Cautare




, Staff

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2018: Carla Parnică (Corporate Communication Manager & CSR Tinmar Energy):„În ceea ce privește energia verde, prețul dictează piața. O piață liberă versus una reglementată în energie înseamnă prețuri cu 20%-30% mai mici”

Ce planuri are cel mai mare furnizor privat de energie din România, care rezistă pe piață de 17 ani?
184 CEE Carla Parnica

Energia verde începe să devină un trend pentru clienții informați, însă este datoria companiilor din industrie să educe piața, consideră Carla Parnică, Corporate Communication Manager & CSR Tinmar Energy, în cadrul ediției de anul acesta a Forbes CEE Forum.

Tinmar Energy, business fondat de antreprenorul Augustin Oancea, a fost prima companie românească listată la European Energy Exchange Market, în 2009. În 2012, a inaugurat șase parcuri solare în România, cu o putere totală instalată de 50 de megawați, care înseamnă furnizarea de energie electrică verde pentru un oraș de mărimea Sibiului timp de un an. Fondat acum 17 ani, Grupul Tinmar comercializa, inițial, produse petroliere. Tinmar Energy este acum trader pe 23 de piețe, având o prezență regională, cu șapte subsidiare în Europa.

„Considerăm acest aspect al energiei verzi important, pentru că noi targetăm clientul early adopter și dorim să comunicăm și pe planul inovației. Cred că lucrurile n-ar fi posibile dacă n-am avea o strategie și dacă nu ne-am adapta cerinței pieței. Clientul early adopter este un client informat, educat, prezent și ancorat în mediul online și are sens și ca energia verde să fie o prioritate pentru el”, a afirmat Carla Parnică. Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul companiei, business-ul Tinmar  Energy a fost, pe anul 2017, de 657 de milioane de euro, estimările pentru anul în curs fiind în creștere, până la 687 de milioane de euro.

În aprilie 2018, Tinmar Energy și-a început expansiunea pe piața consmatorilor casnici, propunându-și să ajungă până la un portofoliu de un milion de clienți în următorii trei ani. Grupul Tinmar anunța, la sfârșitul anului 2016, că plănuiește să intre pe piața furnizării de energie și gaze pentru consumatorii casnici, ca urmare a liberalizării pieței. Piața de energie din România a trecut printr-o criză în iarna anului trecut, când prețurile au ajuns la niveluri record.

Grupul Tinmar oferă, de asemenea, și alte servicii. „Avem o serie de servicii conexe, suntem integrator de servicii de utilități: energie electrică verde pentru consumatorul rezidențial, însă și pachete de asigurări pentru abonatul Tinmar Energy care beneficiază, fără costuri suplimentare, de despăgubire la aparatele electrocasnice în cazul fluctuațiilor de tensiune – avem un plafon de 5.000 de lei. Avem protecție la plata facturii, un plafon de 150 de lei pe șase luni, în cazul în care consumatorul intră în incapacitatea de a-și achita facturile, avem acest serviciu. Dacă face dovada că este în concediu medical sau șomaj, nu are grija facturii până la acest plafon. Tototdată avem intervenții de urgență la instalația electrică și de gaz”, a spus Carla Parnică.

În același timp, managerul susține că este de datoria companiilor să educe consumatorul cu privire la opțiunile pe care le are în ceea ce privește furnizarea de energie electrică.

„Multă lume poate nu înțelege cum poate fi livrată această energie verde (…). Am gândit o serie de filmulețe cât mai animate, pe înțelesul consumatorilor, care se găsesc și pe pagina de Facebook și pe site-ul companiei. Prin prezența la evenimentele de business la care mergem încercăm să informăm clienții pentru că unii nu știu că au acest drept și automat nu vor alege în cunoștință de cauză”, a adăugat Carla Parnică.

Grupul Tinmar deține, de asemenea, o fundație cu același nume, care derulează programe în trei direcții: educație, sport și mediu.

„Ne-am dorit să dăm comunității din succesul pe care noi l-am realizat. Trebuie să vedem din ce în ce mai multe companii care să facă astfel de gesturi. (…) În ceea ce privește energia verde, prețul dictează piața. O piață liberă versus una reglementată în energie înseamnă prețuri cu 20%-30% mai mici. Celelalte servicii conexe pe care le-am menționat cred că sunt valoare adăugată și ne poziționează ca un diferențiator în viața consumatorilor de zi cu zi”, a mai spus Carla Parnică.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii