Pornind de la deviza că „businessul este hobby” și pentru că și-a dorit foarte mult să aibă o fabrică, Marius Măcărescu a decis să investească într-o fabrică de sucuri naturale, după ani în care drumul antreprenoriatului l-a dus spre alte domenii.
„În 2000, am început un business de recuperări debite pentru societăți de leasing financiar. Am reușit cu acel business să creștem, furnizând servicii celor mai mari jucători de pe piață. După care, în 2005, am văzut o oportunitate în servicii de asistență rutieră și management de flote pentru societățile de leasing operațional care se înființau în acea perioadă. Prin 2010, într-un concediu, la un hotel din Franța, am văzut ce înseamnă sucurile la sticlă de sticlă și gemurile în borcane de sticlă, disponibile pentru fiecare client al hotelului în parte”, îşi rezumă Marius Măcărescu, directorul general al Premium Fruct, producătorul sucurilor Profructta, experiența de până acum în business.
Din curiozitate, a întrebat de ce a fost făcută o astfel de alegere, iar reprezentanții hotelului i-au spus că acesta va fi trendul de consum pentru viitorul apropiat: sucuri ambalate în sticle de sticlă, făcute numai din fructe, nu din concentrați.
Fiindcă atât el, cât și soția sa sunt din Câmpulung Muscel, au dorit să se întoarcă în acele locuri și să dezvolte o afacere. „Inițial, a fost ideea soției pe care eu am preluat-o”, spune el zâmbind. Aveau deja achiziționat pământ în zonă pe care doreau să îl folosească pentru alt business, însă s-au răzgândit și, în 2013, au început să construiască acolo fabrica pentru sucuri care se întinde pe o suprafață de 600 de metri pătrați din cei 2.000 de metri pătrați, cât are terenul pe care îl dețin. Deocamdată, investiția se ridică la 600.000 de euro și a fost făcută din surse proprii, din dividendele obținute din celelalte companii ale lor. În fabrică, lucrează acum opt persoane. Capacitatea fabricii este de o tonă de suc pe oră. „Avem bag-in-box de 3 litri, însă produsul în care credem foarte mult este cel ambalat în sticlă de sticlă”, explică el. „Urmează ca, din toamnă, să dăm drumul la fructe uscate în curenți de aer rece – fructe de pădure și ciuperci, dar vom produce și sucuri din legume – sfeclă roșie, morcov, țelină, varză, mixuri. Sucuri care în străinătate sunt foarte căutate”, explică Marius Măcărescu.
Planurile nu se opresc aici, fiindcă și-a propus și achiziționarea unui echipament de dulcețuri care îi va permite crearea unei „dulceți adevărate”. De aceea, pentru toate acestea, estimează că va mai investi încă 200.000 de euro.
Marius Măcărescu spune că intuiția este cea care a făcut acest business să funcționeze, fiindcă nici el, nici soția sa nu au studii de specialitate în acest domeniu. Mărtuisește că investiția cea mai mare a fost, de fapt, în participarea la târguri, adevărata școală pe care au făcut-o pentru a intra în lumea procesatorilor agricoli. „Noi nu cultivăm, doar achiziționăm materia primă de la cultivatorii din zona Muscel și Voinești-Dâmbovița. Ne-am propus să venim cu niște produse naturale 100%, singura intervenție este pasteurizarea pe care o face toată industria pentru a putea menține termenul de valabilitate”, explică antreprenorul român. Criteriile de selecție ale fructelor sunt clare: producătorii trebuie să culeagă fructele și, nu să le livreze pe cele căzute sau care prezintă defecte, iar, la fabrică, produsele sunt verificate de două ori înainte și după spălarea lor. Sunt prezenți într-un lanț de hipermarketuri, însă deocamdată capacitatea nu le permite să se extindă mai mult. Speră să încheie acest an cu o cifră de afaceri de 150.000 de euro.