Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Mădălin Mihailovici, Veolia România: Drumul neîntrerupt și sigur al apei către consumatori

Într-o lume complexă și plină de incertitudini, oamenii de la Veolia România și-au asumat o responsabilitate pe care au ridicat-o la nivel de politică de companie: furnizarea fără întreruperi a apei potabile, în orice condiții.  
084 CEE Madalin Mihailovici

Pentru Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România, principala preocupare pe care a avut-o în ultimele luni de pandemie COVID-19 a fost continuitatea serviciilor furnizate de compania pe care o conduce. Dar acest deziderat n-a fost unul specific acestor vremuri și nu s-a născut în criza medicală. „Compania Veolia a fost, este și va fi o companie vitală. Acesta a fost unul dintre cele mai importante lucruri: să păstrăm continuitatea serviciului”, a declarat Mădălin Mihailovici.

Veolia România, parte a grupului mondial Veolia, furnizează servicii de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, precum și servicii de energie. Printre activitățile de bază ale companiei se numără gestionarea resurselor de apă, tratarea și distribuția acestora către consumatori, evacuarea și epurarea apelor uzate și meteorice. În anul 2019, Veolia Energie România S.A a înregistrat o cifră de afaceri de 378 milioane de lei, în creștere cu 36% față de anul precedent. Compania Veolia furnizează servicii de alimentare cu apă pentru 2,2 milioane de oameni din România.

„Cel mai important lucru a fost să ne conștientizăm angajații de importanța continuității serviciului într-o astfel de perioadă de criză. Și au fost momente foarte grele. Gândiți-vă ce ar fi însemnat să nu mai avem oameni cu care să lucrăm?”, punctează Mădălin Mihailovici. El recunoaște că, fiind parte dintr-un grup lider la nivel mondial, compania Veolia România a fost pregătită încă de la sfârșitul lunii ianuarie pentru ceea ce avea să urmeze. Echipa de management din România a fost în legătură permanentă cu grupul, inclusiv cu colegii din China. Astfel, a fost evitat cel mai rău scenariu. „Am construit și respectăm în continuare acest plan de continuitate”, a punctat șeful Veolia România. Pentru cei din afara acestei activități este greu să înțeleagă acest business cu implicație vitală asupra vieții și munca oamenilor din compania de utilități. „Credeți-mă că nu sunt cuvinte mari când spun că ei pot fi numiți «eroii zilelor noastre», sau cum, îmi place să parafrazez un mare scriitor român (Fănuș Neagu, nota red.), sunt «acei frumoși nebuni ai marilor orașe»”.

În plan profesional, Mădălin Mihailovici a descoperit că a ajuns să lucreze câte 13-14 ore pe zi, față de 10-11 ore cât muncea înainte de pandemie. Nu și-a permis să adopte telemunca, pentru că sunt „funcții suport care excelează telemunca”. Dar a încurajat și a dezvoltat procesul de telemuncă acolo unde a fost posibil. Directorul Veolia a precizat că randamentul oamenilor este superior față de perioadă anterioară pandemiei. Managerul Veolia România nu se află la prima criză. A gestionat criza din 2005-2006, generată de marile inundații de pe Dunăre și de pe râurile interioare. Această experiență a consolidat reacțiile echipei de conducere. Mădălin Mihailovici consideră că actuala criză medicală este pe o pantă ascendentă, „suntem departe de vârf” și, coroborată cu criza economică ce va urma, cu siguranță că aceasta va bulversa România în următoarea perioadă. O altă lecție pe care șeful de la Veolia România a învățat-o în ultimele luni a fost apropierea de echipa sa, mai precis atașamentul față de oamenii simpli care formează Grupul Veolia România.

Cât de pregătită este rețeaua de apă și canalizare a Bucureștiului pentru a face față dezvoltării pe termen lung? Conducerea Veolia și-a propus să „încerce imposibilul”. Acest imposibil s-a concretizat în prezentarea partenerului său, Primăria Generală a Municipiului București, posibilitatea de prelungire a contractului de concesiune pentru încă 12 ani (2025-2037), prezentându-i un plan investițional de 367,9 milioane de euro. „Este foarte important ca orice bucureștean și orice om din țară să înțeleagă că aceste investiții se fac fără mărirea tarifului actual existent la serviciile de apă-canal în București. Este un plan investițional ambițios, care are mai mulți piloni pe care acționăm”, a spus Mihailovici. Unul dintre piloni este reprezentat de creșterea gradului de absorbție a apelor pluviale la fenomene meteo importante. Un alt pilon vizează mărirea capacității de alimentare cu apă și de evacuare a apelor uzate în zonele din interiorul metropolei, care s-au dezvoltat în ultimii 20 de ani. De asemenea, vor fi investiții în asigurarea alimentării cu apă a populației din puțuri de mare adâncime (pe perioade limitate, în caz de cataclisme). „Chiar dacă nu suntem perfecți, suntem perfectibili. Nu a existat niciun fel de sincopă, în acești ultimi 20 de ani, ca apa să nu fie nici măcar potabilă. Cred că suntem pe drumul cel bun”, a conchis Mădălin Mihailovici.

 

„Cred că un om care conduce, care nu insuflă o stare de pozitivitate, nu dorește să meargă înainte și se uită mereu înapoi, nu va putea face nimic” – Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii