Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Bebe Tei, o afacere cu viitor

Cu pași mici, dar siguri, o afacere de cartier pornește în cucerirea Bucureștiului. Rețeta succesului pare să fie, în primul rând, o nișă bine aleasă.
Irina Ciubotaru

Pentru cei care au copii mici, numele Bebe Tei nu este o noutate. Afacerea, născută în cartierul bucureștean Tei – de unde și numele său – a devenit, în timp, un reper pentru proaspeții părinți. La jumătatea acestui an a fost inaugurat al doilea magazin Bebe Tei, situat în mallul Sun Plaza din sudul orașului. În supermarketul destinat, în principal, părinților cu copii cu vârsta de până în 4 ani, opțiunile sunt multiple: de la alimente la produse de îngrijire corporală, de la jucării la echipamente necesare transportării bebelușilor. Magazinul este gândit să acopere toată gama de produse destinate acestui public-țintă, adunate „sub același acoperiș”. Investiția în acest magazin este de aproximativ un milion de euro, din care pentru mobilier, amenajare plus echipamente au fost cheltuiți în jur de 300.000 de euro. Totuși, cofondatoarea companiei, Roxana Maftei, ține să precizeze că „acest magazin nu este gata”, în sensul în care investițiile nu se vor opri aici. Contractul de închiriere semnat cu mallul este de șapte ani, timp în care proprietarele speră ca Bebe Tei din Sun Plaza „să acopere sectoarele 3 și 4 ale Capitalei“.

Roxana Maftei, cofondatoarea Bebetei

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Povestea brandului Tei a luat naștere în urmă cu 17 ani, când Roxana Maftei, o femeie cu spirit antreprenorial, a achiziționat spațiul unei farmacii și a dus mai departe businessul existent acolo. Plecând de la o investiție inițială de aproximativ 40.000-50.000 de dolari, aproape „70% din valoarea unei locuințe în anii ’98”, spune ea, brandul a ajuns un nume de top pe acest segment de business. Fără studii în domeniul farma, s-a lăsat dusă de val și a „învățat pe parcurs” tot ce ține de acest domeniu, pentru a putea manageria afacerea. Aflat acum în proprietatea a două antreprenoare, „vechiul Tei” se împarte între Roxana Maftei și Irina Ciubotaru. Dacă Roxana este unic proprietar și se ocupă exclusiv de ambele farmacii, Bebe Tei este copilul amândurora și are deja două locații, aflate în zone magazine strategice, Lacul Tei și Sun Plaza. Farmacia mică din lacul Tei, numărul 56, este punctul de plecare al afacerii, acolo unde „nu încăpeau trei cărucioare pentru copii”, spune Roxana Maftei. „Farmacia avea 75 de metri pătrați cu tot cu toaletă. Trebuia să găsesc ceva aproape, să externalizez tot ce însemna produse pentru copii. Așa a apărut Bebe Tei. Nu am avut fler, nu am avut intuiție, a fost doar disperarea de a găsi un loc”, declară antreprenoarea. „Dacă ajungeam să vând de 10.000 de lei pe zi, să scot chiria și costurile cu angajații, pentru mine era foarte bine. În acest mod, puteam să cresc vânzările pe farmacie. De acolo, Irina a preluat ideea și a dezvoltat-o pe mai departe.”

„Am respectat principiile de business ale Farmaciei Tei, ca politică de prețuri și diversitate de produse”, adaugă Irina Ciubotaru. „Poate putem părea lipsiți de modestie, dar, din punctul meu de vedere, Bebe Tei a deschis această piață și a creat conceptul românesc de magazin pentru orice produs pentru bebeluși”, mai explică antreprenoarea. În noiembrie 2011 a fost deschis magazinul Bebe Tei din Lacul Tei, iar în mai puțin de două luni de la inaugurare a început să obțină 10.000 de lei pe zi din vânzări. Avantajul a fost că magazinul se află la 50 de metri de farmacia veche, iar toți cei care veneau la farmacie pentru că aveau nevoie de produse pentru bebeluși erau redirecționați spre Bebe Tei. Mai târziu, farmacia a devenit neîncăpătoare, chiar și fără „produsele bebe”.

Așadar, în același cartier, Roxana Maftei a riscat și a deschis a doua farmacie Tei, cu o suprafață de aproape 600 de metri pătrați, unde se pot găsi atât medicamente, cât și produse din gama drogherie. Antreprenoarea a optat pentru o tactică de piață curajoasă: să scadă prețurile sub media pieței. „Să rulez mult cu un adaos foarte mic”, spune Roxana Maftei. „La început, cu o echipă de 10 persoane, ne-am axat pe prețuri mici, cu multe discounturi pentru clientul final. Am păstrat exact cât a fost nevoie să supraviețuim la început”. De-a lungul timpului, farmaciile au început să facă și profit, iar la finalul lui 2014, acesta s-a ridicat la peste 1 milion de euro, în timp ce cifra de afaceri a fost de peste 19 milioane de euro. De asemenea, ambele magazine Bebe Tei au înregistrat la finalul anului trecut, după desprinderea de farmacii din martie 2014, o cifră de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro și un profit de peste 170.000 de euro, estimând până la sfârșitul anului 2015 o cifră de afaceri dublă față de 2014, de 10 milioane de euro.

Din 2008, brandul Tei a mers și pe online, o mare parte din comenzi (43.000) venind de acolo. Totuși, medicamentele ce nu se pot elibera fără prescripție medicală, nu pot fi livrate prin curierat, deci 65-70% din comenzile online pentru farmacie se pot prelua doar de la ghișeu. Site-urile Tei fac livrarea la domiciliu doar prin plata cu cardul, iar produsul cel mai bine vândut, în online, pentru farmacii este unguentul pentru copii, iar la Bebe Tei, laptele praf.

În total, farmaciile Tei sunt vizitate zilnic de peste 4.000 de clienți, valoarea bonului mediu fiind de 90 de lei. La fel, ambele magazine Bebe Tei primesc zilnic în jur de 1.900 de clienți, ce cumpără în medie de 280 de lei pe zi.

Cu toate că „familia” Tei abia a primit în sânul său pe ce mai mic „copil”, Bebe Tei din Sun Plaza, antreprenoarele au deja în plan dechiderea a două amplasamente noi, o farmacie și un magazin în sectorul 1 al Capitalei. Această zonă este aleasă strategic, tocmai pentru a acoperi principalele zone ale Bucureștiului. „Sperăm că Sun Plaza să ajute cumva sectoarele 4 și 3, noi avem deja locații în sectorul 2, deci acolo nu mai putem avea creștere. Următorul plan este extinderea spre sectorul 1, dar asta în 2016, după ce va mai crește puțin ultimul Bebe Tei”, spune Roxana Maftei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii