Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Forbes Heroes |
|

Forbes Heroes 2016 – Cătălin Dobre: „Creativitatea este un mușchi ce trebuie antrenat zi de zi”

Cătălin Dobre, Executive Creative Director la B.V. McCann-Erickson România, crede că românii au un mare potențial creativ care provine din „școala vieții“.
catalin dobre DSC_5451x

Cătălin Dobre se numără printre cei mai talentați oameni de creație din tânăra generație din România. Și-a început cariera de publicitar în 2004, când s-a angajat copywriter la agenția McCann-Erickson România. De atunci, campaniile pentru care a lucrat au câștigat importante premii la festivalurile internaționale de publicitate precum Cannes, Eurobest, New York, Cresta și Golden Drum.

Citiți aici poveștile celor 14 eroi prezenți la evenimentul Forbes Heroes 2016

Una dintre campaniile memorabile la care a contribuit Cătălin Dobre este „Ghiță Ciobanul” pentru Vodafone, campanie premiată la cele mai mari festivaluri din străinătate. În 2011, Cătălin Dobre a primit premiul de excelență din partea International Advertising Association, filiala România, pentru „dezvoltarea brandului ROM şi pentru contribuţia deosebită la construcţia brandului Vodafone”. De asemenea, Cătălin Dobre face parte din prima promoție a „Generației 30 sub 30”, din anul 2012, proiect al revistei „Forbes România”, ce prezintă poveștile de succes ale celor mai reprezentativi tineri români.

Citiți aici poveștile celor aproape 50 de eroi prezenți la edițiile Forbes Heroes din 2014, 2015 și 2016

Cătălin Dobre consideră că românii sunt creativi și au un talent înnăscut. În acest context, există un „sindrom” în mentalul colectiv care-l enervează pe Dobre: „Da, băi, nene, dar la noi este altfel!” Acest „sindrom” este o frână pentru orice demers creativ și pentru orice ințiativă de a realiza ceva nou. Din experiența sa, a observat că mulți publicitari se uită admirativ la campaniile din străinătate, dar când se întorc în agenții și vor să se apuce de treabă, ei se lamentează: „Da, băi, nene, dar la noi este altfel! Noi n-avem bani să facem așa ceva! De unde bani? Dacă n-ai bani nu faci nimic!”

Această „boală” este de-a dreptul catastrofală pentru creativitate. Tratamentul este simplu: conștientizarea creativității care se află înăuntrul nostru. În plus, consideră Dobre, românii au „școala vieții” care îi ajută să fie creativi. Creativitatea nu înseamnă o stare de tihnă, asculți muzică, citești și… poc!, a venit ideea! „Asta este o vrăjeală, nu se întâmplă niciodată așa ceva!”, afirmă cu tărie Cătălin Dobre. În viziuna sa, creativitatea este un „mușchi” pe care trebuie să-l antrenezi în fiecare zi. Cum îl antrenezi? Răspunsul este pragmatic: rezolvând probleme.

În publicitate, brief-urile primite de la clienți, reprezintă pentru oamenii de publicitate problemele pe care trebuie să le rezolve. „Rezolvând din ce în ce mai multe probleme de acest gen, practic, tu îți antrenezi creativitatea”, spune Dobre. Iar la nivelul societății românești există o mulțime de probleme ce trebuie rezolvate. Probleme zilnice, probleme mici și mari, pe care românii încearcă să le rezolve. Astfel, creativitatea românilor este antrenată la „școala vieții” și de aici provine și talentul lor nativ de a rezolva orice situație. „Rezolvând astfel de probleme în fiecare zi, ne antrenăm pentru niște posibile idei mult mai mari”, declară creativul de la McCann.

Dobre nu disprețuiește ceea ce vede la festivalurile de publicitate din străinătate. Dimpotrivă! Are o atitudine admirativă față de lucrurile valoroase și de fiecare dată exclamă: „Mi-ar fi plăcut să fac eu chestia asta!” Această invidie (pozitivă) îl ambiționează și îl inspiră. Un rol important în stimularea creativității îl joacă internetul: „În prezent, găsești foartă multă inspirație pe internet. Mai mult, folosirea internetului conduce la arderea etapelor de documentare și de studiu, etape care, înainte, consumau mult timp și energie”.

Dobre consideră că „Ghiță Ciobanul” este cel mai bun exemplu în sprijinul pledoarie sale: „Acest om a reușit să sară multe etape. A reușit să iasă din izolarea sa, a reușit să-și depășească limitele și condiția și să se integreze într-o societate dinamică. Datorită tehnologiei, Ghiță a reușit să ardă mai multe etape”.  Revenind la tema creativității, Cătălin Dobre încheie tranșant: „Să terminăm cu scuzele! Pur și simplu suntem antrenați să fim creativi și trebuie să profităm de talentul nostru înnăscut!”.

Citiți aici poveștile celor aproape 50 de eroi prezenți la edițiile Forbes Heroes din 2014, 2015 și 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii