Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Sorin Preda, Global Vision: Prioritatea antreprenorilor

Pentru unele companii, oamenii, parteneriatele și sprijinirea comunităților afectate au reprezentat principalele priorități în ultima jumătate de an, chiar în detrimentul profitului.  
096 CEE Sorin Preda

Se știe deja că un business construit pe principii sănătoase se vede în momente dificile, nu atunci când lucrurile merg bine. Iar un antreprenor trebuie să găsească puterea de a continua indiferent de contextul în care se află. La mai bine de jumătate de an distanță de la izbucnirea pandemiei în România, Sorin Preda, fondator și CEO Global Vision, susține că a reușit deja să se „așeze” într-un plan de management ajustat, cu niște direcții destul de clare: supraviețuirea și tranziția către o perioadă de o nouă reînflorire a afacerilor.

Totodată, criza actuală a determinat și o scădere dramatică a veniturilor companiilor. Puține sunt cele care vor ieși câștigătoare din această pandemie. „Cred că principalul obiectiv al liderilor de organizații în acest moment ar trebui să fie să se concentreze pe un „revenue recovery”. Nu pot supraviețui fără venituri și revenirea la nivelul de încasări pe care îl aveam înainte de criză nu va fi posibil fără o reinventare a câtorva lucruri. În primul rând operaționale și în al doilea rând organizaționale”, spune antreprenorul. El consideră că partea de experiență pe care o livrează clienților Global Vision trebuie să capete o caracteristică diferită, pentru că lumea e mult mai atentă la tot ce înseamnă health and safety, la viteza și costul serviciilor pe care le primesc. „Ce mi s-a părut mie interesant în aceste șase luni este că din ce în ce mai mult clienții te întreabă despre reziliența organizației tale”, continuă fondatorul Global Vision, una dintre cele mai importante companii de pe piața de real estate din România.

Pentru Sorin Preda, concentrarea asupra veniturilor trebuie să includă o atenție specială acordată clienților pe zona de pricing, pe zona de termene de plată, de garanții solicitate pentru contractele în derulare. De asemenea și zona de operațiuni a fost extrem de importantă pentru el, mai ales partea de supply chain. Întâmpinând anumite provocări cu furnizorii locali, CEO-ul Global Vision s-a repliat rapid pe zona de furnizori regionali și cât mai mult pe cei naționali. „Cred că este important ca pe zona de operațiuni să ajungem la un model de organizare care să ne permită decizii rapide într-o formă descentralizată. Și acesta a fost un lucru pe care l-am adopat forțat în această criză”, mai spune omul de afaceri.

În plus, acesta crede că indiferent de industria în care activează, antreprenorii ar trebui să caute să ofere o experiență de tip e-Commerce clienților. „Nu îmi dau seama cum mai putem să funcționăm fără un astfel de mecanism”, mărturisește antreprenorul.

Pe de altă parte, el atrage atenția că, fundamental, valorile de leadership necesare pentru a depăși această perioadă nu diferă cu nimic de cele pre-pandemie. „Teoria mea a fost întotdeauna, fiind un antreprenor de primă generație fără un capital de lucru mare la început, să adopt lucrurile cu prudență, consecvență și cu atenție deosebită acordată părții de staff și tot ce înseamnă stakeholders”.

În opinia lui, industria de real estate este departe în momentul de față de a se așeza către o nouă direcție sau către un nou trend.  Mai mult decât atât, în ultimii ani volumele de e-Commerce s-au triplat sau chiar au crescut de patru-cinci ori, ceea ce în mod evident urma să atragă după sine o necesitate mai mare pentru spații de logistică. „Aici e vorba de o analiză permanentă a trendurilor și de pregătirea momentului în care oportunitatea trebuie adresată. Eu cred foarte mult în piața din România. În primul rând pentru că nu acționăm de capul nostru în această industrie, suntem într-un ecosistem global, care se transformă radical”, mai punctează Sorin Preda.

Ca filozofie de business, fondatorul Global Vision o preferă pe cea a companiei de streaming online Netflix și anume „People over process”, care nu impune  proceduri și reguli foarte stricte angajaților, de la care așteaptă însă performanțe deosebite.

 

„Îmi place foarte mult filozofia Netflix. People over process” – Sorin Preda, Founder & CEO Global Vision

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii