Cautare




, Forbes Staff

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2019. Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România: „Dacă vrem să avem predictibilitate și stabilitate, aș propune o strategie de țară. Indiferent de ce partid politic s-ar schimba, trebuie să ne propunem niște domenii strategice”

Lipsa de stabilitate și predictibilitate afectează tot mai mult mediul de business din România, însă marile companii și antreprenorii vin cu soluții salvatoare.
056 CEE Madalin Mihailovici

„Dacă vrem să avem predictibilitate și stabilitate, aș propune o strategie de țară. Indiferent de ce partid politic s-ar schimba, trebuie să ne propunem niște domenii strategice precum educația, sănătatea sau agricultura. Eu aș dezvolta infrastructura, nu se mai poate, este inadmisibil.”

Mădălin Mihailovici este directorul general al Apa Nova București din 2015, iar din 2017 a fost numit CEO al Veolia România. În ultimii ani, Apa Nova a trecut printr-un proces de transformare organizațională, o reproiectare organizațională ce acoperă procese de afaceri, indicatori de performanță, structură și managementul riscului.  „Veolia este numărul unu la nivel mondial, care lucrează pe toate continentele. Noi avem aceleași tehnologii pe care le folosim și la Paris, în România, în America de Sud și peste tot. În România mai avem oameni care sunt dornici să învețe. Noi, românii, în afară, facem impresie bună, dar ne deosebește ceva: ne lipsește această stabilitate și predictibilitate. Ca să gândești pe termen lung ai nevoie de o stabilitate și de o predictibilitate”, a declarat Mădălin Mihailovici, în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum.

Tehnologia pe care Apa Nova o folosește astăzi deschide oportunități nelimitate, dar un singur lucru îl îngrijorează pe CEO-ul Veolia: lipsa forței de muncă. „Investim pentru că suntem convinși că altfel nu se poate (…) investim în lucrările de infrastructură. Vreau să trag un semnal de alarmă! Suntem într-o groapă de potențial al forței de muncă. Nu găsim în piață zidari, instalatori, muncitori (…) Dacă nu ne vom forma oameni și nu vom găsi o soluție de a aduce creiere în România, ne va fi greu în următorii 5-6 ani.”

Veolia acționează în București prin Apa Nova, iar principalul obiectiv este de gestionare a resurselor de apă, de tratare și distribuție către consumatori. Practic, Veolia România asigură soluții de sustenabilitate pentru gestionarea serviciilor publice de alimentare cu apă, canalizare, ape uzate și energie în trei orașe din România: București, Ploiești și Otopeni. „Veolia investește în tehnologie, eu sunt un fan al digitalului. Vreau să vă spun că cine pierde trenul digitalului, în următorii 6-8 ani va ieși din business”, mai adaugă Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România.

Cei mai importanți actori ai mediului de business prezenți în cea de-a doua zi de Forbes CEE Forum

El constată o lipsă de predictibilitate și stabilitate în România și propune o strategie de țară diferită. „Dacă vrem să avem predictibilitate și stabilitate, aș propune o strategie de țară. Indiferent de ce partid politic s-ar schimba, trebuie să ne propunem niște domenii strategice precum educația, sănătatea sau agricultura. Eu aș dezvolta infrastructura, nu se mai poate, este inadmisibil.”

Veolia România a înregistrat, în 2018, o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei, iar cea mai mare parte din această sumă o deține Apa Nova București, 762,5 milioane de lei. În domeniul energiei, prin Veolia Energie România, Veolia Energie Prahova și Veolia Energie Iași, grupul a înregistrat afaceri de 553 de milioane de lei.

Soluțiile Veolia pot fi aplicate în domenii variate precum gestionarea serviciilor publice de alimentare cu apă, canalizare, epurarea apelor uzate, energie și economie curculară, eficiență energetică, tratarea poluării, dezafectarea și gestionarea echipamentelor industriale.

Sloganul grupului este „Regenerăm Planeta”; Veolia colectează și sortează peste 250.000 de tone de plastic anual, la nivel internațional, pe care-l reciclează, evitând 100.000 de tone de emisii de CO2 pe an. În 2018, Veolia România a semnat un contract de parteneriat cu Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, pentru a crește gradul de conștientizare și informare al oamenilor cu privire la utilizarea plasticului în exces. De asemenea, Veolia România este partener finanțator al echipei de fotbal Petrolul Ploiești și sponsor al Federației Române de Teni

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii