Cautare




, Contributor

Forbes Heroes |
|

Forbes Heroes 2017: Mircea Mureșean, autodepășire din pasiune

O strategie mai puțin obișnuită poate duce până în pânzele albe ale succesului în antreprenoriat. Include monștri, risc, responsabilitate și pasiune.  
mircea muresan

La aproape 27 de ani, organizatorul unora dintre cele mai inedite și de succes evenimente din România (Japan Play Translivania, la Cluj-Napoca, în 2012, dedicat anime-ului și culturii japoneze, și East European Comic-Con, EECC, începând cu 2013), Mircea Mureșan, directorul executiv al EECC, are deja șapte ani de antreprenoriat. Pasionat de jocuri video și de cultura japoneză, el a început antreprenoriatul la aproape 20 de ani, pentru că nu s-a integrat niciodată la școală (studii de securitate și diplomație).

A descoperit că nici antreprenoriatul nu este ușor, pentru că riscurile asumate sunt enorme. El și le asumă, pentru că a învățat că anumite reguli trebuie schimbate. „Am reușit să ajung unde sunt pentru că am sfidat regulile într-un mod creativ, fără să sparg sistemul prea tare“, a spus Mircea, în cadrul celei de-a patra ediții a evenimentului Forbes Heroes.

Citiți aici poveștile celor 16 eroi prezenți la evenimentul Forbes Heroes 2017

Citiți aici poveștile celor aproape 50 de eroi prezenți la edițiile Forbes Heroes din 2014, 2015 și 2016

Recunoaște că este important să se înceapă cu o strategie, chiar dacă nu este finală, însă succesul vine în timpul cursei perpetue de autodepășire. „Evenimentele le-am început din pasiune, îmi plăcea ce fac și îmi plăcea ideea să le aduc în România, să le pun în practică și să văd lumea că se bucură de ele. Dar mai important a fost să mă cunosc ca persoană și să mă autodepășesc. Sunt un om care trebuie să fie aruncat în fața trenului, ca să fie motivat“, a mărturisit Mircea. Afirmă că este leneș, când n-are un obiectiv: „Îmi pun în spate un fel de «monstru», un bau-bau, care, dacă nu-mi ating obiectivul, mă mănâncă. Dacă vreți să faceți ceva, gândiți-vă care este cel mai complex obiectiv al vostru, îl setați, vă puneți în spate monstrul și fugiți de el cât puteți de repede.“

Apoi, când a început primul proiect, Japan Play, s-a întrebat cum îl poate face fără bani. Răspunsul: a vândut bilete în avans și a muncit enorm. La fel și la Comic-Con, unde are luni când lucrează și aproape 20 de ore, zilnic, la calculator. „Dacă nu-ți iese un eveniment, nu-ți iese, dar dezamăgești mulți oameni și prieteni. Îmi doream să-mi demonstrez mie că pot să fac ceva.“ A urmat, în 2013, provocarea Comi-Con, un eveniment creativ, o celebrare a culturii pop (seriale, jocuri video, benzi desenate, cinematografie, VR etc.). După ce pierduse 800 de lei cu Japan Play, a pornit Comi-Con-ul cu un buget de aproape 40.000 de euro, obținuți, din nou, din vânzarea de bilete și fără să știe ce înseamnă să aduci un actor internațional în România (costuri mari, iar actorul poate anula oricând participarea, dar își primește banii). „N-au fost sume mici. Era un eveniment făcut de un băiat care împlinea în acel an 23 de ani. N-aveam nicio șansă. Am niște părinți care mă ajută foarte mult… cu sprijinul moral, iar tatăl cu unele aspecte contabile și juridice. Abia acum, după șase ani de eveniment, am înțeles cum stă treaba cu contabilitatea și rezidența fiscală. Primul aspect pe care l-am avut în vedere a fost fun-ul.“ Anul acesta a ajuns la un buget de aproape 500.000 de euro, Comic-Con-ul devenind, între timp, un eveniment profitabil.

Pentru primul Comic-Con, a început pregătirea în septembrie, iar evenimentul trebuia să se desfășoare în martie. A trimis 600 de email-uri și a invitat 300 de actori. „Am avut extrem de multe email-uri nerăspunse și refuzuri, dar am avut două email-uri importante“, a detaliat Mircea. A reușit să-l aducă pe John Rhys-Davies, în primul an. La primul Comic-Con, de la Palatul Copiilor, problema a fost că s-au vândut prea multe bilete, dar nici așa cererea n-a fost acoperită, peste 2.000 de oameni rămânând afară. A învățat atunci că este bine să renunțe la practica românească de a face lucrurile în ultimul moment. „Dacă vreți să dezvoltați ceva, nu lăsați lucrurile pe ultimul moment, chiar dacă începeți mai devreme și le terminați mai târziu, pentru că vă ia din partea de predictibilitate.“ Îl enervează în România și nerespectarea regulilor privind siguranța oamenilor, chiar dacă lui îi place să „încalce“ unele reguli, dar nu pe aceasta.

Tot ceea ce a învățat a aplicat la următorul eveniment, a reinvestit totul, încercând să le tot îmbunătățească. Al doilea Comic-Con a fost la Romexpo, în 2014, când a venit Jason Momoa.

Anul următor, din nou, aceeași strategie. „Dacă «rămâi» în locul în care ești, lumea mai vine un an, dar, după, nu știu dacă mai vine, pentru că simte că te plafonezi și stai la nivelul minim, pentru a face bani.“ Atitudinea trădează. „Și în dragoste și în multe altele, ca să rămâi pasionat, trebuie să ai ceva care să te stimuleze“, a admis Mircea.

Pasionat de cultura japoneză, din 2015, a început să călătorească în Țara Soarelui Răsare, unde, anul trecut, a stat, cumulat, aproximativ patru luni. Acum își ia bilet pentru Japonia, ca să fie stimulat să facă un eveniment de succes. „Dacă îți faci o strategie bună, dacă te gândești foarte bine la ea, dacă îți cunoști foarte bine defectele, dacă știi să te evaluezi și dacă ai încredere că oamenii din jurul tău să-ți spună la ce nu ești bun, știi unde vrei să ajungi, ce poți să faci și ce poți să le lași celorlalți să facă.“ El știe să facă strategia, dar afirmă că nu este un bun coordonator al oamenilor. Așa că i-a cooptat pe alții și a început să fugă de „monstru“, până a avut succes.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii