Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Dino Ebneter, Mazars România: Noul model

Pentru România, conceptul de work from home era ceva de neconceput înainte de pandemie. Acum, lucrurile s-au schimbat.  
094 CEE Dino Ebneter

Mulți dintre liderii din business nu cred foarte tare în ideea de a lucra remote în permanență, ci mizează mai degrabă pe un model hibrid de muncă. Cu o experiență de peste 17 ani în contabilitate şi Business Process Outsourcing, Dino Ebneter, Country Managing Partner Mazars România, nu crede nici el într-un model de lucru total „remote”. Preferă un model hibrid, pentru a nu se pierde componenta socială și umană, dar nici cultura companiei.

„Pentru noi, mutarea în remote a fost destul de simplă. Nu suntem un business prea complicat. A fost ușor pentru noi pentru că ne-am făcut temele înainte de izbucnirea pandemiei în ceea ce privește digitalizarea. Însă nu cred foarte tare în ideea de remote total, poate mai degrabă un model hibrid”, punctează acesta. Înainte de a lucra la Mazars, Dino Ebneter a fost cofondator al firmei de servicii profesionale Adevaris, care a fuzionat cu Mazars în 2013.

Din punctul lui de vedere, activitatea Mazars este cea care trebuie să funcționeze în permanență, mai ales că rezultatul muncii este, în cele din urmă, și mai important pentru companii în această perioadă de criză. Așadar, nu a existat nicio întrerupere de servicii din momentul izbucnirii pandemiei. „La început a fost foarte greu. Ne-am concentrat pe siguranța oamenilor și a clienților”, susține el. Însă, odată ce toată lumea a fost în modul de „work from home”, au avut câțiva parametri pe care a trebuit să îi monitorizeze constant: infrastructura IT, întâlnirile operaționale ale echipelor, volumul lor de muncă, dar și starea de spirit în noul context.

Cu toate că la nivelul Mazars se poate lucra și de la distanță la fel de bine, Dino Ebneter spune că angajații își doresc totuși să revină la birou, la o oarecare „normalitate”. „Mobilitatea este o parte fundamentală a jobului nostru, mai ales atunci când trebuie să fim în contact cu clienţii, dar şi colegii noştri pe plan intern și internațional”, continuă el.

Fiind orientat spre creștere constantă, Dino Ebneter este de părere că, pentru a ajunge la un alt nivel, trebuie să facă treabă, atât el, cât și echipa pe care o coordonează. „Am avut mereu încredere în capacitatea angajaţilor noştri de a gestiona acest nou context cu înţelepciune, dar le-am oferit şi sprijinul nostru, dacă au avut nevoie, păstrând un dialog constant între bord și echipă, fără a le oferi sfaturi excesiv”, a mai declarat el într-un interviu pentru Forbes România.

În plus, acesta consideră că este necesară și o mică schimbare în modelul lor de business. Dar, focusul va fi mereu pe oameni și pe un management cu o viziune clară. Astfel, în cadrul companiei Mazars, angajații au libertatea de a acționa și de a lua decizii precum un antreprenor. „Empowerment a fost și va fi mult mai accelerat și important. Pentru mine este o pierdere de timp și bani să avem procese de control peste tot”, mărturisește Dino Ebneter. Însă, rămâne deschis și pozitiv, iar pentru Mazars change management-ul va fi pe primul loc pe lista de “to do”. „Oamenii reprezintă fundamentul Mazars și le oferim întregul nostru sprijin, astfel încât aceştia să poată face același lucru pentru familiile lor. Prin urmare, una dintre contribuțiile noastre este menținerea în funcțiune a acestui microcosmos.”

Mai mult decât atât, Mazars România este cât se poate de bine pregătită pentru a satisface nevoile clienților, fie că este pandemie, fie că nu, potrivit oficialului. „Ce dorește clientul, facem. Suntem foarte bine pregătiți pentru dorințele clienților noștri.”

 

„Pentru noi, change management va fi pe primul loc pe lista de «to do»” – Dino Ebneter, Country Managing Partner Mazars România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii