Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Anca Damour, Carrefour România: Oamenii în fața profitului

Felul în care se face business s-a schimbat. Profitul nu mai este singurul scop al antreprenorilor, iar responsabilitatea socială joacă un rol tot mai important.  
090 CEE Anca Damour

Profitul companiilor este extrem de important pentru ca acestea să poată supraviețui pe piață, dar și pentru a menține o economie sănătoasă. Însă, există și alte elemente care ar trebui luate în calcul. „E important și cum facem acel profit și în situații de genul acesta contează cum reacționăm, pentru că noi facem parte dintr-un ecosistem foarte larg, ce merge de la angajați la clienți și până la producători”, susține Anca Damour, Executive Committee Member Carrefour România.

Așadar, dincolo de profit, ea consideră că liderii de business trebuie să se uite și la imaginea de ansamblu și să se asigure că implementează programe pe termen lung, scalabile și care pot produce o schimbare sistemică. „Să nu uităm că toți facem parte dintr-un ecosistem și dacă o singură parte suferă, celelalte, la rândul lor, vor suferi în timp”, punctează executivul. Pe de altă parte, apariția virusului în România a influențat profund felul în care își desfășoară oamenii activitatea de zi cu zi. De la felul în care trăiesc, la felul în care muncesc și până la felul în care interacționează unii cu alții. „În acele momente ne-am îndreptat atenția către angajații noștri. Am avut o grijă deosebită față de partenerii noștri de business și în special față de producătorii români, care au avut dificultăți în a-și vinde produsele proaspete din cauza restricțiilor impuse de starea de urgență.”

Însă, cu toate schimbările survenite în urma pandemiei, Anca Damour nu crede că astăzi companiile mai pot face business altfel decât responsabil. „Cred că a devenit o constantă a vieților noastre și lucrurile care se întâmplă acum ne fac să devenim mai conștienți de acest lucru.”

În plus, și clienții sunt din ce în ce mai atenți la felul în care companiile acționează. Iar ei nu mai caută neapărat un preț sau un produs. Au alte priorități. „Prima prioritate pe care o au este nivelul de serviciu. Iar a doua, felul în care este curatoriat produsul respectiv. Și abia apoi prețul”, mai spune aceasta. Ea consideră că dincolo de profit, de crearea de locuri de muncă, este foarte important ca liderii din business să se uite la comunitatea din care fac parte. „Există o evoluție din partea clienților, a consumatorilor și a opiniei publice și, ca atare, nu cred că mai există astăzi companii care nu au responsabilitatea comunității în care fac business. Avem valori, trebuie să le promovăm, sunt ale noastre, e important și cred că fiecare companie, în funcție de core businessul pe care îl are, trebuie să producă o schimbare în domeniul respectiv”, subliniază Anca Damour.

Totodată, ea atrage atenția și spune că „este foarte important să fii aproape de client, să fii conectat în permanență la nevoile lui, chiar să le anticipezi”.

 

„Singura resursă care nu este elastică e timpul” – Anca Damour, Executive Committee Member of Carrefour România

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii