FacebookTwitterLinkedIn

 

 

 

Prin digitalizare, companiile ajung să‑și cunoască foarte bine clienții și pot să le ofere o experiență personalizată și individuală. Un aspect esențial, având în vedere că experiența clientului îl determină să revină către aceeași companie și produse.

Din acest punct de vedere, România ocupă, într-un sondaj realizat de eToro în nouă țări, ultima poziție. Un aspect pozitiv este acela că are un potențial foarte mare de creștere pe sectorul ce vizează digitalizarea, spune Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață la eToro.

„Noi am susținut un studiu anul trecut, realizat de Centrul de Cercetare în Economie și Afaceri. Au fost sondate nouă țări, din zona noastră doar România și Polonia, restul fiind din Vestul Europei. România a ieșit pe ultimul loc în privința indicelui de digitalizare, dar există și o veste bună. Suntem lider la capitolul potențial de creștere.”

Unul dintre motivele pentru care România a ocupat această poziție este din cauza unei slabe penetrări a internetului în mediul rural. Această problemă este amplificată de vârsta înaintată a oamenilor din mediul rural. Această penetrare digitală este extrem de scăzută în zonele respective, iar oamenii au tendința de a învăța mai greu tehnologii noi după o anumită vârstă, a detaliat Bogdan Maioreanu.

„Un exemplu concret sunt plățile și comerțul electronic, unde România s-a situat pe ultimul loc, în timp de Marea Britanie ocupă prima poziție. Din studiu a rezultat că românii preferă în continuare să folosească în mare măsură banii cash în momentul în care fac plăți. De asemenea, în ceea ce privește administrarea banilor online, prin intermediul internet-banking, care ne ajută în administrarea veniturilor, țara noastră a ocupat ultima poziție. Nu în ultimul rând, suntem pe ultimul loc la capitolul investiții online.”

Pe de altă parte, Bogdan Maioreanu punctează că românii sunt în proporție de 74% deschiși spre ideea de digitalizare, ceea ce reprezintă o perspectivă îmbucurătoare.

O problemă importantă scoasă în evidență de analistul eToro o reprezintă administrația publică care este, de asemenea, pe ultimul loc în România în ceea ce privește digitalizarea. Acest aspect, în ciuda faptului că în pandemie, digitalizarea instituțiilor statului s-a accelerat și 48% dintre români își doresc să interacționeze online cu statul.

„În continuare lucrurile se desfășoară în condiții destul de dificile în raport cu interacțiunile cu statul și instituțiile acestuia. Cred că ar trebui să existe și în această zonă cineva îngrijorat de experiența clientului în interacțiunea sa cu instituțiile statului.”

În timp ce pandemia a crescut utilizarea digitală cu 38% în afara locului de muncă, în același timp 23% dintre români și-ar dori să consume mai puțin timp în mediul online, fiind îngrijorați de creșterea infracționalității în acest domeniu.

„Așa arată digitalizarea din perspectiva utilizatorului din România în acest moment. Vestea bună este însă că avem loc de creștere foarte mult.”