FacebookTwitterLinkedIn

 

 

 

Ultimul an și jumătate a schimbat dramatic stilul de viață al multor antreprenori și angajați, trecerea de la munca la birou, la cea remote sau la modelul hibrid a condus nu doar la declanșarea de stări de anxietate și depresii, ci a generat și o împărțire a forței de muncă.

„De exemplu, referitor la modalitatea de lucru, un studiu recent demonstrează că 30% dintre angajați au declarat că s-au săturat să lucreze de acasă și că nu mai pot face față acestui mod de lucru, exprimându-și dorința de a reveni la birou, în timp ce alți 30% nu-și mai doresc să muncească fizic de la birou, preferând munca remote”, punctează profesorul Leslie Szamosi – MBA Director City College.

Ce semnale transmit aceste statistici? În opinia profesorului Leslie Szamosi, acest lucru înseamnă că este timpul ca antreprenorii, companiile mari, mijlocii sau mici să-și reseteze și să se reorganizeze în așa fel încât să-și reconstruiască de la zero o nouă cultură organizațională, care să fie definitorie pentru fiecare companie în parte.

Profesorul Leslie Szamosi consideră că cea mai importantă lecție pe care trebuie să o deprindem în urma acestei crize sanitare este că trebuie să reînvățăm totul… de la capăt.

„E timpul să ne resetăm și să ne reorganizăm, trebuie regăsită o cultură organizațională care ne definește pe fiecare în parte. Cum facem asta? Învățăm. Cheia este să reînvățăm să ne reconstruim de la zero compania. Nu ne iese din prima, mai încercăm”, a specificat acesta.

În același timp însă, profesorul Leslie Szamosi atrage atenția asupra faptului că această cultură organizațională nu se poate construi în cazul în care toți membrii echipei lucrează remote, motiv pentru care este esențial să se reevalueze această stare de fapt, pentru ca în cele din urmă compania să se poată repoziționa în fața noului context, în condițiile în care multe studii au scos la iveală faptul că munca remote se numără printre principalele cauze ale declanșării depresiei în rândul angajaților.

Conform unui studiu realizat de Mercer Marsh Benefits, în perioada decembrie 2020 – martie 2021, mulți angajați au recunoscut că munca remote, lipsa odihnei, dar și mișcarea insuficientă au constituit principalele cauze care le-au indus stări de anxietate și chiar depresie.

Acesta este noul tablou al pieței muncii, în care, potrivit profesorului Leslie Szamosi, definiția leadershipului a căpătat noi valențe esențiale în construirea culturii organizaționale.

„Leadership-ul se regăsește adesea în spatele ușilor închise. Un lider are ca și calitate esențială empatia. Mai ales în astfel de vremuri, el trebuie să știe să se apropie de oamenii din organizația sa, fie că aceștia sunt de mult timp în companie, fie că sunt nou-veniți”.

În opinia profesorului Leslie Szamosi, un lider trebuie să fie întotdeauna sincer, să arate empatie și să-i înțeleagă pe membrii echipei sale.

Profesorul Leslie Szamosi este un renumit speaker în domeniul schimbărilor organizaționale și al managementului schimbării. Este profesor și director academic al programului MBA la CITY College și fondator al Laboratory for Strategic People Management.