Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Corneliu Bodea, Adrem: O altfel de psihologie

„Economia ca știință este o subramură a psihologiei”, este de părere Corneliu Bodea, CEO Adrem, care a explicat cum percepția existenței unei certitudini sau lipsa acesteia poate influența mediul de afaceri prin deciziile pe care operatorii economici le iau sub influența diverselor raționamente.  
100 CEE Corneliu Bodea

„Nu sunt singurul care consideră că economia ca știință este o subramură a psihologiei, a sociologiei, iar acest lucru trebuie luat tot mai în serios de către actorii economici. Într-adevăr certitudinea sau lipsa ei are un rol extrem de important asupra modului în care economia funcționează. De multe ori, percepția este cu mult mai importantă decât gravitatea unei situații, de aceea cred că certitudinea sau lipsa ei are un impact major”, a exemplificat în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum 2020, CEO-ul Adrem, Corneliu Bodea.

Omul de afaceri a recunoscut că în această perioadă nu se poate vorbi despre certitudini în ceea ce privește mediul de afaceri, fapt ce nu permite realizarea unei analize asupra impactului real al acestei crize sanitare. „În această perioadă nu vom avea certitudini. Și, nici în altele, nu avem cum să măsurăm care va fi impactul real al acestei crize. Cred că este mai mult decât o criză. Este intrarea într-o nouă eră – în care vom fi mult mai conștienți de pericolele care ne scapă, cele care vor veni și vom fi mai conștienți de faptul că aceste pericole sunt, din păcate, de natură antropogenică în mare măsură.”

Într-un astfel de context, îndemnul lui Corneliu Bodea este ca niciun antreprenor să nu se oprească din a măsura tot ceea ce se modifică, ce trenduri apar și care sunt noile oportunități dictate de noul context economic: „trebuie să înțelegem că singura direcție de a merge mai departe este înainte și important este că fiecare, în măsura capacității sale, va fi mai apt să aplice cea mai bună strategie pentru ca business-ul său să facă parte din lista câștigătorilor”.

Indiferent de cât de dificilă pare a fi perioada, Corneliu Bodea crede în antreprenorii români datorită capacității lor de a se „descurca”, tocmai pentru că „noi suntem antrenați să acționăm într-un mediu total nepredictibil”. Dar, o condiție esențială pentru aceasta este însă câștigarea încrederii consumatorului, punctează Bodea.

Totodată, acesta consideră că această criză economică va avea ca baza o criză a consumului, generată de lipsa de confort și încredere a consumatorului în viitor. „Asta va duce la o depresiune economică care nu va avea ca bază inflația în prima ei fază. Ea va fi caracterizată de deflație, ceea ce va pune o problemă extrem de mare statelor care se împrumută agresiv, așa cum este România, la procente neeficiente”.

Referitor la implicația statului, CEO-ul Adrem crede că autoritățile au sprijinit într-o mică măsură capitalul autohton, inclusiv în zonele performante altădată de export, astfel că „am pierdut în majoritatea domeniilor, mai ales piața din România care este dominată de actori și investitori străini”. În opinia lui Corneliu Bodea, Statul ar trebui să susțină acele produse cu tradiție, cum ar fi cele din sectorul agricol sau farmaceutic, și să facă din ele branduri puternice care să fie consumate de români și de străini.

În privința conlucrării în mediul de business, necesară acum mai mult ca oricând, CEO-ul Adrem spune că ADN-ul românesc este caracterizat de competiție și individualism, de dorința fiecăruia de a fi mereu în fața celuilalt și că această caracteristică nu se va schimba indiferent ce va fi.

Această criză este o „ocazie unică” pentru a face totul mai simplu, pentru a învăța și progresa, pentru a conștientiza că nu avem nevoie de atât de multe resurse. „De ce atât de complicat? De ce nu mai simplu… eu aș schimba totul”, a concluzionat Corneliu Bodea.

 

„Trebuie să înțelegem că singura direcție de a merge mai departe este înainte și important este că fiecare va fi mai apt să aplice cea mai bună strategie pentru ca business-ul său să facă parte din lista câștigătorilor.”

Corneliu Bodea

CEO Adrem

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii