Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Forbes Heroes |
|

Forbes Heroes, ediția 2018: Reala educație virtuală

Un tânăr și-a propus să schimbe lumea prin educație, dar și prin realitatea virtuală. Rezultatele sunt reale.
152 heroes Mircea Matei

Mircea Matei (23 de ani), fondator UniVRse, a precizat în cadrul celei de-a cincea ediții a Forbes Heroes de ce s-a întors în România: „Am terminat facultatea într-o perioadă în care foarte mulți oameni încercau să plece în Marea Britanie sau oriunde, pentru a-și căuta un loc de muncă, dar mai puțin pentru a face o schimbare în România. Am înțeles motivația din spatele acțiunilor acestora, am înțeles că este important să aibă un trai mai bun – căutau un job mai bun, o viață mai bună pentru ei și familia lor. Cu toate acestea, aveam niște gânduri de a mă întoarce în România după terminarea facultății, dar, după ce am înțeles intențiile acelor oameni și am înțeles concepțiile care stăteau la baza lor, am luat decizia de a mă întoarce în România și de a încerca să fac o schimbare”. Între 2013 și 2016, a studiat psihologia la University Of Essex (Marea Britanie), unde a înțeles și care sunt avantajele folosirii realității virtuale în diverse domenii.

Odată întors în România, a lucrat, timp de un an, ca psihoterapeut pentru copii, așa că știe care este nivelul interacțiunii dintre instituțiile școlare, profesori și elev, și a început un master în psihologie la Universitatea din București. „Am găsit același sistem tradițional românesc pe care l-am lăsat în urmă, când am plecat. Studenții erau educați să învețe din frică, materialele educative erau depășite. Aceste lucruri m-au motivat să implementez soluții de realitate virtuală, să aduc tehnologii noi și cumva să împing tehnologiile cu sistemul educațional și în România, pentru că în afară deja se face acest lucru. Am fost foarte plăcut surprins să văd că lumea din România este foarte deschisă către tehnologii noi, instituțiile sunt deschise să facă o schimbare, iar soluțiile propuse de noi au fost foarte bine acceptate.”

Astfel, a fondat UniVRse, pentru a înlocui materialele clasice cu unele inovatoare adaptate noilor evoluții tehnologice care să îi facă pe copii și studenți să studieze de plăcere. „Am luat legătura cu mulți developeri din toată lumea pentru a crea și a implementa mai multe soluții de realitatea virtuală care să îi poată ajuta pe elevi și studenți în urmarea carierei pe care și-o doresc.” Realitatea virtuală este un mediu generat de calculator care simulează orice mediu real dorit.

De exemplu, în armată este folosită pentru a vindeca stresul post-traumatic. „Se poate replica un mediu dificil de recreat în realitate – un câmp de luptă sau un accident rutier.”

Studenții la medicină folosesc realitatea virtuală pentru a face intervenții chirurgicale, fără nicio repercusiune în viața reală. „Studenții pot învăța mult mai ușor cum se face o operație, anatomia umană.”

La UniVRse au o aplicație de anatomie avansată pentru studenți, prin care aceștia pot analiza sistemele corpului uman până la cele mai mici detalii. „Pot vedea în 3D oasele, organele, până la cele mai mici artere. Se pot teleporta în oricare loc de pe planetă, se pot teleporta în sistemul solar pentru a vedea planetele, pentru a primi mai multe informații despre planete.”

În psihoterapie, este folosită pentru că poate vindeca un număr mare de fobii cu niște costuri reduse spre deosebire de terapia clasică. „De exemplu, frica de zbor cu avionul se poate vindeca foarte ușor într-un mediu virtual, în timp ce într-un mediu real ar trebui achiziționate bilete de avion, ar trebui plătit terapeutul și multe alte costuri.” La fel, frica de înălțime, în condițiile care terapeutul poate controla mediul virtual în funcție de nivelul anxietății clientului.

„Suntem încântați să vedem că instituțiile școlare au fost deschise către aplicațiile pe care noi le oferim, cum ar fi, de exemplu, o aplicație pentru clasele 5-8 în care ei pot desena într-un mediu 360°, nefiind limitați de o coală A4, putând astfel să-și pună la încercare întreaga imaginație.” Aceste aplicații le vor implementa în școli începând cu 2018. Iar, odată testat, limitele devin infinite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii