Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes CEE Forum 2020. Alexandru Reff, Deloitte România și Moldova: Lecții de leadership

Criza actuală i-a oferit lui Alexandru Reff lecții de natură personală și profesională. Profitând de momentele de reflecție, el remarcă noi tendințe în rândul liderilor și schimbări asupra mediului de afaceri.  
086 CEE Alexandru Reff

„Ca lideri, ar trebui să constatăm că putem fi mai ambițioși decât eram înainte, cu privire la transformare și schimbare. Dintr-o dată am văzut întâmplându‑se lucruri care păreau imposibile, întâmplându-se foarte repede și foarte bine”, afirmă Alexandru Reff, Country Managing Partner Deloitte România și Moldova.

Cu o experiență vastă în zona de business, Alexandru Reff se regăsește pe lista liderilor care consideră că situația de criză cauzată de pandemia de coronavirus este departe de sfârșit. „Nu am depășit criza, suntem poate în mijlocul evenimentelor, la începutul a ceea ce se prefigurează a fi o criză economică, și nu avem încă perspectiva care să ne permită să tragem concluziile.”

Această perioadă neobișnuită, însă, poate reprezenta o sursă de învățare, iar Alexandru Reff identifică trei mari lecții pe care le-a învățat, atât la nivel personal, cât și profesional: „Cred că o primă lecție ar fi întoarcerea la ceea ce contează cu adevărat, la fundamente. Cred că aceasta, în plan personal, înseamnă recentrarea sau concentrarea pe sănătate, pe familie, descoperirea bucuriilor simple și prețuirea normalității”. În continuare, fondatorul Reff & Asociații prezintă modul în care pandemia a adus schimbări mediului de afaceri, întrucât organizațiile au revenit la valorile fundamentale și relevante pentru continuitatea business-ului: „Cred că toți ne-am concentrat pe angajați, pe siguranță, pe starea lor de bine, pe asigurarea continuității în raport cu furnizorii și clienții, cu societatea. Aș îndrăzni să spun că în bună măsură, criza asta a scos ceea ce e mai bun din noi. Mulți ne-am arătat capabili să fim solidari, să privim lucrurile dintr-o perspectivă de responsabilitate”. A treia, și poate cea mai importantă lecție pe care Alexandru Reff o împărtășește în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum este lecția agilității, pe care „o prețuim dinainte de această pandemie și de criză. Știam cu toții că trăim într-o lume a incertitudinii, a volatilității, a ambiguității, a complexității, și de aceea operăm cu niște planuri de business pe patru, cinci ani, cu niște corsete bugetare anuale foarte rigide. Dintr-o dată, am descoperit că de fapt nu știm nimic, că trebuie să schimbăm foarte multe, de pe-o zi pe alta.”

Una dintre tendințele pe care Alexandru Reff le remarcă este importanța digitalizării, mai exact atenția pe care liderii au acordat-o noilor tehnologii. „Multe rezerve privind automatizarea, ca să dau un exemplu, au dispărut și am descoperit că lucrurile se pot petrece incredibil de repede și cu foarte mult succes”. Acesta observă transformarea discursului conservator, despre priorități sau despre momente nepotrivite, într-un discurs axat pe dezvoltare tehnologică și pe necesitatea digitalizării. „Dintr-o dată, criza ne-a forțat pe toți să accelerăm adopția aceasta și am constatat că, dacă priveam noile tehnologii ca pe o sursă externă de amenințare a modului nostru de lucru, ele au devenit o soluție salvatoare.”

Alexandru Reff remarcă, într-un context incert, necesitatea transformării și adaptării în conformitate cu noile circumstanțe. Rezervat în a face predicții, aduce în discuție studiile pe care Deloitte le realizează și prezintă un studiu global, publicat în luna august, care s-a bazat pe intervievarea a 1.100 de executivi implicați în procese de transformare și îmbunătățire a performanței companiilor. „Le-am propus să răspundă cu privire la evoluțiile actuale pe trei faze din criză”, explică el. „Faza de răspuns inițial în care se formulează primele reacții la criză, faza de redresare în care se stabilizează operațiunile și apoi faza de prosperare în care nu prea a intrat încă nimeni, în care am găsit modalitățile de a ne transforma afacerea pentru a avea succes în acest nou normal.” Potrivit reprezentantului Deloitte, majoritatea companiilor încă operează cu strategii defensive, în vederea reducerilor costurilor și stabilizarea afacerii. „Puține companii au putut să își schimbe în mod fundamental și complet strategiile, însă sunt câteva direcții care sunt identificate. Așteptările pe termen scurt sunt mai rezervate, iar ciclul de a ajunge în faza de prosperare e văzut într-un an, un an și jumătate de acum încolo”.

 

„Ca lideri, ar trebui să constatăm că putem fi mai ambițioși decât eram înainte, cu privire la transformare și schimbare” – Alexandru Reff, Country Managing Partner Deloitte România și Moldova

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii