Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Sergiu Mircea, Banca Transilvania: Vremea schimbărilor

Lunile de pandemie au reprezentat o perioadă în care băncile și-au putut dovedi reziliența pe piață, în fața unui context plin de tot felul de incertitudini.  
114 CEE Sergiu Mircea

Acum, sistemul bancar se luptă să nu devină doar un „provider” de utilități, așa cum este cazul în domenii precum energie sau IT. Mai exact, „bătălia” pe care o duc băncile constă în a rămâne cât mai relevante pentru clienții lor. „În momentul în care devii o utilitate, vei avea o marjă mult mai coborâtă decât în cazul în care ești o companie care are monopol pe relația cu clientul. Vor fi bănci care vor reuși să facă tranziția asta și bănci care nu vor reuși”, susține Sergiu Mircea, Director de Marketing și Comunicare Banca Transilvania.

Deși situația actuală pare apocaliptică pentru multă lume, faptul că infrastructura de plată sau infrastructura de banking a funcționat în condiții optime este un plus și demonstrează nivelul de adaptabilitate a sistemului bancar. „În perioada aceasta, clienții s-au uitat mai degrabă la funcțiile de bază. Și, cumva, lucrurile s-au atenuat. Ritmul schimbării, deși toată lumea vorbește că s-a accelerat, în anumite domenii s-a atenuat. Însă, bătălia rămâne: vei fi sau nu vei fi un serviciu de utilitate”, afirmă el.

Pe de altă parte, pandemia a determinat și schimbări în ceea ce privește comportamentul consumatorilor. Spre exemplu, în opinia lui Sergiu Mircea, „zona de cash este iremediabil pierdută, ceea ce este un lucru foarte bun, pe care oricum toată lumea și-l dorea, doar că se întâmpla cu o viteză mult mai mică”. Totodată, el consideră că banii și cardurile se dematerializează, trend ce se va păstra și pe viitor. „Acum ajungem în etapa în care trimiți cardul direct prin wallet, adică omul nu mai trebuie să aibă card fizic. Asta se va întâmpla și este inevitabil. Banii noștri vor fi un concept extrem de abstract, care ține de intenție”, mai susține acesta.

De asemenea, și datele furnizate de Banca Națională a României confirmă declarațiile oficialului Banca Transilvania. Mai exact, numărul tranzacțiilor de plată cu cardul a crescut cu 9,6% în trimestrul doi din acest an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 222,2 milioane. Totodată, și valoarea tranzacţiilor s-a majorat cu 9,3%, până la 28,27 miliarde lei la finele trimestrului doi din anul curent, față de intervalul similar din 2019.

Însă, directorul de marketing și comunicare al Băncii Transilvania este de părere că, pe măsură ce lucrurile o să se rezolve, o parte din comportamentul oamenilor o să revină la normal. „Încet, probabil, în anumite situații, dar o parte din comportamentul oamenilor o să revină la normal, pentru că multe din ceea ce facem noi în fiecare zi sunt comportamente forțate”, subliniază el. Per total, Sergiu Mircea consideră că pe măsură ce efectele medicale și sanitare se vor îmbunătăți, se va atenua mare parte din impactul generat de criza actuală.

În plus, pe lângă adaptabilitate, flexibilitate și curaj, un alt cuvânt foarte des întâlnit în ultimele șase luni este și empatia. El consideră că empatia reprezintă un model de business și ține de fiecare companie dacă adoptă acest model sau nu. „Sunt o mulțime de companii care aleg să nu fie empatice și le merge foarte bine. Dacă compania are în ADN-ul ei empatia, trebuie să o valorifice. Dacă nu are, nu trebuie să o forțeze, pentru că va crea niște așteptări de la clienți pe care nu le vei putea atinge niciodată și un «nu» sincer la momentul potrivit poate să valoreze la fel de mult ca și un «da». Sunt niște lucruri foarte greu de afișat dacă nu le ai. Nu merge «fake it ´till you make it» pe partea de empatie.”

Pandemia a adus totodată și o mulțime de lecții de luat în seamă pentru toate clasele sociale, iar Sergiu Mircea a învățat să privească lucrurile într‑un mod optimist, chiar dacă „nu știi niciodată cât de rău poate să degenereze spirala”.

 

„Nu merge «fake it ´till you make it» pe partea de empatie” – Sergiu Mircea, Director de Marketing și Comunicare Banca Transilvania

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii