FacebookTwitterLinkedIn

Inovația înseamnă a fi capabil să păstrezi esența unui produs și să elimini toate detaliile neimportante, crede Andrei Pitiș, VP Product and Head of European Development Centers Fitbit, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața globală de device-uri pentru măsurarea activităților fizice, precum brățări de fitness și smartwatch-uri.

„Inovația nu înseamnă neapărat ceva nou (…). Când faci un produs, este despre ceea ce scoți, nu despre ceea ce pui, să pui este ușor. Inovația este despre a tăia și a elimina brutal toate aspectele care nu contează, care nu reprezintă esența. Inovația nu este neapărat o idee nouă, dar procesul de trăire este”, a spus Andrei Pitiș pe scena Forbes CEE Forum 2019.

Fitbit și-a făcut intrarea în România la finalul anului 2016, odată cu preluarea producătorului de smartwatch-uri românesc Vector Watch, fondat de Andrei Pitiș, care este printre primii antreprenori din domeniul tehnologiei din România. Acesta este, de asemenea, investitor în mai multe business-uri, din diferite domenii.

El subliniază importanța existenței unui product manager, care să aibă o viziune completă asupra produsului. „Și la Fitbit există departament de R&D cu o mulțime de oameni care se uită la ce va apărea peste un an-doi, însă aceea nu este singura formă de inovație, ci este o formă de a alerga la fel de tare ca ceilalți, toți fac asta. Inovația accesibilă aproape oricui este legată de identificarea unei idei și de crearea unui produs care să o adreseze. De aici rezultă și importanța rolului de product manager pe care îl am eu, e foarte puțin întâlnit în România și foarte mult în SUA, unde există acest rol, sunt oameni care gândesc produsul și vorbesc cu cei de la marketing și vânzări. Pentru un produs specific tai cât poți ca să accesezi ceea ce trebuie”, a mai spus Pitiș.

În ceea ce privește inovația în interiorul companiilor, Andrei Pitiș dă exemplul Innovation Labs, acceleratator de start-up-uri în care tinerii din România au ocazia să facă primii pași în antreprenoriatul tehnologic, pe care l-a fondat alături de Răzvan Rughiniș, prodecan al Facultății de Automatică și Calculatoare. Programul este susținut de numeroase asociații, mari companii și universități tehnice importante din România.

„La Innovation Labs oferim un loc de joacă pentru studenți, să vadă ce înseamnă să pitchuiască o idee. Ideea a fost să-și descopere gena de antreprenor și să o poată exersa”, a mai spus Pitiș.

El a menționat că, în ceea ce privește domeniul tehnologic, românii simt un complex de inferioritate față de străini. „Când vine un străin în încăpere ne întoarcem toți ca și când el ar fi sursa adevărului, m-am surprins și eu făcând asta și nu e ok. (…) Pe zona de tech nu e nevoie să-l avem.”

Producătorul de dispozitive purtabile Fitbit a deschis un centru de cercetare și dezvoltare în București, care este și cel mai important din Europa. În cadrul biroului din țară se regăsesc toate departamentele care asigură dezvoltarea de produse, design și cercetare. Andrei Pitiș spunea recent, cu ocazia lansării noului smartwatch Fitbit Versa 2, că inginerii din România au avut o contribuție importantă la realizarea produsului.

„Se întâmplă destul de rar ca lansările să aibă loc chiar acolo unde au fost realizate produsele. Biroul din București a fost implicat nu doar în implementarea, ci și în design-ul aplicațiilor noului Versa. Este un birou cu peste 200 de angajați, care are toate componentele unui product development – product management, design, user experience, până la programare și testare”. Echipa Fitbit din România este formată din peste 200 de angajați, sediul având o capacitate de aproximativ 300 de oameni. Centrul Fitbit are sediul la etajul al doilea al clădirii de birouri aflate pe Bulevardul Aviatorilor 8, din Piaţa Victoriei.