Așa sună una dintre cele mai importante lecțiile pe care pandemia de coronavirus le-a adus brandului Nespresso cu privire la procesul de digitalizare. „Atunci când vorbim despre rolul digitalizării este foarte important să conștentizăm faptul că implementarea acestui proces trebuie privită precum o autostradă cu două sensuri de care nu ne folosim doar noi, antreprenorii, ci și consumatorii. Să nu uităm că înainte de a achiziționa unele produse sau servicii, consumatorul se informează despre acestea mai întâi din mediul online”, afirmă Alexandra Mociulschi, Chief Marketing Officer Nespresso.
Însă, pentru a putea spune că au fost fructificate la maximum avantajele pe care le oferă acest proces al digitalizării, este necesară utilizarea acestuia pentru a crea și oferi o experiență unică fiecărui consumator.
„În prezent, procesul de digitalizare reprezintă un instrument fundamental în creșterea competitivității, însă ca acesta să se transforme într-o rețetă de succes pentru companie, este nevoie ca el să ofere o experiență unică și personalizată fiecărui client cu care intră în contact compania sau brandul respectiv”, consideră Alexandra Mociulschi.
În opinia acesteia, orice criză care apare fie în mediul de afaceri, fie în alte sectoare, aduce cu sine poate unele dintre cele mai importante lecții.
Mai mult, Alexandra Mociulschi susține că, de-a lungul timpului, anii de criză pe care i-a travesat, i-au reconfirmat de fiecare dată valorile care au format-o ca om, în primul rând: „cei 5P – Proper planning prevents poor performance – s-au dovedit un foarte bun instrument de gestionare a resurselor: idei, bugete, timp, energie, iar dorinţa de a face o bucurie din fiecare zi de muncă reprezintă un motor pentru dezvoltarea de relaţii interumane bazate pe empatie şi respect”.
Chief Marketing Officer-ul Nespresso și-a exprimat cu tărie și credința în conceperea meticuloasă a unui plan B, astfel încât „să fii gata să ataci problemele atunci când apar” – un principiu executat ca la carte de reprezentanții brandului într-o perioadă plină de incertitudini și dominată de imprevizibil.
Un exemplu în acest sens este faptul că, reprezentanții Nespresso au decis să se concentreze pe susținerea ritmului consumului de cafea pentru acasă prin adăugarea de noi produse în portofoliul brandului, asta după ce au anticipat încă de la începutul anului că se va înregistra un consum mai mic de cafea la birou din cauza modului de lucru hibrid adoptat de multe companii. Astfel, brandul a introdus în portofoliul său abonamentele pentru cafea şi cele pentru espressor – accesibile deopotrivă iubitorilor de cafea, cât şi companiilor.
Tot ca parte a strategiei de business din acest an, din această vară, compania a completat experienţa online oferită consumatorilor cu mai multe opţiuni de livrare şi cu mai multe scenarii de personalizare, cum ar fi programul de loialitate Nespresso & You.
La nivel internațional, la finalul lunii martie, brandul Nespresso a anunțat investiții de peste 105 milioane de euro în dezvoltarea capacității de producție, Guillaume Le Cunff, CEO-ul Nespresso, precizând mărirea capacității logistice, dar și extinderea centrului de distribuție din Avenches (Elveția).