Cautare




, Staff

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2018: Camelia Ene (Country Chairman & CEO MOL România):„Noul lider nu trebuie să fie rezistent la schimbare, trebuie să o perceapă ca pe o oportunitate care se ivește odată cu schimbările tehnologice”

Care este portretul noului tip de lider și cum se formează cei mai buni conducători de organizații?
Camelia Ene_CEO MOL Romania

Principalul rol al unui lider este de a inspira echipa pe care o conduce pentru a-și atinge obiectivele dorite, este de părere Camelia Ene, Country Chairman & CEO MOL România.

„Din punctul meu de vedere, se pune accent pe partea de integritate a liderului, pe faptul că acesta trebuie să inspire o anumită conduită în interiorul companiei și să conducă «leading by inspiring», prin a seta un exemplu, a seta ritmul și rapiditatea cu care compania trebuie să acționeze la mediul înconjurător, la nivelul cerințelor și nevoilor clienților. Trebuie să fie atent la ce se întâmplă la nivelul organizației astfel încât compania să fie motivată și informată cu privire la obiectivele strategice care trebuie livrate”, a spus executivul pe scena Forbes CEE Forum 2018. În opinia sa, o calitate esențială pe care ar trebui să o dețină un lider este adaptabilitatea la schimbare.

„Noul lider nu trebuie să fie rezistent la schimbare, trebuie să o perceapă ca pe o oportunitate care se ivește odată cu schimbările tehnologice sau schimbările de la nivelul industriei în care operează, dar și din perspectiva forței de muncă, cum recrutăm și formăm mai departe echipa. Este foarte important să transforme toate aceste schimbări în oportunități de business”, a adăugat Camelia Ene, care conduce operațiunile locale ale grupului petrolier ungar MOL din noiembrie 2016. Ea a intrat în echipa companiei în martie 2007, pe poziția de Shop Manager, iar în octombrie 2010 a devenit coordonator al departamentului de marketing. Din mai 2013 a urcat pe poziția de Head of Retail, fiind responsabilă de coordonarea activității benzinăriilor rețelei MOL România. Între 2000 și 2007, Camelia Ene a ocupat diferite poziții în FMCG, acumulând expertiză în vânzări și relații comerciale. Ea ocupă locul 5 în Topul celor mai influente 50 de femei din România realizat de Forbes în primăvara acestui an.

În opinia sa, formarea unui lider începe odată cu accesul la educație. „Trebuie să știi foarte bine care îți sunt punctele forte și aspectele care trebuie îmbunătățite, trebuie să îți cunoști prioritățile, trebuie să ai o curiozitate continuă și o dorință de a te dezvolta, să nu te limitezi la mediul în care profesezi. Este vital accesul la educație, pe care îl avem cu toții datorită Internetului. Depinde de dorința de a te dezvolta ca persoană, toate acestea vor avea un efect și asupra modului în care îți conduci business-ul. Consider foarte important elementul de integritate și de a fi un exemplu pentru echipele pe care le conduci”, a adăugat executivul.

MOL este o companie care oferă produse şi servicii în domeniul comerţului de carburanţi, lubrifianţi, produse petrochimice şi bitum. În prezent, MOL România deţine 218 benzinării, două depozite de carburanţi, la Giurgiu şi Tileagd şi un terminal GPL la Tileagd. Afacerile locale ale companiei s-au ridicat, anul trecut, la aproape 5,5 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul precedent, în timp ce profitul net a fost de 183,3 milioane lei, plus 19% față de 2016, conform datelor raportate la Ministerul Finanțelor.

MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la Bucureşti, un sediu administrativ la Arad şi un număr de aproximativ 250 de angajaţi proprii. În 2015, compania a început implementarea conceptului de retail Fresh Corner în staţiile sale de servicii, care comercializează cafea, produse gastro (selecţie de sandwich-uri calde şi reci, hot-dog, burgeri, supe etc.), produse proaspete de panificaţie şi bunuri de larg consum. Fresh Corner este prezent în peste 120 de benzinării MOL România.

Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în nouă țări.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii