Cautare




, Forbes Staff

I am a Breaking News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering important tech and business news. Graduated from University of Bucharest with an MA in Political Journalism. Worked as a journal...

Energie |
|

Forbes CEE Forum 2020. Carla Parnică, Tinmar Energy: O nouă eră în energie

Cererea de energie electrică a scăzut substanțial la nivel global în ultimele șase luni, iar reducerile dramatice din sectorul serviciilor și industriei au fost compensate, parțial, de utilizarea rezidențială mai mare.  
112 CEE Carla Parnica

Coronavirusul a accelerat transformarea digitală a societății și a economiei, iar toate sectoarele au profitat de această situație. Acum, conferințele video depășesc orice distanță geografică, iar viața noastră socială s-a mutat în online. Scriitorii lansează acum cărți pe internet, concertele sunt transmise live streaming în casele noastre, iar copiii fac școală online.

A avea o sursă de alimentare energetică fiabilă este o condiție vitală în aceste vremuri. Tehnologiile energetice moderne oferă cele mai mari șanse de succes, iar abordările descentralizate sunt rapide, flexibile și scalabile. „Digitalizarea cred că va conduce la o reinventare a industriei energetice în sine. Furnizorii de energie și tot lanțul de producători, distribuitori și până la consumatorii finali au fost supuși acestei ere a digitalizării și cred că este important să învățăm să gestionăm lucrurile în așa fel încât să aducem beneficii în viața consumatorilor finali”, a declarat Carla Parnică, Marketing și PR Manager al Tinmar Energy.

Tehnologiile digitale sunt peste tot, afectând modul în care trăim, muncim sau călătorim. Digitalizarea contribuie la îmbunătățirea siguranței, productivității, accesibilității și sustenabilității sistemelor energetice din întreaga lume, iar managerul Tinmar Energy susține că „va fi o reinventare a industriei în sine, fiindcă industria energetică pare într-adevăr mai greoaie, cu un limbaj de lemn, însă putem personaliza și campaniile și felul în care facem engage cu consumatorul final și cum ne adresăm lor. Cred că prin digitalizare este și o oportunitate sau un tool de comunicare potrivit. Brandurile pot să-și spună povestea altfel, cred că pot acapara mai mult prin esență și printr-un conținut de calitate și în momentul în care stii sa gestionezi cu succes acest canal, cu siguranță vei ieși mai câștigat decât ai intrat în pandemie. Am fost martorii unui proces accelerat al digitalizării în această perioadă și oamenii din industrie au reușit să fie dinamici și să comunice cu clienții în continuare astfel.”

Energia este esențială pentru stimularea creșterii economice, în special pe piețele emergente, care sunt deosebit de vulnerabile la aceste evoluții. În România, lipsa unui climat concurențial persistă, iar clienții rămân în continuare pasivi. Carla Parnică consideră că „profilul consumatorului nu s-a schimbat în pandemie, cel puțin atunci când vorbim de consumul serviciilor de utilități. Clienții dintotdeauna au știut de ce au nevoie și au știut ce să ceară, însă nu știu dacă au fost ascultați și nu știu dacă ei au o problemă neapărat cu furnizorii actuali sau cu faptul că vin dintr-o piață de monopol și sunt un pic bulversați probabil și de legislația aceasta în continuă schimbare. De patru ani, noi comunicăm că suntem în piața liberă și încercăm să îi familiarizăm cu tot acest mecanism al schimbării. Dar, în continuare, nu sunt conștienți că au acest drept prin lege, ei nu înțeleg că sunt mai mulți furnizori în piață și că sunt într-o piață competitivă europeană și că pot avea beneficii multiple, de la faptul că prețurile sunt mult mai competitive, pana la alte beneficii cu valoare adăugată. Întotdeauna vrem să facem parte din soluție și nu din problemă. În pandemie, în schimb, cred că au avut mai mult timp să studieze și să se informeze, dar în continuare consider că ar trebui să se facă front comun și de către autorități, și de către ANRE, și de către furnizorii din industrie și să informăm mai mult consumatorii.”

Pandemia a forțat industria energetică să-și regândească modelul de business. Și, ca în cazul oricărei crize, apar noi oportunități, cu ajutorul cărora poți ieși mai puternic. „Nu poți să marketezi un produs sau un serviciu bazându-te doar pe profit, la fel cum nu poți să faci profit dacă nu știi să marketezi corect acel produs. Empatia cumva este o valoare importantă în companie. În pandemie ne-am aplicat destul de mult pe nevoile clienților. Trebuie să fii flexibil și transparent și să poți să ai un dialog cu acești clienți. Strategia este în continuă schimbare și mereu ne adaptăm la climatul existent și cred că ne-a ajutat foarte mult experiența anilor trecuți. Am învățat că trebuie să fii deschis la schimbare, că trebuie să știi să te adaptezi. Viitorul este pentru cei care știu să se adapteze rapid. Viteza de reacție este foarte importantă în business și la locul de muncă, dar și modul în care acționezi și cum comunici mai departe mesajul”, conchide managerul.

 

„Am învățat că trebuie să fii deschis la schimbare. Viitorul este pentru cei care știu să se adapteze rapid” – Carla Parnică, Marketing și PR Manager al Tinmar Energy

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii