Cautare




, Staff

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2018, Andrei Pitiș (VP Engineering and Head of Bucharest Office Fitbit): „Orașele mari sunt mai dispuse să accepte inovația ca alte țări din Europa, care sunt mai conservatoare”

Cât de deschiși sunt românii la inovație și cum poate îmbunătăți tehnologia calitatea vieții?
176 CEE Andrei Pitis

În marile centre urbane ale României există un apetit pentru tehnologie semnificativ mai mare ca în alte țări din Europa, iar piața locală este un teren propice pentru inovație, susține Andrei Pitiș, VP Engineering and Head of Bucharest Office Fitbit. „Noi suntem o companie globală. Sunt diferențe foarte mari între România urbană și cea rurală, dar și între România urbană din orașele mari față de orașele mici. În mod evident este nevoie de putere de cumpărare, dar dacă te uiți la România din orașele mari și compari cu alte țări, aș spune că sunt creșteri semnficativ mai mari ca în alte părți. Urbanul mare este mai dispus să accepte inovația ca alte țări din Europa, care sunt mai conservatoare”, a spus Pitiș în cadrul celei de-a cincea ediții Forbes CEE Forum.

Fitbit este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața globală de device-uri pentru măsurarea activităților fizice, și produce, printre altele, brățări și ceasuri inteligente. Compania americană și-a făcut intrarea în România la finalul anului 2016, odată cu preluarea producătorului de smartwatch-uri românesc Vector Watch, fondat de Andrei Pitiș, unul dintre primii antreprenori din domeniul tehnologiei din România. Acesta este, de asemenea, investitor în mai multe business-uri, din diferite domenii.

În ceea ce privește inovația în interiorul companiilor, Andrei Pitiș dă exemplul Innovation Labs, accelerator de start-up-uri în care tinerii din România au ocazia să facă primii pași în antreprenoriatul tehnologic, pe care l-a fondat alături de Răzvan Rughiniș, prodecan al Facultății de Automatică și Calculatoare. Programul este susținut de numeroase asociații, mari companii și universități tehnice importante din România.

„Am reușit să implementăm și în România un trend global, care a fost susținut la București de mai multe companii. Avem un program de preaccelerare pentru studenți, Innovation Labs. Formăm echipe din facultăți, le oferim lecții de business, dar vin și companiile partenere cu probleme de rezolvat. Este corporate innovation cu echipe de start-up. De ce este acest program o alternativă? Se poate inova în interiorul firmei, însă la un moment dat când lucrezi la o companie tradițională poți să fii prins în vârtejul lucrurilor de zi cu zi. Dacă scoți oamenii din cadrul companiei, îi aduci în cadrul programulul (Innovation Labs – n. red.) timp de trei luni și sunt puși față în față cu studenții inovatori, îi scoți din rutina zilnică”, a spus Pitiș, care crede că atunci când avem nevoie de soluții și nu avem nicio idee, cel mai bun lucru pe care îl putem face este să nu le mai căutăm, pentru că vor veni singure.

„Îmi este adresată întrebarea «cum îți vin ideile»? Dacă stai să te gândești și ai o problemă de rezolvat, ideea care-ți vine nu e inovatoare. Trebuie să te gândești la problema respectivă, să o definești cât poți de bine, apoi să nu te mai gândești deloc la ea și să aștepți. Trebuie să ai timp și spațiu, pe care nu le ai când lucrezi în companie. Cred că Innovation Labs oferă și timpul, și spațiul și locul în care să vină aceste idei inovatoare.”

Antreprenorul susține, de asemenea, că tehnologia ar trebui folosită și pentru a contribui la îmbunătățirea stării de sănătate și fericire a oamenilor.

„Noi suntem o companie de tehnologie pentru consumer. Suntem o companie de tehnologie pură, creăm produsul final, nu doar Fitbit-ul de pe mână, ci tot ecosistemul, social network-ul care să ducă spre personal health și astfel închidem cercul. Până la urmă speranța noastră este că tehnologia va face pe toată lumea mai sănătoasă și fericită”, a adăugat Pitiș.

Producătorul de „wearables” (dispozitive „purtabile”) Fitbit a deschis, în toamna anului trecut, un centru de cercetare și dezvoltare în București, care este și cel mai important din Europa. În cadrul biroului din țară se regăsesc toate departamentele care asigură dezvoltarea de produse, design și cercetare. Alături de acestea se găsesc discipline de dezvoltare software, precum firmware, mobile și cloud. Centrul Fitbit are sediul la etajul al doilea al clădirii de birouri aflate pe Bulevardul Aviatorilor 8, din Piaţa Victoriei. Compania a fost înființată în 2007 de către James Park (CEO) și Eric Friedman (CTO), iar anul trecut a ajuns la 15,3 milioane de dispozitive vândute.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii