FacebookTwitterLinkedIn

Probabil că primul lucru care îți vine în minte atunci când vorbești despre BMW este plăcerea de a conduce și performanță. Cu toate acestea, având în vedere viitorul tot mai verde spre care se îndreaptă toți constructorii de automobile, rolul sustenabilității devine tot mai important. „Pentru a fi sustenabili nu este vorba numai despre electrificare, ci despre modul în care este construită o mașină, cum sunt reciclate materialele, dar și cum este folosită mașina”, mărturisește directorul BMW.

Pentru BMW, totul a început destul de devreme pentru că încă din 1973 BMW a avut un manager de mediu și în același timp începea să construiască o mașină electrică în 1974. Acum, compania și-a întărit această convingere de a construi cea mai sustenabilă mașină electrică. Dr. Josef Reiter spune că ținta producătorului german de a construi „cea mai sustenabilă mașină electrică” din lume este curajoasă, dar posibilă cu ajutorul unei strategii clare pe care BMW o are deja. Schimbările climatice și managementul resurselor sunt provocări pentru întreaga societate, inclusiv pentru BMW și în acest sens, grupul are o țintă clară bazată și pe acordul de la Paris.

„Avem un traseu clar de parcurs pentru reducerea emisiilor de CO2. Până în 2021 vom fi deja neutri din punct de vedere al emisiilor în producție, iar apoi vom reduce amprenta totală până la jumătate în 2030 și vom fi total neutri în 2050”, spune Josef Reiter.

În ceea ce privește cursa către electrificare, Josef Reiter a spus că BMW are în plan ca 50% din flota de vehicule să fie complet electrică până în 2030, dar acest lucru depinde foarte mult și de infrastructură.

„Există întrebarea: cine este responsabil pentru infrastructură, Guvernul sau lanțurile care vând carburanți? Avem situația perfectă pentru a adresa această întrebare privind infrastructura, având în vedere programul Green Deal al Uniunii Europene. Sunt două părți legate de infrastructură: infrastructura de tip fast-charging și aceea din sectorul privat de încărcare. Aici mai sunt probleme în privința celor care locuiesc la blocuri în oraș și au nevoie de infrastructură”, a declarat directorul general al BMW România.

Josef Reiter consideră că sustenabilitatea poate deveni în viitor noul premium și BMW trebuie să se adapteze cerințelor actuale ale pieței pentru a rămâne viabili.

„Dacă societatea solicită ceva trebuie să ne adaptăm pentru a rămâne viabili în piață. Din punct de vedere economic doar fiind mai eficienți putem avea noi perspective în ceea ce privește reducerea costurilor prin optimizarea consumului de energie în producție. Până la urmă, este și o chestiune de încredere. Investiția într-o mașină este una destul de mare și clientul trebuie să aibă încredere că brandul are o strategie și este capabil să vadă provocările viitorului.”