Dinamismul este atributul care caracterizează societatea românească, la 30 de ani de la Revoluție, este de părere Camelia Ene, Country Chairman & CEO Mol România.
„Facând o comparație simplă cu ce s-a întâmplat cu MOL România: la începutul anilor 1990 operam în jur de patru stații, acum avem peste 227 de stații. Am avut două achiziții majore a unor lanțuri de benzinării foarte importante pe piața din România, am avut un ritm susținut de creștere. Cuvântul care a caracterizat piața din România este dinamismul, cu provocările care decurg din acesta, însă din punctul nostru de vedere a fost o experiență de succes pe care dorim să o continuăm și în următorii 30 de ani”, a spus Camelia Ene, în cadrul ediției de anul acesta a Forbes CEE Forum. Ea conduce operațiunile locale ale grupului petrolier ungar MOL din noiembrie 2016. A intrat în echipa companiei în martie 2007, pe poziția de Shop Manager, iar în octombrie 2010 a devenit coordonator al departamentului de marketing. Din mai 2013 a urcat pe poziția de Head of Retail, fiind responsabilă de coordonarea activității benzinăriilor rețelei MOL România. Între 2000 și 2007, Camelia Ene a ocupat diferite poziții în FMCG, acumulând expertiză în vânzări și relații comerciale.
În opinia sa, granița dintre industrii începe să se estompeze din ce în ce mai mult, însă orice afacere se bazează pe predictibilitate atunci când vine vorba de definirea strategiei de business.
„Orice business sustenabil își face o strategie pe termen lung, dar aici trebuie să ținem cont de predictibilitate. MOL România a început regândirea modului de operare și abordare a retailului. Ceea ce aș putea spune este că granițele dintre industrii au început să se dilueze. În urmă cu cinci ani nu cred că și-a imaginat cineva că un lanț de benzinării ar putea deveni un competitior serios pentru cafenelele din România. Noi ne dorim să avem diversificare de produse, ieșind din segmentul de bază”, a adăugat Camelia Ene.
Camelia Ene: Locul 5 în Top 50 cele mai influente, ediția 2019
Dacă ar avea o baghetă magică pentru industria locală de energie, șeful MOL România menționează că și-ar dori să îmbunătățească două aspecte: viteza cu care ne adaptăm ca societate și ca mediu de afaceri, și sistemul educațional.
„Este vorba de rapiditatea cu care ne digitalizăm și absorbim noile tehnologii. Ar trebui să ne gândim la forța de muncă din punct de vedere strategic, ca la un element strategic al business-urilor. S-a discutat mult despre fapul că sunt români care pleacă în străinătate, avem o problemă cu natalitatea și vor exista consecințe în anii în care vor sosi”, a mai spus Camelia Ene, care a subliniat rolul pe care ar trebui să îl acordăm educației tinerilor.
„Trebuie să ne gândim la partea educațională, tehnologia va acapara un anumit număr de locuri de muncă, trebuie să ne gândim la o reprofesionalizare, pentru că procesul învățării nu are loc doar pe timpul școlii”, a precizat Ene.
MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de peste 20 ani pe piața autohtonă. Începând cu anul 2017, MOL România este parte a proiectului NEXT-E care vizează instalarea a 40 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice. Compania are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de aproximativ 250 de angajați proprii. În 2015, compania a început implementarea conceptului de retail Fresh Corner în staţiile sale de servicii, care comercializează cafea, produse gastro (selecţie de sandwich-uri calde şi reci, hot-dog, burgeri, supe etc.), produse proaspete de panificaţie şi bunuri de larg consum. Fresh Corner este prezent în peste 120 de benzinării MOL România. Afacerile companiei pe plan local au ajuns la 6,7 miliarde de lei în anul 2018, în creștere cu 22% față de anul precedent, în timp ce profitul a fost de 254,5 milioane de lei, mai mult cu aproape 40% față de 2017.