Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Antonio Eram, Netopia Payments: Viitorul plăților

Pandemia a determinat o schimbare radicală în modul în care se efectuează plățile. Iar în viitor, banii, așa cum sunt percepuți astăzi, nu vor mai exista.  
116 CEE Antonio Eram

Există o rezistență în ceea ce privește adoptarea completă a plății cu cardul: dacă înainte de pandemie, la nivelul companiei Netopia Payments, se înregistrau undeva la circa 100 de conturi pe lună, în perioada martie-iunie, compania înregistra cam 1.200 de conturi lunar. După ridicarea stării de urgență, moment în care toată lumea a putut să iasă din casă, a scăzut și numărul de înregistrări, dar și numărul de plăți cu cardul. „Se pare că lumea nu acceptă noua normalitate. Noua normalitate înseamnă să te adaptezi. Tot ce a fost înainte de 1 ianuarie 2020 nu mai există. Nu o să se mai termine niciodată, din contră, vor apărea lucruri din ce în ce mai provocatoare și cine nu se adaptează va avea mari probleme”, spune Antonio Eram, CEO și Fondator Netopia Payments, punctând totodată că plățile cu cardul sunt doar o componentă, iar în momentul de față există și alte soluții alternative.

În plus, antreprenorul susține că viitorul plăților nu are de-a face cu situația de acum. „Nu o să mai conteze. Contează intenția și execuția. În următoarea perioadă vor exista mașini care vor discuta cu mașini. Mașini care vor avea suficient de multă inteligență artificială în ele încât să devină corporații prin ele însele”. Așadar, lucrurile se schimbă într-un mod radical, ceea ce ar putea reprezenta și o oportunitate pentru cei care se adaptează mai repede noului context.

„Trebuie să facem un shift radical în felul în care trăim și în care înțelegem ceea ce se întâmplă în jurul nostru dacă vrem să supraviețuim. Oricum șansele sunt mici, dar hai măcar să încercăm să le maximizăm atât cât putem”, mai spune fondatorul Netopia Payments. În opinia lui, schema de bază în momentul de față fiind acoperirea unui teritoriu cât mai mare și după aceea vezi ce se întâmplă.

În ultimele șase luni s-a discutat foarte mult și de personalizare. Personalizarea campaniilor de marketing, a comunicării, a mesajelor etc. Dar, Antonio Eram este de părere că „înainte de a vorbi de personalizare trebuie să vorbim de depersonalizare”. Mai exact, pentru a avea succes, mai întâi trebuie să „depersonalizezi toate acțiunile pe care le faci, în sensul în care să ai acces la date în cel mai primordial format, faci deconstrucția și apoi, din această deconstrucție, cu ajutorul sculelor care există sau pe care le inventezi (machine learning, AI), începi să construiești profile și apoi te duci și faci campanii, oferte sau orice altceva care este personalizat.”

Mai mult decât atât, omul de afaceri susține că, în momentul de față, ceea ce se întâmplă nu este doar efectul pandemiei. Pentru el, pandemia este doar „cireașa de pe tort”. „Noi trăim într-un context în care totul se schimbă. Noul normal de azi nu mai este noul normal care a fost ieri. Totul se mișcă atât de rapid și de fluid încât o abordare tradițională este un drum spre pierire.”

Pe de altă parte, perioada stării de urgență a pus într-o poziție delicată companii care până la debutul pandemiei nu aveau de-a face cu online-ul, ceea ce a determinat un shift în strategiile de business ale acestora. „Ceea ce s-a întâmplat în martie, aprilie, mai, iunie și se mai întâmplă și acum cu un nivel mai scăzut a fost să educăm lumea pe ce înseamnă schimbarea de paradigmă în businessul pe care îl fac”, continuă Antonio Eram.

Dar antreprenorul a învățat două lucruri importante în toată perioada aceasta. „Primul lucru este că tot ce știam, tot ce cunoșteam au valorat fix zero. Nu s-a aplicat, nu se aplică și nu se va aplica nimic din ce am învățat până acum. Al doilea lucru pe care l-am învățat este că am avut și încă mai am și sper să mai am o mare capacitate de a învăța lucruri noi și de a mă adapta.” Acesta transmite antreprenorilor să nu le fie teamă să ia decizii și să acționeze mai mult pe instinct și mai puțin pe cunoștințe.

 

„Într-un viitor relativ apropiat, vom avea toți empatia unui lup flămând” – Antonio Eram, CEO și Fondator Netopia Payments

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii