FacebookTwitterLinkedIn

Globalizarea este un fel de „Golden Buzz” în lumea afacerilor, iar pe măsură ce granițele dispar înțelegerea valorii diversității și a diferitelor culturi devine primordială. „Se schimbă obiceiurile și la români. Călătorind mai des și în afara țării, există o tendință metropolitană și în România, care se apropie și mai mult în Europa de Est. Nevoile fundamentale ale oamenilor nu s-au schimbat, dar modul în care tu te raportezi la ele trebuie să fie revizuite. Pentru noi succesul a venit pentru că ne-am adaptat, ne-am păstrat ADN-ul și viziunea. E important să te adaptezi și să înțelegi cultura de acolo și trendurile care vin”, a declarat Dan Isai, fondatorul și CEO-ul Salad Box, în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum din acest an.

Scalarea oricărei afaceri este dificilă și nu există o baghetă magică care să te asigure că strategia ta va funcționa și rezista sub presiunea amplorii. Isai consideră că „există business-uri care vor să ardă etapele și să meargă direct global, fără să aibă o bază solidă măcar într-una dintre piețe. Este important să reușești într-o piață și apoi să te gândești la scalare, după care poți face parteneriate pentru a te ajuta să crești”, precizează CEO-ul Salad Box.

Pandemia Covid-19 a provocat liderii să-și stabilizeze afacerile pe fondul unei crize și să se pregătească pentru un nou viitor incert, iar Dan Isai consideră că aceste scenarii sunt importante și benefice pentru antreprenorii care vor să treacă mai ușor printr-o astfel de criză. „Am încercat să fiu confortabil cu incertitudinea care ne stă în față și să-mi creez scenarii, să mă uit la ce se întâmplă macro la nivel politic, medical. Eu cred că acest lucru contează și te impactează mai mult decât crezi, iar dacă nu ești pregătit pentru asta s-ar putea să suferi. Companiile mari au trecut mai repede peste această criză din punct de vedere al industriei noastre, pentru că au avut capacitatea să se optimizeze operațional, să inoveze, să intre pe canale noi și să mențină prețul de achiziție. (…) Scenariile îți arată unele oportunități, dar și pericole. Dacă nu ești conștient de ele vei acționa pompieristic, iar acest lucru poate duce la un dezechilibru în companie”.

Salad Box este o afacere 100% românească fondată la Cluj-Napoca, în 2012, care a reușit performanța de a se dezvolta rapid și puternic pe trei continente. Compania a pătruns în 15 țări, cu peste 70 de restaurante, iar în 2020 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 25 de milioane de euro. De asemenea, antreprenorul Dan Isai deține și rețelele de restaurante Pep&Pepper și Aperto, iar alături de Marceluș Suciu, proprietarul Marty Restaurants din Cluj Napoca, a lansat lanțul de cafenele Narcoffee Roasters, cu o investiție de 500.000 de euro.