut un record de vânzări și afaceri estimate la un milion de euro. Acum, spune că „vârful de lance” al dezvoltării grupului este Divan Express pentru că „investiția nu este foarte mare și se poate replica rapid fără să canibalizeze celelalte businessuri de același profil” și mărturisește că a simțit acest lucru după ce a decis să schimbe conceptul în Centrul Vechi, iar clienții fideli ai restaurantului au decis să migreze spre Floreasca. În 2014, Andrei Iușut a hotărât să reamenajeze spațiul și să deschidă, în locul restaurantului din Centrul Vechi, al doilea Divan Express, urmând ca, în Floreasca, să rămână singurul restaurant Divan, un fel de perlă a Coroanei, pe care nu mai intenționează să o replice. De altfel, și-ar dori ca în fiecare an să reușească să vină pe piață cu ceva nou, iar astăzi spune că este în căutare de noi spații pentru dezvoltarea Divan Express.

 

Cântărește atent totul, însă recunoaște că zonele pe care a mizat au confirmat în timp (cum ar fi Centrul Istoric sau Floreasca). Acum privește însă și spre zone mai îndepărtate de centru, cum ar fi Pantelimon, de pildă. Deocamdată nu se gândește la o extindere în afara Bucureștiului. „Este foarte greu să te duci în afara Bucureștiului fiindcă nu cunoști zona, nu știi ce mentalități au oamenii, trebuie să mergi acolo atunci când ai un business cu picioare solide aici”, explică el. Visul său este de a duce, la un moment dat, Divan în afara granițelor țării. Cifra de afaceri cu care speră ca grupul să încheie anul este de patru milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii